Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 169 Програма практики для студентів 3 курсу, Навчально-науковий інститут права і психології НАВС, Правознавство

Програма практики для студентів з предмету Правознавство, Національна академія внутрішніх справ

« Назад

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ

національна академія внутрішніх справ

НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ПРАВА І ПСИХОЛОГІЇ

КАФЕДРА ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН

ПРОГРАМА ПРАКТИКИ

для студентів 3 курсу навчально-наукового інституту права і психології Національної академії внутрішніх справ

Напрям підготовки  6.040301 «Правознавство»

Спеціалізація «Правознавство» 

КИЇВ 2013

 

ВСТУП

Навчальна практика студентів є невід’ємною і важливою складовою частиною процесу підготовки спеціалістів-юристів у вищих навчальних закладах.

Навчальну практику проходять студенти третього курсу. Тривалість практики – один місяць.

Календарні строки і бази практики визначаються навчально-науковим інститутом права і психології НАВС. Відповідно до п. 2.3. Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, студенти можуть самостійно з дозволу відповідної кафедри підбирати для себе місце проходження практики і пропонувати його для використання.

Базами практик можуть бути:

1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які  контролюють здійснення підприємницької діяльності;

2)  органи судової влади;

3) підрозділи органів внутрішніх справ, які перевіряють здійснення підприємницької діяльності;

4) банківські установи, страхові компанії, юридичні компанії, кредитні спілки;

5) інші установи, організації та підприємства незалежно від форми власності.

Основними нормативними актами, що регламентують організацію і проходження навчальної практики студентами є Положення про організацію  навчального процесу у вищих навчальних закладах України, затверджене наказом Міносвіти України № 161 від 2 червня 1993 р.,  Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затверджене наказом Міносвіти України № 351 від 20 грудня 1994 р.,   Положення про практичну підготовку слухачів та курсантів вищих навчальних закладів МВС України, затвердженого наказом МВС України від 27.06.2013 р. №621 та Наказ ННІПП НАВС про організацію проведення практики студентів, який видається щороку при направленні студентів на практику.

1. Мета і зміст навчальної практики

Метою практики є оволодіння студентами сучасними методиками ведення претензійно - позовної роботи на підприємствах, установах та організаціях, формами управлінської діяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, певними підрозділами органів внутрішніх справ та  їх посадових осіб; формування у студентів на базі одержаних у вищому навчальному закладі теоретичних знань з курсів господарського права та господарського процесу, конституційного та адміністративного права, цивільного права та цивільного процесу професійних умінь і навичок для вирішення конкретних життєвих ситуацій і прийняття самостійних рішень в реальних умовах; виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності.

Зміст і послідовність навчальної практики визначаються цією програмою згідно з навчальним планом. Практика проходить у формі самостійного виконання студентом визначених цією програмою загальних та заснованих на них індивідуальних завдань.

В результаті проходження практики студент повинен ознайомитися з:

• основними положеннями Конституції та законів України, інших нормативно- правових актів, що визначають правовий статус і регламентують діяльність суб’єктів господарювання та відповідних державних органів (установ), органів місцевого самоврядування, які контролюють порядок здійснення підприємницької діяльності;

• принципами господарської діяльності повноваженнями органів  державної влади та місцевого самоврядування, які контролюють здійснення господарської діяльності;

• організацією роботи підприємств та установ, їх структурних підрозділів та окремих посадових осіб.

Навчитися:

• готувати проекти різних документів, пов'язаних з господарською діяльністю): статути, засновницький договір, рішення, розпорядження, накази, протоколи, постанови, позови, претензії, різні господарсько-правові договори тощо;

• здійснювати правове і організаційне забезпечення проведення окремих організаційних заходів (загальних зборів акціонерів, учасників, засідань наглядової ради тощо);

• працювати із зверненнями громадян;

• надавати довідки та консультації з питань здійснення господарської діяльності.

