Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 111 Поради до написання курсових робіт з дисциплін Світова економіка та Міжнародні економічні відносини, УжНУ

Методичні поради до написання курсових робіт з дисциплін Світова економіка, Міжнародні економічні відносини, Зовнішньоекономічна діяльність України, УжНУ

« Назад

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД “УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ”

ФАКУЛЬТЕТ МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН КАФЕДРА МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН

 

Методичні поради до написання курсових робіт з дисциплін Світова економіка, Міжнародні економічні відносини, Зовнішньоекономічна діяльність України

для студентів денної та заочної форм навчання

Спеціальність: 6. 292 МЕВ (освітній ступінь - бакалавр)

8.292 (освітній ступінь - магістр)

 

УЖГОРОД – 2017


ЗМІСТ

ВСТУП.. 4

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ. 5

ВИБІР ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 7

КЕРІВНИЦТВО ПІДГОТОВКОЮ КУРСОВИХ РОБІТ. 8

ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ТА ВІДБІР ФАКТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ.. 9

ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 11

ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 14

ТИПОВІ ПОМИЛКИ ПРИ НАПИСАННІ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 19

ПОРЯДОК ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 21

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 22

ДОДАТКИ.. 23

 

ВСТУП

Курсова робота є важливим видом самостійної роботи студентів. У процесі її написання під керівництвом викладачів кафедри студенти опановують методи проведення наукового дослідження.

Успішне написання курсової роботи залежить від багатьох чинників, серед яких найважливішим є чітка уява про основні вимоги, що ставляться перед студентом, а саме: щодо наукового рівня роботи, її змісту, структури, форми викладу матеріалу, а також оформлення.

Студент курсовою роботою показує як він опанував основи наукового дослідження, як вміє використовувати статистичні методи для аналізу економічних проблем, як навчився робити власні узагальнення та висновки та працювати з літературою.

Теми курсової роботи пропонуються студентам відповідно до наукової тематики кафедри, з урахуванням наукових інтересів студентів.

Курсова робота має бути оформлена належним чином. Невідповідність в оформленні курсової роботи державним стандартам і встановленим вимогам може суттєво вплинути на остаточну оцінку роботи, а через значні відхилення робота може бути взагалі недопущена до захисту. Тому оформленню роботи повинна бути приділена особлива увага, що сприяє вихованню в студента належного стилю роботи, виховує вимогливість до себе, прищеплює певні навики до ведення наукового дослідження.


ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Курсова робота є результатом конкретного самостійного дослідження, засобом перевірки здібностей студента до дослідницької діяльності.

Студент, який виконує курсову роботу, повинен насамперед ознайомитись з вимогами до таких досліджень. Оскільки курсові роботи повинні мати ознаки наукового дослідження, то, звичайно, особлива увага в них звертається на глибоке теоретичне висвітлення проблеми як у цілому, так і окремих її складових.

Курсова робота має узагальнюючий характер і є самостійним оригінальним науковим дослідженням студента.

Написання курсової роботи починається з визначення та висвітлення основного питання кожного розділу. Виклад змісту кожного питання повинен бути науково аргументованим. Теоретичні положення та висновки повинні ґрунтуватись на конкретних матеріалах реальної дійсності, факти та приклади повинні бути не випадковими, а типовими.

Висока наукова достовірність, об'єктивність змісту дослідницького матеріалу - найважливіші вимоги до курсової роботи. Автор несе відповідальність за достовірність фактичного матеріалу, обгрунтованість теоретичних висновків і практичних пропозицій.

З врахуванням загальних вимог до курсової роботи метою її є:

1) поглиблення та закріплення теоретичних знань;

2) систематизація аналітичних та статистичних даних;

3) розвиток аналітичних здібностей;

4) встановлення ступеня підготовки студентів до самостійної роботи.

Курсова робота повинна відповідати сучасному стану економічної науки та тенденціям її розвитку.

Підготовка курсової роботи потребує виділення її певних етапів та визначення конкретних завдань, які необхідно розв'язати на кожному із них.

Для виконання курсової роботи слід виділити щонайменше шість етапів:

1) вибір теми роботи;

2) вивчення літератури, відбір фактичного матеріалу;

3) складання та погодження з науковим керівником плану роботи;

4) підбір та опрацювання фактичного та статистичного матеріалу;

5) написання роботи;

6) захист роботи.

