Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 168 Програма виробничої практики, економіка та підприємництво, КУ Грінченка, Інститут суспільства

Програма виробничої практики з предмету Економіка та підприємництво, КУ Грінченка, Інститут суспільства

« Назад

КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

ІНСТИТУТ СУСПІЛЬСТВА

КАФЕДРА ФІНАНСІВ, МЕНЕДЖМЕНТУ ТА ЕКОНОМІКИ 

ПРОГРАМА  ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

(3 курс)

 Галузь знань 0305 «Економіка та підприємництво»

Напрям підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит»

Освітньо – кваліфікаційний рівень «бакалавр»

Київ 2013

УДК 378:[336+336.77]

ББК 74р30-226.4:65.26+65.262.2я7-7

Рекомендовано до друку Вченою радою Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка (Протокол №6 від 17.01.2013 р.)                      

Автори:

Зеліско І.М., доктор економічних наук, доцент, завідувач кафедри фінансів, менеджменту та економіки Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка;

Яковенко І.В., кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів, менеджменту та економіки Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка.

Рецензенти:

Гудзь О.Є., доктор економічних наук, професор,завідувач  кафедри  економіки, фінансів і маркетингу ПВНЗ «Київська гуманітарна академія»;

Гонюкова Л.В., доктор наук з державного управління, професор, завідувач кафедри державного управління та управління освітою Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка.

Зеліско І.М., Яковенко І.В.

Програма виробничої практики (ІІІ курс) /І.М.Зеліско, І.В.Яковенко.

- К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013.- 32 с.

УДК 378:[336+336.77]

ББК 74р30-226.4:65.26+65.262.2я7-7

© Зеліско І. М.,  2013р.

© Яковенко І. В.,     2013 р.

© Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013р.

 

Зміст

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

1.1. Бази практики

1.2. Організація та керівництво практикою

1.3. Обов'язки студентів під час проходження практики

1.4. Проведення виробничої практики

1.5. Форми і методи контролю

2. ЗМІСТ ТА ПОРЯДОК ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИКИ

2.1.Мета і завдання практики

2.2.Зміст практики

2.3. Звіт про виконання програми практики

2.4. Оцінювання результатів практики

3. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

ДОДАТКИ

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Програма виробничої практики є нормативним документом Київського університету імені Бориса Грінченка, який розроблено кафедрою фінансів, менеджменту та економіки Інституту суспільства відповідно до затвердженого навчального плану.

Програму розроблено з урахуванням рекомендацій МОН України «Про перелік напрямів (спеціальностей) та їх поєднання з додатковими спеціальностями і спеціалізаціями за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра» (лист № 1/9-736 від 06.12.2007 р.)

Загальні положення та вимоги щодо проведення виробничої практики студентів з курсу за напрямом підготовки «Фінанси і кредит» викладені у програмі, розробленій відповідно до «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 8 квітня 1993 р. № 93 і «Положення про організацію   навчального   процесу   у   вищих    навчальних    закладах», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 2 червня 1993 р. №161.

Навчальним планом підготовки бакалаврів за напрямом підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит» передбачено проходження студентами 3 курсу

виробничої практики  протягом 6 семестру тривалістю 3 тижні.  Виробнича практика є необхідною складовою набуття фахових компетенцій з організації фінансів, формування у студентів професійних умінь і навичок прийняття самостійних рішень під час роботи в реальних умовах функціонування підприємств (установ, організацій).

Програма визначає перелік, обсяг, складові та технологію оцінювання навчальних     досягнень     студентів,     необхідне     навчально-методичне забезпечення, складові та технологію оцінювання навчальних досягнень студентів.

Під час виробничої практики студенти мають ознайомитися з такими питаннями, як: організаційна структура підприємства (організації, установи),  функціональні обов’язки підрозділів, порядок взаємодії установи із суб’єктами господарювання та громадянами, робота основних адміністративних підрозділів, основні напрями діяльності, головні завдання організації, механізм виконання функцій, проблеми та перспективи розвитку.

До керівництва практикою студентів залучаються і призначаються досвідчені викладачі випускової кафедри фінансів, менеджменту та економіки Інституту суспільства, які викладають професійно-орієнтовані дисципліни. Від організації, що є базою практики, наказом директора призначається керівник з-поміж найдосвідченіших фахівців, здатних реалізовувати сучасні підходи до розв’язання фінансових проблем сучасної ринкової системи господарювання.

Контроль за виконанням студентами вимог до практики відбувається у двох формах: поточний і підсумковий. Поточний контроль здійснюється спеціально призначеним кафедрою керівником практики. Під час поточного контролю перевіряється: своєчасність заповнення щоденника, графік виконання програми практики та індивідуальних завдань.