Таким чином проходження практики покликано:

  • поглибити, систематизувати і закріпити знання, отримані під час вивчення економічних, правових та інших дисциплін;
  • сформувати особисті навички практичної роботи при розгляді різноманітних правових  питань;
  • розвинути вміння самостійно працювати з законодавчою, інструктивною   та нормативною літературою, практично розглядати вирішення окремих питань господарської діяльності;
  • практично ознайомитися з діяльністю  установи, структурою управління установи  та вивчити практичне надання послуг;
  • закріпити здібності студента підбирати, систематизовувати та аналізувати необхідну інформацію, яка потрібна для проведення господарської діяльності  послуг та інше.

 

2.     Загальні завдання для студентів

Під час проходження навчальної практики студенти повинні в повному обсязі і в такій послідовності виконати наступні завдання:

1. Вивчити і законспектувати у робочі зошити основні положення Конституції та законів України, інших нормативно-правових актів, що визначають основні положення, принципи та види  господарської діяльності правовий статус і регламентують діяльність відповідного державного органу (установи), органу місцевого самоврядування, конкретного структурного підрозділу. підприємства, установи та організації, де проходить практика.

2. Ознайомитися з структурою, функціями та повноваженнями відповідних органів, їх структурних підрозділів (регламенти, типові положення, положення тощо), підприємств ( установчі документи).

3. Ознайомитися з функціональними обов’язками працівників структурних підрозділів, де безпосередньо проходить практика.

4. Ознайомитися з організацією роботи відповідного органу (установи) чи підприємства: планування роботи, облік проведених заходів, контроль за виконанням планів, вказівок і розпоряджень вищестоящих органів, діяльності в цілому.

5. Вивчити основні напрями, форми і методи діяльності органу (установи) чи підприємства, де проходить практика, його структурних підрозділів.

6. Вивчити організацію діловодства у відповідному органі (установі) чи підприємстві. Порядок ведення діловодства за зверненнями громадян (споживачів).

7. Ознайомитися з формою, структурою та змістом основних видів документів, пов’язаних з діяльністю органу (установи), його структурного підрозділу чи підприємства (розпорядження, рішення, постанова, наказ, припис, вказівка, протокол, статут,  позов, претензія тощо  ).

8. Бути присутнім (по можливості) на всіх заходах організаційного характеру, що проводяться на базі практики (сесії, засідання, наради, семінари тощо).

9. Ознайомитися з основними формами взаємодії державних органів, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, суб’єктів господарювання та громадян у вирішенні окремих питань.

10. Ознайомитися з основними формами і порядком звітності про діяльність суб’єкта господарювання, відповідного державного органу чи органу місцевого самоврядування.

11. Систематично вести записи у щоденнику практики та в робочому зошиті, подавати їх керівникові практики на перевірку. Оформлені належним чином документи по навчальній практиці своєчасно подати на кафедру.

 

3. Керівництво навчальною практикою

3.1. Навчально-методичне керівництво навчальною практикою здійснюють викладачі кафедри. Керівництво навчальною практикою на базах практики здійснюють керівники підприємств чи відповідних органів або призначені ними відповідальні працівники цих установ. За кожним студентом-практикантом закріплюється робоче місце.

3.2. Керівник практики від кафедри:

- забезпечує проведення всіх організаційних заходів перед від’їздом студентів на практику: інструктаж про порядок проходження практики, надання студентам-практикантам необхідних документів (програма, індивідуальний план проходження практики(додаток 1), щоденник, календарний план, методичні рекомендації тощо);

- повідомляє студентів про систему звітності з практики, прийняту на кафедрі, а саме: строки подання і форма письмового звіту, оформлення інших документів, строки і порядок захисту звітів про навчальну практику;

- у тісному контакті з керівником практики від бази практики забезпечує високу якість її проходження згідно з програмою.

3.3. Після прибуття студентів на базу практики керівник від бази практики проводить нараду на якій студентів знайомлять із структурою підприємства чи органу і завданням окремих підрозділів, характеристикою клієнтів і основним завданням практики.