Завданням курсової роботи є закріплення та систематизація теоретичних і практичних знань по спеціальності та їх застосування при розв'язанні наукових і практичних завдань. Курсова робота повинна:

- давати уяву про те, наскільки студент оволодів методом наукового аналізу складних соціальних явищ;

- показати вміння студента робити теоретичні узагальнення і практичні висновки;

- відрізнятись логічністю, доказовістю, чітким і зрозумілим викладом матеріалу, достовірністю фактів, відображенням вміння студента користуватися раціональними прийомами пошуку, відбору, обробки та систематизації інформації, здатності працювати з нормативно-правовими актами.


ВИБІР ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Відповідальним моментом процесу виконання курсової роботи є вибір проблеми дослідження і його теми. Тема роботи повинна бути актуальною, відповідати сучасному стану та перспективам розвитку економічної науки, її актуальність полягає в дослідженні як теоретичних, так і практичних питань.

 Теми курсових робіт визначаються та затверджуються відповідними кафедрами факультету міжнародних економічних відносин.

Студенту надається право вибрати тему курсової роботи із запропонованих кафедрою або запропонувати свою з необхідним обґрунтуванням доцільності її розробки.


КЕРІВНИЦТВО ПІДГОТОВКОЮ КУРСОВИХ РОБІТ

Курсова робота закріплюється за студентом завідувачем відповідної кафедри. Для підготовки курсових робіт по відповідній тематиці призначаються відповідні наукові керівники із числа викладачів кафедр факультету міжнародних економічних відносин.

Науковий керівник виконує такі функції:

- надає студенту допомогу в складанні плану курсової роботи та затверджує його;

- рекомендує необхідну літературу, довідкові матеріали, інші джерела по темі;

- систематично проводить бесіди зі студентом і надає йому необхідні консультації;

- здійснює контроль за роботою студента по виконанню курсової роботи.

Основне завдання наукового керівника - навчити студента проводити самостійну дослідницьку роботу.


ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ТА ВІДБІР ФАКТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Вивчення матеріалу по обраній темі потрібно починати із загальних робіт, щоб мати уяву про основні питання, з якими стикається дана тема, а потім вже вести пошук нового матеріалу.

При вивченні літератури не потрібно намагатись тільки запозичувати матеріал. Паралельно необхідно проаналізувати знайдену інформацію. Цей процес повинен вдосконалюватись протягом всієї роботи над темою, тоді власні думки, що виникли в ході знайомства з чужими роботами, послужать основою для отримання нового знання.

При вивченні літератури по обраній темі використовується не вся інформація, а тільки та, яка має безпосереднє відношення до теми курсової роботи і є тому найбільш цінною та корисною. Таким чином, критерієм оцінки прочитаного є можливість його практичного використання в курсовій роботі.

При відборі фактів потрібно бути науково об'єктивним. Достовірність наукових фактів в значній мірі залежить від достовірності першоджерел, від їх цільового призначення та характеру їх інформації. Очевидно, що офіційне видання, що публікується від імені державних органів, установ та організацій містить матеріали, точність яких не повинна викликати сумнівів.

Монографія, як наукове видання, що містить повне та багатостороннє дослідження якої-небудь проблеми або теми, науковий збірник, який містить матеріали наукової конференції, науковий збірник, що містить дослідницькі матеріали установ, навчальних закладів або організацій з важливих наукових або науково-технічних проблем, - всі ці видання мають принципове наукове значення та практичну цінність для написання курсової роботи. У своїй основі вони, безумовно, належать до числа достовірних джерел.

Особливою формою фактичного матеріалу є цитати. Вони використовуються для того, щоб без викривлень передати думку автора першоджерела, для ідентифікації поглядів при співставленні різних точок зору і т.д. Цитати можуть використовуватись і для підтвердження окремих суджень, які робить студент. У всіх випадках число використовуваних цитат повинно бути оптимальним, тобто визначатись потребами розробки теми курсової роботи.

Відібраний фактичний матеріал аналізується та класифікується по групам. Класифікація дає можливість найбільш коротким і правильним шляхом ввійти в коло питань проблеми, яка досліджується. Вона полегшує пошук і допомагає встановити раніше не помічені зв'язки та залежності. Класифікацію потрібно проводити протягом всього процесу вивчення матеріалу. Вона є однією із центральних та істотних частин загальноїметодології будь-якого наукового дослідження.