Підсумковий контроль здійснюється після завершення практики, коли проводиться диференційований залік у формі усного захисту звіту з практики на основі наданого студентом письмового звіту і усної доповіді щодо теоретичної та практичної частини його роботи. Робочою програмою практики передбачено, що захист звітів про практику відбуватиметься в два етапи: на території бази практики та на кафедрі фінансів, менеджменту та економіки.

 

1. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

1.1. Бази практики

Виробнича практика для студентів 3 курсу напряму підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит» проводиться на підприємствах (організаціях, установах) виробничої та невиробничої сфер різних організаційно-правових форм та форм власності, що є юридичними особами, в державних установах, органах місцевого самоврядування, фінансових установах (податкові інспекції, комерційні банки, страхові компанії) .

Місця і бази практики визначаються договорами, що укладаються університетом з  підприємствами (організаціями), умовами контрактів, заявками підприємств, організацій, власним вибором місця практики студентами. За відсутності договору на проведення практики студент може проходити практику в установі, якщо університетом буде отримано лист з проханням направити його саме в цю установу в терміни практики. Приклад оформлення листа-заявки наведено в додатку А.

При підготовці студентів за цільовими угодами з підприємствами (організаціями), в них передбачаються бази практики . У тих випадках, коли підготовка студентів здійснюється за заявами фізичних осіб, бази практики забезпечуються Інститутом або самими особами, що визначено умовами договору.

 

1.2. Організація та керівництво практикою

Відповідальність за організацію і проведення практики несе кафедра фінансів, менеджменту та економіки, а також посадові особи, що відповідають за проведення практики і призначені керівництвом Університету та Інституту.

Загальне організаційне керівництво практикою здійснює кафедра фінансів, менеджменту та економіки, а безпосереднє навчально-методичне керівництво практикою кожного студента - керівник практики, призначений кафедрою і затверджений Інститутом.

Перед початком практики кафедра фінансів, менеджменту та економіки проводить організаційні збори, де студенти ознайомлюються з керівниками практики від університету, їм пояснюють мету і завдання практики, загальні питання стосовно її проведення; оголошується тривалість практики, терміни і порядок складання звітів; проводиться інструктаж з охорони праці та техніки безпеки.

Завідувач кафедри фінансів, менеджменту та економіки і викладач, відповідальний за організацію і проведення практики на кафедрі:

  • здійснюють організаційне керівництво практикою студентів і контроль за її проведенням;
  • організують на кафедрі практику студентів відповідно до положення про практику;
  • призначають керівників практики студентів;
  • забезпечують студентів необхідною навчально-методичною документацією з питань практики;
  • готують і проводять організаційні збори студентів перед початком практики;
  • організовують прийом і захист звітів про практику;
  • після   закінчення   практики   готують   звіт   про   її   підсумки  
     організують на кафедрі збереження звітів і щоденників студентів з практики.
  • здійснюють контроль виконання студентами правил внутрішнього трудового розпорядку на базі практики;
  • забезпечують методичне керівництво роботою студентів щодо написання звітів про проходження практики, аналізу зібраних матеріалів;
  • перевіряють звіти і щоденники студентів після завершення практики, складають відгуки про їх роботу;
  • готують і проводять підсумкову конференцію студентів після закінчення практики;
  • подають завідувачу кафедри письмовий звіт про проведення практики із зауваженнями і пропозиціями щодо удосконалення проведення практики студентів.

На базі практики призначається також керівник від підприємства (організації,установи). Керівник від бази практики:

  • проводить інструктаж з техніки безпеки;
  • знайомить із розташуванням підрозділів;
  • контролює дотримання студентами правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни та правил безпеки;
  • керує роботою студентів з метою своєчасного та повного виконання програми практики;
  • консультує студентів з питань програми практики та надає допомогу в одержанні необхідної інформації.

 

1.3. Обов'язки студентів під час проходження практики

Під час проходження практики студенти зобов'язані:

  • прийняти участь в організаційних заходах перед початком практики, одержати необхідну документацію з проходження практики, індивідуальне завдання, консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;
  • дотримуватись правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог трудового законодавства, передбачених для працівників бази практики;
  • вивчити і суворо дотримуватись правил охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії;
  • регулярно спілкуватись з керівником практики від університету, виконувати його розпорядження та рекомендації;
  • у повному обсязі виконати всі завдання, передбачені програмою практики і завдання керівника практики від університету;
  • вести щоденник встановленої форми, в якому записувати виконану роботу(Додаток Б);
  • написати, оформити та захистити звіт про проходження практики (Додаток В).