Керівник практики від бази практики:

- створює необхідні умови для виконання студентами програми практики, не допускає використання їх на посадах та роботах, що не відповідають програмі практики та майбутній спеціальності;

- затверджує робочий план і графік проходження практики з урахуванням пропозицій студента-практиканта на основі програми практики, умов і особливостей підприємства чи органу;

- надає необхідну методичну допомогу, дає вказівки та завдання практикантам відповідно до їх робочих програм, планів та графіку, перевіряє їх виконання, контролює зроблені практикантами записи у щоденнику практики;

- допомагає студентам при складанні проектів актів, документів, виконанні конкретних видів робіт, аналізі чи узагальненні;

- після закінчення практики дає письмову характеристику на кожного студента - практиканта, в якій, зокрема, відзначає його ділові якості, ставлення до виконання доручень, уміння використовувати набуті знання і самостійно вирішувати питання, а також об’єктивність і рівень підготовленого ним звіту про навчальну практику.

 

4. Права і обов’язки студентів при проходженні практики

4.1. Студенти при проходженні практики мають право:

- на методичне та організаційне забезпечення навчальної практики;

- на консультативну допомогу з боку керівників навчальної практики.

4.2 Студенти вищих навчальних закладів при проходженні практики зобов’язані:

- до початку практики одержати від керівника практики консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;

- своєчасно прибути на базу практики;

- ознайомитися з правилами внутрішнього трудового розпорядку відповідного підприємства чи органу, де вони проходять практику, їх виконувати;

- у встановлений строк і в повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики і вказівками її керівників;

- акуратно і систематично робити в щоденнику навчальної практики записи про виконану роботу, фіксувати спостереження, узагальнення та висновки;

- належним чином оформити звіт та інші матеріали по практиці;

- своєчасно представити звіт та інші матеріали по практиці керівникові практики;

- захистити звіт по практиці.

В період проходження практики студент повинен виконувати вказівки керівників практики щодо дотримання дисципліни, правил внутрішнього розпорядку.

 

5. Звіт про навчальну практику

5.1. Після закінчення практики студент-практикант зобов’язаний протягом трьох днів з дня закінчення проходження практики, подати на кафедру в папці наступні документи:

  • Характеристику, засвідчену керівником практики та завірену печаткою установи;

  • Заповнений і засвідчений цим же керівником щоденник про проходження практики (додаток № 2);

  • Звіт про проходження практики (додаток № 3);

  • додатки до звіту.

5.2. Звіт про практику повинен містити:

- загальну характеристику підприємства чи органу (установи), в якому проходила практика (назва, структура і склад, основні функції та повноваження органу в цілому та структурного підрозділу, де конкретно проходила практика, інше);

- дані про тривалість і послідовність проходження практики, детальний опис і зміст особисто виконаної роботи;

- аналіз форм і методів роботи підприємства чи органу (установи), його структурних підрозділів, посадових осіб;

- аналіз юридичних актів, що приймаються відповідними органами чи на підприємстві;

- особисті зауваження щодо діяльності підприємства чи органу і конкретні пропозиції, спрямовані на поліпшення їх роботи:

- зауваження та пропозиції щодо вдосконалення організації навчальної практики..

При необхідності до звіту додаються додатки, на які повинні бути посилання в текстовій частині звіту. В якості додатків можуть бути:

- установчі документи;

- позови та претензії;

- накази, розпорядження, які готувалися студентами

- інші матеріали.

У звітах, крім питань програми, студент може висвітлювати спірні практичні, правові, теоретичні та інші питання, які виникали в процесі проходження практики, особисті зауваження і пропозиції щодо покращання роботи конкретного підрозділу чи в цілому.

Обсяг звіту про проходження практики повинен бути на 8-10 сторінках.

В щоденнику практики студента (додаток №1) практикант вказує прізвище, ім'я та по батькові, факультет, курс, групу та спеціальність (спеціалізацію) по якій навчається. Крім того, у щоденнику вказується дата проходження практики, підрозділ та основний зміст проведених занять, консультацій та висновки. Щоденник практики студент веде стисло, вказує основний зміст проведених занять, а в примітках висвітлює спірні питання..

На основі щоденника практики студента складається загальний звіт про проходження практики (додаток 3).