Складання плану дослідження

Після ознайомлення з літературою студент вже має сформовану думку про напрям свого дослідження та готовий до складання плану дослідження. Студент повинен самостійно розробити такий план, який би дозволив з однієї сторони, поділити тему на окремі складові частини для її більш глибокого дослідження, з другої, зберегти у назві питань (розділів) і в самій структурі плану провідну ідею, виражену у назві теми курсової роботи.

 Остаточно план курсової роботи студент узгоджує з науковим керівником. Від грамотно складеного плану залежить розкриття теми курсової роботи. Терміни затвердження плану роботи узгоджуються з науковим керівником, але не повинні негативно впливати на якість роботи.


ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Структура курсової роботи має, як правило, включати:

1. титульний аркуш

2. зміст

3. вступ

4. основна частина (три розділи)

5. висновки

6. список використаних джерел

7. додатки (за необхідності)

Оформлення титульного аркушу роботи повинно здійснюватись за встановленими вимогами до рукописних і друкованих робіт (див. Додаток А).

Зміст подають на початку роботи. Він містить найменування, номери початкових сторінок вступу, розділів та підрозділів (якщо вони мають заголовок), висновків, списку використаних джерел, додатків та ін.

Вступ (обсяг 1,5-2 ст.) розкриває сутність і стан вивчення проблеми та її значущість, підстави і вихідні дані для розробки теми, обґрунтування необхідності проведення дослідження.

У вступі доцільно розкрити і вказати на:

- актуальність теми,

- мету дослідження,

- завдання, які ставить перед собою студент;

- об'єкт та предмет дослідження,

- методи дослідження,

- інформаційна база, що була використана в роботі,

- науковців, які вже займалися вивченням проблеми відповідно до теми курсової роботи;

- структуру роботи (слід вказати структурні частини роботи і коротко описати що розглянуто у кожному розділі).

Основна частина роботи як правило складається з трьох розділів, а кожний розділ з підрозділів. Кожний розділ починається з нової сторінки. Перший розділ, як правило, повинен містити теоретичний матеріал стосовно предмета дослідження. У другому розділі, слід розглянути сучасний стан проблеми, яка досліджується. У третьому розділі аналізують проблеми та перспективні напрями розвитку питання відповідно до теми дослідження. Якщо темою передбачено розгляд певної проблеми у світовому масштабі, то в третьому розділі можливо розглянути її стан в Україні.

Висновки (обсяг 1,5-2 ст.) - заключна частина курсової роботи. Висновки - це послідовний, логічний виклад отриманих результатів та їх співвідношення з загальною метою та конкретними завданнями, поставленими та сформульованими у вступі.

Висновки бувають двох видів - висновки до розділів і загальні висновки. Висновки до розділів зазвичай починаються словами “Отже, …” чи “Таким чином, …” і можуть містити викладення результатів дослідження, одержаних у відповідному розділі. Вони дають змогу вивільнити загальні висновки від другорядних подробиць.

Загальні висновки мають містити стисле викладення теоретичних і практичних результатів, отриманих автором роботи особисто в ході

дослідження, а також обґрунтування перспектив проведення подальших досліджень у даній галузі (посилання на інших авторів, їх цитування, а також наведення загальновідомих істин не допускаються). У висновки виносять найголовніші тези, які повинні відображати розглянутий матеріал у всіх розділах роботи. Загальні висновки не повинні містити ідентичні тези, які були використані у висновках до кожного розділу дипломної роботи.

Список використаних джерел". Мінімальна кількість джерел для написання курсової роботи - 30. У списку літератури повинні переважати новітні видання.

Додатки. У додатках повинен міститися допоміжний матеріал у вигляді таблиць, схем, рисунків (графіки), картографічного матеріалу, які за обсягом перевищують аркуш формату А4. В іншому випадку вони розміщуються у тексті курсової роботи після першого згадування про них або на наступній сторінці.


ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

▬ Роботу друкують машинописним способом або за допомогою комп’ютера на одній стороні аркуша білого паперу формату А 4 (210х297) через два міжрядкових інтервали (комп’ютерний набір: використання шрифтів текстового редактора Word розміру 14 з 1,5 міжрядкових інтервали), залишаючи береги таких розмірів: лівий – 30 мм, правий – 10 мм, верхній і нижній – 20 мм. Шрифт друку повинен бути чітким, стрічка – чорного кольору середньої жирності. Щільність тексту роботи повинна бути однаковою.