 

1.4. Проведення виробничої практики

Під час виробничої практики студенту - практиканту надається робоче місце і створюються нормальні побутові умови. В своїй роботі студент зобов'язаний керуватися програмою практики, дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку і техніки безпеки. Студент-практикант має надавати посильну допомогу підприємству в проведенні фінансового аналізу, складанню планових фінансових документів, розробці і здійсненню організаційно-економічних заходів щодо покращення   господарської    діяльності.

Під час проходження виробничої практики студенти закріпляють одержані теоретичні знання з фінансової та економічної роботи підприємства, зокрема: формування, розподіл та використання грошових надходжень    і    прибутку;  фінансування    і    кредитування    господарської діяльності та капітальних вкладень, складання фінансового плану. Вивчають економіку і фінанси підприємств відповідної форми власності, тенденції розвитку фінансової  і  економічної діяльності підприємства. В період проходження виробничої практики здійснюється збір необхідних звітних даних  для написання звіту про проходження практики, здійснення наукових досліджень.

 

1.5. Форми і методи контролю

На кафедрі під час проходження практики студентами використовується система поточного та підсумкового контролю виконання окремих розділів та усієї програми практики. Робота студентів контролюється керівниками практики від бази практики та університету.

Керівники проводять контроль за відвідуванням студентами баз практики, дотриманням ними режиму роботи, а також проходження практики підтверджується підписом керівника практики від підприємства (організації, установи) щоденно. Перевіряються поточні записи із виконаних питань програми, а також підсумковий звіт з практики.

 

2. ЗМІСТ ТА ПОРЯДОК ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИКИ

2.1. Мета та завдання практики

Метою проведення виробничої практики є  закріплення та поглиблення теоретичних знань з організації фінансів підприємств (організацій, установ), розвиток науково-дослідної роботи студентів.

Основні завдання виробничої практики:

Основні завдання виробничої практики:

  1. Навчитись    самостійно    працювати    з    даними    первинного    та бухгалтерського обліку, статистичної звітності,  виробничо-фінансових та бізнес - планів.

  2. Детально ознайомитись із станом організації фінансової роботи на

    підприємстві, задачами та функціями фінансової служби підприємства.

  3. Розглянути стан фінансового і оперативного планування на підприємстві.

  4. Вивчити порядок формування виручки від реалізації продукції (робіт, послуг) підприємства   і   фінансування   його   господарської   діяльності.

  5. Проаналізувати  методику   розрахунку    виручки    від    реалізації   продукції,   її розподіл   і використання.

  6. З’ясувати    склад   і   структуру  доходів,   прибутку   підприємства  та існуючий порядок. їх розподілу.

  7. Розглянути взаємовідносини підприємства з фінансовими установами,  страховими  компаніями,  банками та іншими фінансовими інститутами і позабюджетними фондами.

  8. Проаналізувати використання банківських кредитів на підприємстві.

  9. Оцінити  фінансову діяльність підприємства.

  10. Здійснити   діагностику  фінансового   стану   підприємства.

 

2.2. Зміст практики

Студент, як повноправний член колективу підприємства (установи, організації), на якій він проходить практику, зобов'язаний дотримуватися трудової дисципліни і виконувати всі завдання (види роботи), які йому доручаються.

Виконання програми практики зі збору матеріалів і оформлення звіту має вестися планомірно, протягом усього терміну практики. Під час проходження навчальної практики   студенти:

  • визначають галузь та сферу функціонування підприємства(організації, установи), його призначення, структуру і ефективність роботи;

  • ознайомлюються із конкретними процесами, що характеризують діяльність  підприємства (організації, установи), взаємодію із вищестоящими установами та підзвітними організаціями, економічними і фінансовими  показниками роботи підприємства (установи, організації).

  • з’ясовують  склад і призначення кожного структурного  підрозділу;

  • збирають і опрацьовують необхідні матеріали щодо механізму роботи підприємства (установи, організації), виконання функціональних обов’язків працівників, а далі приділяють основну увагу визначенню й обґрунтуванню особистих висновків і пропозицій.

 

Програма практики.

Суб’єкти господарювання всіх форм власності.

РОЗДІЛ 1. Організаційно-економічна  характеристика підприємства:

- організаційна структура суб’єкта господарювання;

- мета діяльності , види діяльності та їх частка у загальному обсязі;

- характеристика виробничого процесу, методи його організації;

- основні економічні показники діяльності суб’єкта господарювання;

- аналіз галузевих статистичних звітів.

РОЗДІЛ 2. Аналіз виробничих ресурсів підприємства та джерел фінансування:

- аналіз забезпеченості персоналом та використання робочого часу;

- аналіз основних активів підприємства;

- аналіз оборотних активів підприємства;

- аналіз джерел фінансування підприємства.