Вимоги до оформлення щоденника про проходження практики та звіту про проходження практики такі:

- робота виконується українською мовою;

- робота може бути написана від руки чітким, розбірливим почерком без помарок, правок або надрукована на машинці (комп’ютері);

- текст роботи розміщується на сторінці з полями (ліве – не менше 25мм, праве - не менше 10мм, верхнє - не менше 20мм, нижнє - не менше  20мм);

- кожен з документів повинен починатися з титульного листа (приведені в додатках 1,2);

- нумерація сторінок повинна бути  наскрізною. Номер сторінок проставляється арабськими цифрами в правому верхньому куті сторінки;

- при  необхідності, в кінці звітів приводяться списки використаної літератури. (В такій послідовності: закони та законодавчі акти України, інструкції та нормативні акти виступи керівників держави, спеціальна література, статті в періодичних виданнях. Вся література приводиться в алфавітному порядку).

 

6. Підведення підсумків практики

6.1. Після закінчення проходження практики студенти звітують про виконання програми та індивідуального плану.

6.2. Загальна і характерна форма звітності студента за практику – це подання письмового звіту, підписаного і оціненого безпосередньо керівником від бази практики.

6.3. Письмовий звіт разом з іншими документами (щоденник практики, характеристика, індивідуальний план), подається на рецензування керівнику практики від навчального закладу.

6.4. Звіт з практики захищається студентом (з диференційованою оцінкою).

6.5. Студенту, який не виконав програму практики без поважних причин, може бути надано право проходження практики повторно. Студент, який отримав негативну оцінку по практиці, відраховується з вищого навчального закладу.

3.3.    Критерії оцінювання знань, навичок, умінь студентів

При захисті поданих матеріалів про проходження практики оцінюється: знання норм Конституції України, інших нормативно-правових актів з питань організації та діяльності бази практики; вміння орієнтуватись в системі чинного законодавства України; аналізувати зміст правових документів, з'ясувати для себе та роз'яснити іншим зміст закону, застосовувати на практиці норми права; аргументовано висловлювати свою думку, користуватися юридичною літературою, складати тези, готувати короткі повідомлення; правильно користуватися юридичною термінологією; організовувати претензійно-позовну роботу, представляти інтереси організацій у судах, інших органах під час розгляду практичних юридичних питань і спорів; консультувати з різноманітних правових питань; узагальнювати практику застосування чинного законодавства, організовувати юридичну роботу в організації, надавати практичну допомогу структурним підрозділам і громадським організаціям; готувати матеріали для передачі в судові органи; оформлювати матеріали про притягнення працівника до дисциплінарної та матеріальної відповідальності тощо; оформлювати укладання договорів, готувати висновки щодо їх юридичної обґрунтованості, розробляти умови колективного договору, розглядати питання дебіторської та кредиторської заборгованості; вести довідково-інформаційну роботу щодо законодавства; надавати довідки з організаційно-правових та інших юридичних питань, консультувати з питань застосування чинного законодавства України.

Оцінюються практичні навички роботи з правничим матеріалом, навички щодо розробки юридичних документів (накази, договори, угоди, претензії, позовні заяви, відповіді на звернення громадян тощо); використання знань, отриманих при вивченні юридичних і соціально-економічних дисциплін, різних джерел знань.

Оцінку „відмінно” (від 90 до 100 балів ) студент одержує, коли відповідь повна, розуміння матеріалу глибоке, основні вміння сформовані та засвоєні; виклад логічний, доказовий (обґрунтований нормами права), висновки і узагальнення точні; студент орієнтується в системі чинного законодавства і права; використання юридичної термінології правильне. Характеристика про проходження практики студентом позитивна. Матеріали про проходження практики оформлені відповідно до вимог.

Оцінку „добре” (від 75 до 89 балів) студент отримує, коли відповідь задовольняє зазначеним вимогам, але виклад недостатньо систематизовано, у визначенні понять, термінології та узагальненнях мають місце окремі неточності, які легко виправляються за допомогою додаткових питань викладача. Характеристика про проходження практики студентом позитивна. Мають місце неістотні зауваження щодо змісту й оформлення матеріалів про проходження практики.