Обсяг курсової роботи - не більше 30-35 сторінок комп’ютерного тексту (без врахування додатків).

Вирівнювання тексту роботи здійснюється по ширині.

▬ Текст основної частини поділяється на розділи та параграфи. Заголовки структурних частин роботи „ЗМІСТ”, „ВСТУП”, „РОЗДІЛ”, „ВИСНОВКИ”, „СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ”, „ДОДАТКИ” друкують великими жирними літерами симетрично до тексту. Названі структурні частини слід починати з нової сторінки. Параграфи з нової сторінки починати не потрібно.

Заголовки параграфів друкують маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Крапку в кінці заголовку не ставлять. Якщо заголовок складається з двох або більше позицій, то їх розділяють крапкою.

▬ Нумерація роботи повинна бути наскрізною.

Вона виконується арабськими цифрами без знака №. Першою сторінкою роботи є титульний аркуш, який включають до загальної нумерації сторінок роботи. На титульному аркуші номер сторінки не ставлять, на наступних сторінках номер проставляють в правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці. Якщо робота містить креслення, схеми, графіки, карти і таблиці їх можна подавати в роботі безпосередньо після тексту і вони включаються до загальної нумерації сторінок, або в додатках (як було вказано вище).

Зміст розміщується на окремих сторінках. Навпроти кожної назви частини роботи вказують номер сторінки, на якій ця частина починається.

▬ При наявності в роботі значного цифрового матеріалу його варто подати у вигляді таблиці.

Таблиці нумеруються послідовно у межах розділу. Номер таблиці повинен складатися з номера розділу і порядкового номера таблиці. Таблиці розміщують у роботі одразу ж після першого згадування про них у тексті або на наступній сторінці.

Наприклад:

"Таблиця 1.2" (друга таблиця першого розділу).

Слово “Таблиця” та її номер друкується у правому кутку перед назвою таблиці. Після таблиці слід розмістити посилання на джерело, звідки отриманий матеріал. Таблиці повинна передувати преамбула або короткий аналіз, де здійснюється перша згадка про таблицю і пишеться слово — (див. табл. …), після чого вказують номер таблиці (без знаку «№»).

При переносі частини таблиці на іншу сторінку слово "Таблиця" і номер її вказуються один раз справа над першою частиною таблиці, над іншими частинами пишуть у верхньому куті справа слова "Продовження табл. …" і вказують номер таблиці.

Наприклад:

Продовження табл. 1.2

Вимоги до тексту в таблицях: шрифт Times New Roman, розмір 12 пт, інтервал між рядками 1,0, відступи не допускаються.

Примітки до тексту та таблиць, в яких вказуються довідкові і пояснювальні дані, нумерують послідовно в межах однієї сторінки. Якщо приміток на одній сторінці декілька, то після слова "Примітки" ставлять двокрапку, наприклад:

Примітки:

1....

2....

Якщо є одна примітка, то її не нумерують і після слова "Примітка" ставлять крапку.

Ілюстрації позначаються словом "Рис." і нумеруються послідовно в межах розділу, за виключенням ілюстрацій, поданих у додатках. Номер ілюстрації повинен складатися з номера розділу та порядкового номера ілюстрації між якими ставиться крапка. Рисунку повинна передувати преамбула або короткий аналіз, де здійснюється перша згадка про нього і пишеться слово — (див. рис. …), після чого вказують номер рисунку (без знаку «№»).

Наприклад:

Рис. 1.2 (Це другий рисунок першого розділу) Назва рисунка.

Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщуються послідовно під ілюстрацією з посиланням на джерело, звідки ці дані були взяті.

Вимоги до тексту в ілюстраціях: шрифт Times New Roman або Arial,

розмір не більше 14 пт.

Посилання в тексті можуть бути посторінковими чи наскрізними. Вони дають змогу відшукати документи і перевірити достовірність відомостей про цитування. Якщо використовуються відомості (дані статистичних довідників, матеріали монографій, оглядових статей, тоді в посиланні необхідно вказати номери сторінок. Посилання додаються одразу після закінчення цитати у квадратних дужках, де вказується порядковий номер джерела у списку літератури та відповідна сторінка джерела (наприклад [4, с. 35]), якщо посилання йде на кілька джерел, тоді позначається – [4;35;40].