РОЗДІЛ 3. Аналіз фінансових результатів та рентабельності діяльності підприємства:

- аналіз витрат на виробництво, собівартісті виробництва і реалізації продукції;

- методика розрахунку „точки беззбитковості” діяльності підприємства;

- оцінка фінансових результатів діяльності підприємства.

- аналіз відносних показників прибутковості діяльності підприємства.

РОЗДІЛ 4. Шляхи покращення економічних і фінансових результатів діяльності суб’єкта господарювання:

- заходи оптимізації організаційної структури;

- обґрунтування розширення видів діяльності суб’єкта господарювання;

- покращення виробничого процесу;

- подолання галузевих диспропорцій;

- покращення забезпечення виробничими ресурсами суб’єкта господарювання;

- шляхи зменшення витрат та покращення фінансових результатів діяльності підприємства;

- природоохоронні заходи на підприємстві та пропозиції щодо зменшення негативного впливу на природне середовище.

 

Банківські установи

РОЗДІЛ 1.Організаційно-економічна  характеристика банківської установи:

- організаційна структура установи;

- мета діяльності, види діяльності установи та їх частка у загальному обсязі;

- основні економічні і фінансові показники діяльності установи;

- аналіз галузевих статистичних звітів.

РОЗДІЛ 2. Аналіз активів банківської установи:

- аналіз динаміки та структури активів;

- продуктивні і непродуктивні активи;

- частка та структура робочих активів;

- частка та динаміка капіталізованих активів.

РОЗДІЛ 3. Аналіз пасивів банківської установи:

- склад, структура та динаміка зобов’язань;

- склад, структура та динаміка власного капіталу.

РОЗДІЛ 4. Аналіз фінансових результатів і рентабельності банку:

- аналіз доходів і витрат банку;

- аналіз банківського прибутку;

- методика розрахунку „точки беззбитковості” роботи банку;

- аналіз відносних показників прибутковості роботи банку.

РОЗДІЛ 5. Шляхи покращення результатів діяльності банківської установи.

- заходи оптимізації організаційної структури банківської установи;

- обґрунтування розширення видів діяльності банківської установи;

- шляхи зменшення витрат та покращення фінансових результатів діяльності банківської установи.

 

Страхові компанії

РОЗДІЛ 1. Організаційно-економічна характеристика компанії:

- організаційна структура компанії;

- мета діяльності , види діяльності та їх частку в загальному обсязі;

- основні економічні і фінансові показники діяльності компанії;

- аналіз галузевих статистичних звітів.

РОЗДІЛ 2. Страхові премії та страхові виплати:

- динаміка страхових платежів

- динаміка та структура валових страхових премій;

- динаміка та структура чистих страхових премій

- витрати на перестрахування;

- виплати компенсовані перестраховиками;

- страхові виплати за видами страхування;

- рівень та структура валових страхових виплат;

- рівень та структура чистих страхових виплат.

РОЗДІЛ 3. Активи страхової компанії та сформовані страхові резерви:

- обсяги та динаміка активів страхової компанії;

- аналіз сформованих страхових резервів;

- розміщення страхових резервів.

- аналіз інвестиційної діяльності страхової організації;

- показники, які характеризують загальні фінансові результати діяльності.

РОЗДІЛ 4. Аналіз результатів фінансової діяльності страхової компанії:

- аналіз доходів страхової компанії;

- аналіз прибутку страхової компанії;

- аналіз рентабельності страхової компанії.

РОЗДІЛ 5. Шляхи покращення результатів діяльності страхової компанії:

- заходи оптимізації організаційної структури;

- обґрунтування розширення видів діяльності страхової компанії;

- покращення організації діяльності;

- шляхи зменшення витрат та покращення фінансових результатів діяльності страхової компанії;

 

Державні установи та організації

РОЗДІЛ 1. Економіко – організаційна характеристика установи (організації):

- організаційна структура установи (організації);

- мета діяльності , види діяльності та їх частку в загальному обсязі;

- характеристика виробничого процесу, методи його організації;

- основні економічні і фінансові показники діяльності установи (організації);

- аналіз галузевих статистичних звітів.

РОЗДІЛ 2. Організація праці працівників в державній установи (організації):

- принципи формування складу працівників апарату управління;

- категорії працівників, які представляють кадри апарату управління;

- види діяльності та зміст управлінської праці;

- організація робочого місця і створення відповідних умов праці;

- організація діловодства.

РОЗДІЛ 3. Оцінка фінансового забезпечення державної установи (організації)

- аналіз майна та джерел його формування;

- аналіз кошторису витрат державної установи;

- аналіз державних закупівель державної установи.

РОЗДІЛ 4. Ефективність роботи відділу або установи (організації):

- шляхи покращення взаємодії державних установ;

- методи визначення ефективності роботи відділу або установи (організації);

- аналіз розміру надходження коштів до державного бюджету;

- покращення показників роботи установи (організації);

- акумуляція фінансових ресурсів держави.