Оцінку „задовільно” (від 60 до 74 балів) студент отримує, коли відповідь свідчить про розуміння основних питань програми практики, поміж тим спостерігаються значні прогалини в знаннях: визначення понять нечіткі, неточні, недостатньо, висновки і узагальнення аргументовані слабо, в них допускаються помилки, знання студента фрагментарні, неповні, спостерігається невміння працювати з документами, джерелами права. Характеристика про проходження практики студентом позитивна. Недбале оформлення звіту і щоденника про проходження практики.

Оцінку „незадовільно” (до 59 балів) студент отримує, коли характеристика про проходження практики студентом негативна. На запитання студент не дає правильні відповіді. Програма практики виконана не в повному обсязі.

 

4. ПРОГРАМА ПРАКТИКИ

Мета практики  (В банківських установах):

Ознайомитися з питаннями діяльності банків щодо:

  1. поняття комерційних банків, їх видів, операцій. Місце  комерційних банків в банківській системі України.
  2. організації діяльності комерційних банків.
  3. організації системи банківського нагляду.
  4. регулювання діяльності комерційних банків НБУ.
  5. керівництва діяльністю комерційних банків.
  6. законодавчого регулювання діяльності комерційного банку з боку НБУ.
  7. договірної роботи в банку (види договорів і порядок їх укладання). Забезпечення законодавчими матеріалами, нормативними документами, інструкціями та іншими матеріалами підрозділів банку.
  8. банківської таємниці, порядку її забезпечення.
  9. нормативного забезпечення кадрової роботи в банку.

Зміст практики:

– ознайомитися з правовими й організаційними основами діяльності юридичної служби, підставами надання правової допомоги, підпорядкування та взаємодії юридичної служби з іншими структурними підрозділами банку;

– вивчити практику прийняття на роботу, стажування, підвищення кваліфікації працівників юридичної служби, законодавчими й іншими нормативними актами та довідковими матеріалами, посібниками, літературою з правових питань;

– ознайомитися з практикою застосування законодавства, підготовкою пропозиції щодо його удосконалення;

–  ознайомитися з організацією обліку й зберігання текстів законодавчих та інших нормативних актів або підтримання їх у контрольному стані, проведенням інформаційно-довідкової роботи із законодавства;

– взяти участь у розгляді матеріалів за наслідками перевірок, ревізій, інвентаризацій, підготувати правові висновки за фактами виявлених правопорушень;

– вивчити практику організації та забезпечення правильного виконання актів законодавства, інших нормативних актів;

– взяти безпосередню участь у підготовці проектів наказів та інших актів банку, у перевірці відповідності законодавству проектів наказів, інших актів, що подаються на підпис керівникові банку, у підготовці, укладенні та контролі за виконанням господарських договорів (контрактів) з іншими підприємствами, установами та організаціями, дати правову оцінку їх проектам, підготувати проекти письмових висновків або зауважень до них;

– ознайомитися зі здійсненням контролю за відповідністю законодавству актів, прийнятих керівниками структурних підрозділів;

– ознайомитись з організацією претензійної та позовної роботи; з порядком пред'явлення і розгляду претензій; проаналізувати наслідки розгляду претензій, позовів і судових справ, практику укладання та виконання договорів (контрактів), розробити макети претензій, позовів, договорів та інших процесуальних документів.

 

Мета практики  (в страхових компаніях ):

Ознайомитися з питаннями діяльності банків щодо:

В страхових компаніях:

  1. Страхова компанія: поняття, види,  порядок створення .
  2. Законодавче регулювання діяльності страхової компанії.
  3. Договірна робота страхової компанії  (види договорів і порядок їх укладання). Забезпечення законодавчими матеріалами, нормативними документами, інструкціями та іншими матеріалами підрозділів страхової компанії  .
  4. Законодавче забезпечення діяльності страхової компанії  .
  5. Нормативне забезпечення валютної діяльності страхової компанії  .
  6. Досудове  врегулювання господарських спорів.
  7. Робота з господарським судом та нотаріальними конторами.
  8. Порядок розгляду трудових спорів.
  9. Порядок забезпечення законодавчою базою та відповідною літературою юридичного підрозділу страхової компанії  .
  10. Нормативне забезпечення кадрової роботи страхової компанії  .