▬ Важливим етапом процесу виконання курсової роботи є складання списку використаних джерел. Ця структурна частина наукового дослідження має назву "Список використаних джерел". Список використаних джерел слід розміщувати за абеткою, у порядку згадувань, чи у хронологічному порядку.

Список використаних джерел розпочинається переліком нормативно-правових актів, використаних студентом при виконанні курсової роботи.

Нормативний матеріал у списку використаних джерел розміщується у наступній послідовності:

1. Конституція України.

2. Закони України. Постанови Верховної Ради України. Укази та розпорядження Президента України.

3. Акти Кабінету Міністрів України.

4. Акти Конституційного Суду України.

5. Міжнародні договори України, що набрали чинності.

6. Нормативні акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

У списку використаних джерел повинна наводитись повна офіційна назва нормативно-правового акту, вид нормативного акту, дата, номер, офіційний друкований орган, в якому його опубліковано, дата (номер) публікації.

Після списку використаних нормативно-правових актів розміщується список використаної літератури. Основні елементи: інформація про автора (-ів), назву твору, вид видання, за потреби - про перевидання чи переклад, місце видання, видавця, рік видання та обсяг публікації. В самому кінці подається іноземна література за іноземною абеткою.

Спочатку подають літературу видану кирилицею, після неї - видану латинікою. Список використаної літератури виданої різними мовами, які послуговуються кирилицею подається відповідно до зведеного кириличного алфавіту, а потім мовами з латинською графікою. Список використаних джерел завершує список використаних джерел, опублікованих у всесвітній комп’ютерній мережі Internet.

Кожне включене в список джерело повинно мати відображення в курсовій роботі. Якщо студент робить посилання на які-небудь запозичені факти або цитує роботи інших авторів, то він повинен обов'язково вказати в посиланні, звідки взяті наведені матеріали. Не слід включати в список використаних джерел ті роботи, на які нема посилань в тексті курсової роботи і які фактично не були використані.

Додатки оформляються як продовження роботи після списку використаних джерел. Кожний додаток повинен починатися з нової сторінки. Зверху справа пишемо слово «Додаток» і велику літеру, що позначає додаток. Додатки потрібно позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Г, Ґ, Є, И, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад: Додаток А; Додаток Б...

Зв'язок основного тексту з додатками здійснюється через посилання, які вживаються із словом "дивись"; воно, як правило, скорочується і ставиться разом з шифром в круглі дужки по формі: (див. додаток А).

▬ Викладення матеріалу курсової роботи ведеться від першої особи в множині ("ми", "на нашу думку" тощо). У роботі допускається використання тільки загальновизначених скорочень, наприклад, "і т.д.". Перед тим як передати роботу керівнику необхідно особисто ретельно звірити прізвище, ініціали, дати, цитати, цифри.

У роботі не допускаються виділення тексту курсивом, жирним, підкреслення чи інші виділення, окрім назв структурних частин роботи, рисунків, та таблиць.

За результати курсової роботи та достовірність усіх даних відповідальність несе студент-автор роботи.


ТИПОВІ ПОМИЛКИ ПРИ НАПИСАННІ КУРСОВОЇ РОБОТИ

1. Курсова робота - це комплексне дослідження певної проблеми, що грунтується на вимогах і завданнях, які ставлять перед дослідниками теорія та практика. Тому важливо, щоб у ній були зроблені грунтовні висновки стосовно теми дослідження. Потрібно оптимально поєднати теоретичні аспекти досліджуваної проблеми з практичною організацією, дати ґрунтовний аналіз та оцінку вітчизняного та зарубіжного досвіду її ефективного розв'язання.

2. Курсова робота не зводиться до переписування монографій, підручників, статей з періодичних видань. Зібраний матеріал потрібно узагальнити, проаналізувати, творчо переосмислити, обов'язково показати авторське бачення проблеми. Виклад потрібно здійснювати своїми словами, уникаючи незрозумілих термінів.

3. Викладати матеріал у курсовій роботі потрібно логічно, слід уникати використання невпорядкованого несистематизованого матеріалу, застарілих даних. Усі цифри та факти повинні бути вивірені, на них потрібно робити посилання у текстовій частині. Таблиці та рисунки повинні мати назву, бути пронумерованими для зручності посилання на них. Потрібно також посилатися на джерела, з яких ці матеріали взято.