РОЗДІЛ 5. Шляхи покращення результатів діяльності установи (організації):

- заходи оптимізації організаційної структури;

- обґрунтування розширення видів діяльності установи (організації)

- шляхи покращення організації діяльності.

 

2.3. Звіт про виконання програмипрактики

Після закінчення терміну практики студенти звітують про виконання програми виробничої практики . Студент надає на кафедру щоденник практики та звіт про проходження практики для перевірки керівником практики від університету.

Щоденник практики студента містить:

•  титульну сторінку, де визначено вид практики студента, навчальний підрозділ, курс, групу, напрям підготовки;

• направлення на практику;
• календарний план проходження практики;

• відгук керівника практики від бази практики з оцінкою роботи студента;

• відгук керівника практики від університету про роботу студента;
• правила ведення й оформлення щоденника.

Бланки щоденника отримуються  під час установчої конференції практики на випускній кафедрі.

Звіт про проходження практики (25-30 сторінок друкованого тексту, шрифт 14, інтервал між рядками - 1,5) оформлюється за такою структурою:

• титульна сторінка;

• опис сфери діяльності, до якої належить база практики;

• характеристика підприємства (організації, установи);

• розкриття змісту практичної діяльності відповідно до розділів  програми практики;

• висновки;

• список використаних джерел;

• додатки.

Звіт має бути конкретним, бажано містити графічний матеріал (схеми, таблиці, малюнки, діаграми, графіки), який наочно розкриває суть виконаної роботи. Додатками до звіту можуть бути зразки зібраних документів (організаційних, звітних, ділових та ін.), фінансова звітність, аналітичні таблиці, схеми, зразки інших матеріалів, що характеризують діяльність підприємства (організацій, установ). Складений студентом звіт повинен мати наскрізну нумерацію сторінок.  Всі основні документи про проходження практики мають бути підписані керівниками практики від бази практики та університету.

 

2.5. Оцінювання результатів практики

Після завершення навчальної практики відбувається захист звітів про

проходження практики студентами та їх оцінка. Звіт рецензує викладач - керівник практики від університету протягом 10 днів після її реєстрації на кафедрі.

Результати проходження практики оцінюються в процесі захисту студентом звіту про практику перед комісією, яка призначається завідувачем ка­федри з урахуванням оцінки  та характеристики студента керівником від бази практики. Також кафедра організовує обговорення результатів проходження практики студентами на підсумковій звітній конференції. Керівник практики звітує на засіданні кафедри щодо проведення практики і результатів її проходження студентами .

 Критерії оцінювання результатів навчальної практики

з/п

Опис критерію

Максимальна кількість балів

1

Складання індивідуального плану проходження практики

5

2

Ведення щоденника практики

5

3

Ознайомлення із базою практики, її структурою та функціональні обов’язками працівників

20

4

Опис роботи підрозділу, в якому проходила практика

15

5

Індивідуальне завдання

50

6

Звіт про проходження практики

5

 

Разом

100

Рівень результатів

Підсумкова кількість балів (max – 100)

Оцінка за

 4-бальною шкалою

Оцінка за шкалою ECTS

 

Низький

1 – 34

«незадовільно»

 

F

35 – 59

«незадовільно»

 

FX

Середній

60 – 68

«задовільно»

Е

69 – 74

«задовільно»

D

Достатній

75 – 81

«добре»

С

82 – 89

«добре»

B

Високий

90 –100

«відмінно»

А

Шкала оцінювання результатів проходження практики

Оцінка “відмінно” виставляється за якісно складений звіт про проходження практики, розкритий зміст практики з всіх розділів, що передбачені програмою, виконане індивідуальне завдання, при наяв­ності відмінної оцінки за звіт про практику керівника практики від пі­дприємства. При цьому студент повинен мати щоденник з відмітками керівника практики від підприємства та характеристику про роботу на базі практики з оцінкою “відмінно”, давати чіткі і повні відповіді на запитання членів комісії під час захисту звіту.

Оцінка “добре” виставляється за якісно складений звіт про про­ходження практики, розкритий зміст всіх розділів, що передбачені програмою, виконане індивідуальне завдання, при наявності позитив­ної оцінки за звіт керівника практики від підприємства. При цьому студент повинен мати щоденник з відміткою керівника практики від підприємства та характеристику про роботу на базі практики з пози­тивною оцінкою, давати позитивні відповіді на запитання членів комі­сії під час захисту звіту.