 

В судах та господарських судах:

  1. структура суду чи  господарського суду, функціональні обов’язки його працівників;
  2. порядок порушення справ, ведення їх обліку.;
  3. порядок проведення підготовки справ до розгляду у засіданні;
  4. порядок розгляду справ у засіданні  суду.
  5. порядок перегляду рішень в порядку нагляду.;
  6. організація роботи: по узагальненню практики застосування законодавства, аналізу статистики; розгляду господарських спорів у Вищому господарському суді , розгляду спорів у Верховному Суді України
  7. підготовка роз’яснень господарського суду з питань застосування законодавства України, пропозиції, що направленні на вдосконалення правового регулювання господарської діяльності і практики розгляду господарських справ.

 

В юридичній компанії

1. організація та забезпечення правильного виконання актів законодавства, інших нормативних актів і документів.

2. координація роботи і безпосередня участь у підготовці наказів та інших актів підприємства, що регулюють відносини структурних підрозділів, їх майнову відповідальність;

3. перевірка відповідності законодавству проектів наказів, інших актів, що подаються на підпис керівника підприємства.

4. контроль за відповідністю законодавству актів, прийнятих керівниками структурних підрозділів.

5. претензійно-позовна робота компанії.

6. участь у підготовці, укладенні та контролі за виконанням господарських договорів (контрактів) з іншими підприємствами, установами та організаціями, правова оцінка їх проектам;

7. правова допомога в процесі створення, освоєння та впровадження науково-технічних розробок, новітніх технологій,

8. представлення у встановленому законодавством порядку інтересів підприємства в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів;

9. аналіз наслідків розгляду претензій, позовів і судових справ, практики укладання та виконання договорів (контрактів);

10. організація роботи, пов’язаної із підвищенням рівня правових знань працівників підприємства, інформування про законодавство, роз’яснення існуючої практики його застосування; надання консультації з правових питань.

 

В органах державної влади та органах місцевого самоврядування, які  контролюють здійснення підприємницької діяльності

  1. порядок формування, структуру відповідної місцевої державної адміністрації, зокрема, їх відділів, управлінь і служб;
  2. взаємовідносини відповідної місцевої державної адміністрації з органами місцевого самоврядування та вищими органами виконавчої влади, повноваження відповідної місцевої державної адміністрації, нормативні акти, якими закріплюються ці взаємовідносини;
  3. бюджетні повноваження місцевих держаний адміністрацій;
  4. повноваження по контролю за справлянням податків і зборів на відповідній території;
  5. структуру, повноваження, форми діяльності, підпорядкованість юридичної служби, фінансової служби і служби реєстрації суб'єктів підприємництва;
  6. акти, які видає голова та керівники структурних підрозділів відповідної місцевої державної адміністрації.
  7. підрозділи, які безпосередньо пов’язанні з контролем за здійсненням підприємницькою діяльністю ( органи державної реєстрації суб’єктів господарювання, органи видачі спеціальних дозволів на здійснення підприємницької діяльності тощо)

 

В підрозділах органів внутрішніх справ, які перевіряють здійснення підприємницької діяльності:

  1. забезпечення безпеки громадян, суб’єктів господарювання  і громадський порядок;
  2. виявлення, запобігання, припинення та розкриття злочинів в сфері господарювання;
  3. припинення адміністративних правопорушень в сфері господарювання і здійснення провадження у справах про них;
  4. виявлення причини й умови, що сприяють вчиненню правопорушень;
  5. виконання  прийнятих в установленому законом порядку і в межах своєї компетенції рішень прокурора, слідчого, суду;
  6. надання відповідно до законодавства різноманітних дозволів;
  7. охорона на договірних засадах майно громадян, колективне і державне майно, а також майно іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних юридичних осіб та громадян, осіб без громадянства;

На підприємствах :