4. Особливо багато огріхів допускають студенти при опрацюванні іншомовної літератури, оформленні списку наукових джерел і посилань на них. При формуванні списку джерел потрібно керуватися правилами запису джерел.

5. Працюючи над науковими роботами зарубіжних авторів потрібно уникати вживання незрозумілих слів іншомовного походження. Якщо можливо, то їх слід замінити українськими відповідниками.

6. Курсова робота обов'язково повинна мати зміст, текстову частину слід узгоджувати з планом.

7. Потрібно уникати граматичних і стилістичних помилок, русизмів, неточного цитування першоджерел.

Роботи, виконані без дотримання встановлених вимог, до захисту не допускаються.


ПОРЯДОК ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Закінчена курсова робота, підписана керівником, подається студентом на кафедру не пізніше, ніж за 3 дні до дати захисту.

Захист курсової роботи проводиться на відкритому засіданні комісії кафедри по захисту курсових робіт.

Для розкриття змісту курсової роботи студенту надається не більше 5-ти хвилин. При захисті виступ студента повинен містити коротке повідомлення про виконану роботу. При цьому основний акцент ставиться на зроблених висновках, пропозиціях. Під час захисту дозволяється і бажано використовувати ілюстративний матеріал. Використання технічних засобів для представлення отриманих у процесі дослідження результатів додає цінності роботі, впливає на оцінку захисту.

У процесі захисту члени комісії, науковий керівник можуть ставити питання по темі роботи.

 Після захисту робіт комісія на закритому засіданні оцінює роботи.

Результати захисту курсових робіт визначаються оцінками "відмінно", "добре", "задовільно" і "незадовільно".

Незадовільна оцінка за рішенням комісії має такі наслідки:

- студент зобов'язується підготувати курсову роботу по новій темі з додержанням встановленого порядку;

- повторно захищається та ж курсова робота після внесення змін, доповнень, уточнень і т. ін.

Дата проведення повторного захисту курсових робіт визначається деканатом факультету міжнародних економічних відносин.


КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Якість виконання та успішність захисту курсової роботи визначається за наступною системою.

Оцінка "відмінно" виставляється за грунтовно виконану роботу (відповідно до стандартних вимог) тоді, коли студент вільно володіє матеріалом з обраної теми, оперує науковою термінологією, широко використовує наукові джерела та дає їм критичну оцінку, самостійно аналізує опрацьований матеріал, використовує сучасні теорії та методи наукових досліджень, вміло поєднує теоретичні надбання з практикою, а його робота виконана з дотриманням усіх необхідних вимог.

"Добре" виставляється у тому разі, коли студент ґрунтовно виконав роботу, сумлінно підготувався до захисту, вміло викладає та знає матеріал. Однак на захисті допускає певні неточності в трактуванні окремих питань, відчуває труднощі в їх теоретичному узагальненні або практичному спрямуванні, не використав достатньої кількості наукових джерел.

"Задовільно" виставляється, якщо студент виконав роботу відповідно до вимог, загалом орієнтується в даній темі, але не може достатньо аргументовано сформулювати висновки, вміло пов'язати теоретичні узагальнення з практикою, відчуває значні труднощі в логічному викладі досліджуваних проблем, недостатньо переконливо та впевнено захищає свою роботу.

"Незадовільно" виставляється тоді, коли робота має суттєві недоліки, виконана з відхиленням від встановлених вимог, а її автор не орієнтується в питаннях теми, не володіє необхідним понятійним апаратом, не опанував мінімум наукових джерел, не володіє матеріалом з обраної для курсового дослідження теми.

При виставленні оцінки за написання курсової роботи враховується не лише якість самого наукового дослідження, але і оформлення та вміння захистити сформульовані положення та висновки.