Оцінка “задовільно” виставляється за виконання пунктів, пе­редбачених програмою практики. У звіті про проходження практики поверхово розкриті питання, передбачені програмою. Звіт, оцінений керівником практики від підприємства на “задовільно”, є щоденник та характеристика з відмітками та підписом керівника практики від підп­риємства, відповіді на запитання членів комісії під час захисту звіту мають поверховий характер.

Оцінка “незадовільно” виставляється, якщо не виконана про­грама практики, неповністю розглянуті питання, передбачені програ­мою, відсутнє інди­відуальне завдання, наявна незадовільна оцінка керівника практики від підп­риємства, негативна характеристика студента, нечіткі і неповні відповіді на запитання членів комісії під час захисту звіту.

 

3. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Конституція України // Відомості Верховної Ради України. - 1996.- №30. - С.141.

2. Бюджетний кодекс України // Відомості Верховної Ради України. - 2010. - № 50.- С.189.

3. Господарський кодекс України // Відомості Верховної Ради України. - 2003.- №18.- С.144.

4. Закон України "Про власність" від 7 лютого 1991 р. // Закони України: В 12 т. — Т. 1. — С. 173—188.

5. Закон України "Про підприємництво" від 7 лютого 1991 р. // Закони України: В 12 т. — Т. 1. — С. 191—201.

6. Закон України "Про господарські товариства" від 19 вересня 1991 р. // Закони України: В 12 т. — Т. 2. — С .189—212.

7. Закон України "Про зовнішньоекономічну діяльність" від 16 квітня 1991 р. // Закони України: В 12 т. — Т. 1. — С .333—336.

8. Закон України "Про інвестиційну діяльність" від 18 вересня 1991 р. //Закони України: В 12 т. — Т. 3. — С .132—136.

9. Закон України "Про заставу" від 2 жовтня 1992 р. // Закони України: В 12 т. — Т. 4. — С. 55—70.

10. Закон України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" від 26 січня 1993 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1993. — № 13.

11. Закон України "Про страхування" від 7 березня 1996 р. № 85/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. — 1996. — №18.

12. Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 р. // Закони України: В 12 т. — Т. 11. — С 177—188.

13. Закон України "Про лізинг" від 16 грудня 1997 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1997. — № 9—10.

14. Закон України "Про систему оподаткування" від 18 лютого 1997 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1997. — №8.

15. Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22 травня 1997 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1997. — № 29.

16. Закон України "Про податок на додану вартість" від З квітня 1997 р. № 168/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. — 1997. — № 51.

17. Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. — 1997. — № 24.

18. Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997 р. № 400/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. — 1997. — № 37.

19. Закон України "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу паперів в Україні" від 10 грудня 1998 р. // Урядовий кур'єр. — 1997. — 12 грудня. — С 6—10.

20. Закон України "Про державну податкову службу в Україні" від 5 лютого 1998 р. № 83/98-ВР // Відомості Верховної Ради України. — 1998. — № 29.

21. Закон України "Про Національний банк України" від 20 травня 1999 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1999. — № 29.

22.Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23 вересня 1999 p. № 1105-XIV // Відомості Верховної Ради України. — 1999. — № 46—47.

23. Закон України "Про Рахункову палату Верховної Ради України" від 11 липня 1996 р. № 315/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. — 1999. — № 43.

24.Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 2 березня 2000 р. № 1533-ПІ // Відомості Верховної Ради України. — 2000. — № 22.

25. Закон України "Про державну підтримку малого підприємництва" від 19 жовтня 2000 р. // Відомості Верховної Ради України. — 2000. — № 51—52.

26. Закон України "Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні" від 21 грудня 2000 р. // Відомості Верховної Ради України. — 2001. — № 7.

27. Закон України "Про банки і банківську діяльність" від 17 січня 2001 р. // Відомості Верховної Ради України. — 2001.— №5—6.

28. Закон України "Про страхові тарифи на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 22 лютого 2001 р. № 2272-ІП // Офіційний вісник України. — 2001. — № 12.

29. Закон України "Про обов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18     січня 2001 р. №2 2240-111 // Урядовий кур'єр. - 2001. -№38.

30. Закон України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12 липня 2001 р. //Урядовий кур'єр. — 2001. — № 154. — С 6—12.

31. Закон України "Про платіжні системи та переказ грошей в Україні" // Урядовий кур'єр. — 2001. — № 84. — С 6—10.

32. Закон України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов’язкового державного соціального страхування" від 1 листопада 2001 р. // Відомості Верховної Ради України. — 2001. —№4.

33. Закон України "Про Державний бюджет України на поточний рік" // Урядовий кур'єр. — 2006. — № 29. — С 2—10.

34. Закон України "Про господарський кодекс України" // Голос України. — 2003. — № 49—50.

35. Закон Украины "О налогообложении прибыли предприятий" (с изм. 24 декабря 2002 г. № 349-IV "О внесении изменений в Закон Украины "О налогообложении прибыли предприятий") // Налоги и бухгалтерский учет. — 2003. — 27 января.