  1. поняття підприємства та його різновиди;
  2. установчі документи підприємства, методика їх складання;
  3. організація та забезпечення правильного виконання підприємствами актів законодавства, інших нормативних актів і документів.
  4. порядок організації господарської діяльності підприємства;
  5.  координація роботи і безпосередня участь у підготовці наказів та інших актів підприємства, що регулюють відносини структурних підрозділів, їх майнову відповідальність;
  6. перевірка відповідності законодавству проектів наказів, інших актів, що подаються на підпис керівника підприємства.
  7.  контроль за відповідністю законодавству актів, прийнятих керівниками структурних підрозділів.
  8. претензійно-позовна робота підприємства.
  9. участь у підготовці, укладенні та контролі за виконанням господарських договорів (контрактів) з іншими підприємствами, установами та організаціями, правова оцінка їх проектам;
  10. представлення у встановленому законодавством порядку інтересів підприємства в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів;
  11. аналіз наслідків розгляду претензій, позовів і судових справ, практики укладання та виконання договорів (контрактів);
  12. організація роботи, пов’язаної із підвищенням рівня правових знань працівників підприємства, інформування про законодавство, роз’яснення існуючої практики його застосування; надання консультації з правових питань.

 

Додаток 1

ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач кафедри господарсько-правових дисциплін ННІПП НАВС

____________Л.Л. Нескороджена

(підпис, дата)

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН

проходження навчальної  практики ____________________

                                                                 (П.І.Б.)

_________________________________________________________

 (повне найменування навчального підрозділу)

№ з/п

Заплановані заходи

Примітка

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

Строк (термін) проходження практики____________________________

Студент  

__________________

(підпис)

__________________

(П.І.Б.)

 

Додаток 2.

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ

національна академія внутрішніх справ

НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ПРАВА І ПСИХОЛОГІЇ

КАФЕДРА ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН

ЩОДЕННИК ПРАКТИКИ

_____________________________________________________

(вид і назва практики)

студента ____________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові)

інститут, факультет ___________________________________________________

кафедра ____________________________________________

освітньо-кваліфікаційний рівень ________________________

напрям підготовки ____________________________________

спеціальність ________________________________________                                                      (назва)

_________ курс, група _______________

Наказ про закріплення за підрозділом, у якому буде організовано практику _____________________________________________________________ (найменування підрозділу, номер та дата видання наказу)

Строк проведення практики з ___________ по _______________.

 

Календарний графік проходження практики

№ з/п

Назви робіт

Тижні проходження практики

Відмітки про виконання

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівники практики:

від вищого навчального закладу ______________ __________________

                                                     (підпис)          (звання, посада, П.І.Б.)

від бази практики  ______________ __________________

         (підпис)         (звання, посада, П.І.Б.)


Робочі записи під час практики

______________________________________________________

Примітка. В розділі "Робочі записи під час практики" зазначаються:

- підрозділ, у якому здійснено практику, посада та функціональні обов'язки;

- заходи, в яких взято участь;

- практичні навички, отримані при проходженні практики;

- перелік документів, які були складені безпосередньо;

- труднощі та недоліки, що мали місце під час проходження практики;

- інша інформація, що впливає на якість проходження практики.

 

Відгук і оцінка роботи студента  на практиці керівника практики від підприємства

 _______________________________________________________

Висновок керівника практики від ВНЗ про проходження практики

 _______________________________________________________

Дата складання заліку "____"_______________20____року

Оцінка:

за національною шкалою

(словами)

кількість балів

(словами)

 

за шкалою ECTS

(цифрами і словами)

 

 

 

 

Керівник практики від вищого навчального закладу

____________ ______________________

   (підпис)            (прізвище та ініціали)

 

Додаток 3.

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ

національна академія внутрішніх справ

НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ПРАВА І ПСИХОЛОГІЇ

КАФЕДРА ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН

ЗАТВЕРДЖУЮ

Керівник підприємства

_______________________________

(посада, П.І.Б.)

_______________________________

(підпис, дата)

М.П.

ЗВІТ

ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИКИ

 (назва установи)

студента ____ курсу, групи ____

 спеціальності "________________"

Зміст звіту

________________________________________________________

 

____________________

(підпис)

____________________

(П.І.Б.)

Студент

 

____________________

(підпис)

____________________

(П.І.Б.)

Керівник від бази практики

 

 Керівник від кафедри

____________________

(підпис)

____________________

(П.І.Б.)

 

 

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!