36. Закон України "Про іпотеку" // Урядовий кур'єр. — 2003. — № 183. — С. 1—12.

37. Закон України "Про іпотечне кредитування, операції з консолідованим іпотечним боргом та іпотечні сертифікати" // Урядовий кур'єр. — 2003. — № 154. — С 1—12.

38. Закон України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22 травня 2003 р. № 889-IV // Голос України. — 2003. — 22 липня.

39. Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 р. // Урядовий кур'єр. — 2006. — № 37.

40. Указ Президента України "Про Державне казначейство України" від 26 квітня 1995 р. № 335/95 // Діло. — 1995. — №43.

41. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку формування та використання коштів резерву Пенсійного фонду" від 6 травня 2001 р. № 435 // Офіційний вісник України. — 2001. — № 20.

42. Постанова Кабінету Міністрів України "Про впровадження казначейської системи виконання державного бюджету" від 14 січня 1997 р. № 13 // Зібрання законодавства України. — 1997. — №1. — Ст. 10.

43. Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України від 4 квітня 2003 р. // Урядовий кур'єр.— 2003.— №71.

44. Податковий Кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VІ / електронний ресурс http://www.rada.gov.ua

45. Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 3 липня 1998 р. № 727/98 // Урядовий кур'єр. — 1998. — № 128.

46. Указ Президента України "Про заходи щодо підвищення ефективності контрольно-ревізійної роботи" від 27 серпня 2000 р. № 1031/2000 .

47. Указ Президента України "Про внесення змін до Указу Президента України від 3 липня 1998 р. № 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку і звітності суб'єктів підприємництва" // Відомості Верховної Ради України. — 1998. — №2.

48. Азаренкова Г. М., Борисенко І. І. Фінанси: практикум. - К.: Знання, 2008.-279с.

49. Білик М.Д., Бабяк Н.Д., Соколова О.Б. Фінанси підприємств: Практикум.-К.: Центр учбової літератури, 2008.-196с.

50. Боди 3., Мертон Р. Финансы: Пер. с англ.: Учеб. пособие. - М.:Изд. дом "Вильямс", 2000. 592 с.

51.Ван Хорн Дж. К. Основы управления финансами: Пер. с англ. - М.: Финансы и статистика, 2003.-800с.

52. Василик О.Д., Василик О.О. Теорія фінансів: Підручник.- К.: НІОМ,  2001.- 416 с.

53. Данілов О. Д., Паєнтко Т. В. Фінанси підприємств у запитаннях і відповідях: навч. посіб. - К.: КНТ, 2009.-272с.

54. Данілов О. Д., Серебрянський Д. М. Фінанси у запитаннях і відповідях: навч. посіб. - К.: КНТ, 2009.-528с.

55. Зарєчнєв А. М., Малаєва Т. В., Русанова Р.П. Фінанси. Тести та задачі: Навчальний посібник. - Київ: ЦУЛ, 2003.-196с.

56. Зеліско І. М. Фінансові ресурси інтеграційних аграрних формувань в сучасному вимірі: монографія / І. М. Зеліско – К.: ННЦ ІАЕ. – 2012. – 451 с.

57. Зимовець В.В., Зубик С.П. Фінансове посередництво: Навч. посіб. -К.: КНЕУ, 2005.-288с.

58. Історія Європейського Союзу.  Електронний ресурс. - Режим доступу:http//euinfo.tut.su/istoriya. htm.

59. Карлін М. І. Фінанси України та сусідських держав. - К.: Знання, 2007.-323с.

60. Карлін М.І. Європейська інтеграція / М.І. Карлін.- Луцьк: РВВ «Вежа», 2008.-759с.

61. Кремень О. І., Кремень В. М. Фінанси. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури,2012.-416с.

62. Петленко Ю.В., Рожко О.Д. Місцеві фінанси: Опорний конспект.-К.: Кондор, 2009.-282с.

63.  Романенко  О.Р.  Фінанси:   Підручник.   - К.:   Ценр Навчальної Літератури, 2004.- 312с.

64.Савчук В.П. Практическая энциклопедия. Финансовый менеджмент. - 3-е изд. - К.: Companion Group, 2008.-880c.

65.Унинець-Ходаківська В.П., Вихор О.І., Лятамбор О. А. Ринок фінансових послуг: Підручник.-К.: Кондор, 2009.-484с.

66. Філімоненков О.С., Дема Д.І. Фінанси підприємств: Підручник.- К.: Алерта, 2009.-496 с.

67. Фінанси для фінансистів [текст]:  підручник. / О. А.Шеремет, І. В. Дем`яненко, К. В. Багацька  [ та ін.] за заг. ред.     Т. А. Говорушко. - К.: «Центр учбової літератури», 2013.- 612с.

68. Фінанси: курс для фінансистів/ За ред. д.е.н., проф. Буряка П.Ю., д.е.н., проф. Жихор О.Б.-К.: Хай-Тек Прес, 2010.-528с.

69. Фінанси: підручник / за ред. С.І. Юрія, В. М. Федосова.   -   К.: Знання.-2008.- 611с.      

70. Фінанси: курс для фінансистів: Навч. посіб./ За ред. В. І. Оспіщева. - К.: Знання, 2008.-567с.

71. Финансы: Учеб. пособие / Под ред. А.М. Ковалевой. - М.: Финансы и статистика, 2008.- 416с.

72. Фінанси: Навч. посіб. / О. П. Близнюк, Л. І. Лачкова, В. І. Оспіщев та ін.; За ред. В.І. Оспіщева. - К.: Знання, 2006.- 366с.

73. Europian Union Public Finance. - Luxemburg: Office for Official publications of the EC, 2008.- 427p.

 

ДОДАТКИ

Додаток А

Зразок оформлення листа про проходження практики

(за індивідуальним рішенням студента)

Директору Інституту суспільства

                                   Линьову К.О.

___________________________

                                                      (прізвище та ініціали студента)

   Група                                        

                                   Напрям підготовки  __________

                                                 Форма навчання___________   

Прошу дозволити проходження________________практики в термін

        (вид практики)

з «___ »__________ по «___ »__________ на базі________________

                                                                  (повна назва закладу)

 Керівник практики від_____________________________

(повна назва бази практики)

(прізвище та ініціали, посада)

Погоджено:

(підпис керівника практики (прізвище та ініціали) від бази практики)

«___ »_________________________

(дата) (підпис керівника навчального закладу) (прізвище та ініціали)

«___ »________________________

(дата) МП  (підпис студента)

«____ »____________________

(дата)

(Лист надсилається в Інститут на ім'я директора за 1,5-2 місяці до початку практики.)

 

Додаток Б

Щоденник навчальної практики студента

КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

ІНСТИТУТ СУСПІЛЬСТВА

КАФЕДРА ФІНАНСІВ, МЕНЕДЖМЕНТУ ТА ЕКОНОМІКИ 

ЩОДЕННИК ПРАКТИКИ

студента _________________________________________________

                             (прізвище, ім’я та по батькові)

курс________________________група _______________________

Напрям підготовки «Фінанси і кредит»

Освітньо – кваліфікаційний рівень «бакалавр» 

Київ-201__

 

Студент ______________________________________________________________

                                         (прізвище, ім’я та по батькові)

направляється на ______________________________________________ практику в

                                                        (вид практики)

 ___________________________________________________________

                                          (назва підприємства)

Термін практики: з ____________________ по _____________________ 201__ р.

Керівник практики від університету _______________________________________

(посада, прізвище, ім’я та по батькові)

Печатка

Керівник практики від підприємства _______________________________________

(посада, прізвище, ім’я та по батькові)

Прибув на підприємство

печатка                           “_____” ______________ 201__ р.

підприємства

__________________________________________                    

(посада, прізвище, ініціали)                (підпис)

Вибув з підприємства

 печатка                    “_____” ______________ 201__ р. підприємства

_____________________________________           _____________

(посада, прізвище, ініціали)                    (підпис)

Календарний графік проходження практики

 

 №

 з/п

Назва роботи

Дата

Підпис

керівника практики від  підприємства

(організації, установи)

1

2

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відгук керівника практики від підприємства(організації, установи) з оцінкою роботи студента

“_____” ______________ 201__ р.

Підпис __________________

печатка

Висновок керівника практики від університету про роботу студента

“_____” ______________ 201__ р.

Підпис __________________

 

Додаток В

Зразок оформлення першої сторінки звіту про проходження практики

КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

ІНСТИТУТ СУСПІЛЬСТВА

КАФЕДРА ФІНАНСІВ, МЕНЕДЖМЕНТУ ТА ЕКОНОМІКИ

ЗВІТ

про проходження _____________практики

               (вид практики)

студента______________________________________________

               (прізвище, ім'я, по батькові)

групи________________________________

    Напрям підготовки       6.030508 «Фінанси і кредит»

    Освітньо – кваліфікаційний рівень          «бакалавр»

База практики____________________________________

(повна назва)

Керівник практики від бази практики_____________________________

                                                              (посада, прізвище, ініціали)

 Керівник практики від  університету______________________________

                                                              (посада, прізвище, ініціали)

Звіт захищений з оцінкою____________________

(підпис  керівника практики від університету)

 «__»______________ 201_ р.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!