 

ДОДАТКИ

 

Додаток А

Приклад оформлення титульної сторінки

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ» ФАКУЛЬТЕТ МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН

КАФЕДРА МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН

 

Реєстраційний №  Дата                  

 

КУРСОВА РОБОТА

з (назва дисципліни)

на тему:

“НАЗВА КУРСОВОЇ РОБОТИ”

 

Студента … курсу

Форма навчання

Спеціальність “назва спеціальності”

Прізвище, Ім’я, По батькові студента

Керівник: Науковий ступінь, вчене звання

Прізвище, Ім’я, По батькові керівника

 

Національна шкала                  

Кількість балів: Оцінка ECST         

 

Члени комісії:                                                                

(підпис)      (прізвище та ініціали)

 

 

(підпис)      (прізвище та ініціали)

 

 

(підпис)      (прізвище та ініціали)

 

м. Ужгород - 2017

 

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ» ФАКУЛЬТЕТ МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН

КАФЕДРА МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН

 

Реєстраційний №  Дата                  

 

КУРСОВА РОБОТА

з світової економіки на тему:

“СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ ПОЛЬЩІ”

 

Студента ІІ курсу Денної форми навчання

Спеціальність “Міжнародні еконмічні відносини”

Ковача Олега Вікторовича Керівник: к.е.н., доц. Брензович К.С.

 

Національна шкала                  

Кількість балів: Оцінка ECST         

 

Члени комісії:                                                               

(підпис)      (прізвище та ініціали)

 

 

(підпис)      (прізвище та ініціали)

 

 

(підпис)      (прізвище та ініціали)

 

м. Ужгород - 2017

 

 

 

Додаток Б

 

Приклад оформлення змісту

ЗМІСТ

ВСТУП ………………………………………………...………………..…...3

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ

ТРАНСНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ………………………………………………....5

1.1. Сутність та ознаки транснаціоналізації ………………………….……5

1.2. Принципи, методи та специфіка організації функціонування

транснаціональних корпорацій у розвинутих країнах. ……………..….…7

РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ТРАНСНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ НА ЕКОНОМІКУ РОЗВИНУТИХ КРАЇН У СИСТЕМІ СВІТОГОСПОДАРСЬКИХ ЗВ’ЯЗКІВ ……………………………...…11

2.1. Форми та види впливу транснаціоналізації на економіку розвинутих країн. ………………………………………………….…….11

2.2. Значення транснаціональних корпорацій у процесі міжнародного руху капіталу розвинутих країн. ………………………………………13

РОЗДІЛ 3. НАПРЯМКИ ТРАНСНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА

ЕКОНОМІКУ РОЗВИНУТИХ КРАЇН У МАЙБУТНЬОМУ………………18

3.1. Проблеми діяльності ТНК в економіці розвинутих країн та шляхи їх вирішення……………………………………………………………….......18

3.2. Перспективний вплив транснаціоналізації на економіку розвинутих

країн……………………………………………………………………………20

ВИСНОВКИ ………………………………………………..…………………23

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………25

ДОДАТКИ………………………………………………………………......30

 

 

Додаток В

 

Приклад оформлення таблиці

Таблиця 1.1

Рейтинг країн за індексом рівня глобалізації у 2017 р.

РЕЙТИНГ

КРАЇНА

ІНДЕКС

РЕЙТИНГ

КРАЇНА

ІНДЕКС

1

Ірландія

91,40

11

Норвегія

85,08

2

Швейцарія

90,79

12

США

84,39

3

Сінгапур

90,33

13

Франція

84,20

4

Голландія

88,48

14

Італія

83,15

5

Швеція

87,89

15

Німеччина

83,08

6

Фінляндія

87,12

16

Португалія

82,44

7

Канада

86,78

17

Чеська

республіка

82,21

8

Данія

86,07

18

Іспанія

81,86

9

Австрія

85,85

19

Ізраїль

81,42

10

Велика

Британія

85,28

20

Нова

Зеландія

80,99

Джерело: [30]

 

 

Додаток Д

 

Приклад оформлення рисунка

М111, Рис. 2.1 - Відсоток українців, що працюють закордоном у 2017 р.

Рис. 2.1. Відсоток українців, що працюють закордоном у 2017 р.

Джерело: [30]

 

 

Додаток Е

Приклад оформлення рисунка

 

М111, Рис. 3.2 - Умови формування позитивних тенденцій та розвитку міжнародної торгівлі туристичними послугами

Рис. 3.2. Умови формування позитивних тенденцій та розвитку міжнародної торгівлі туристичними послугами

Джерело: розроблено/узагальнено/складено автором на основі джерел [43; 48]

 

 

Додаток И

 

ПРИКЛАДИ ОФОРМЛЕННЯ БІБЛІОГРАФІЧНОГО ОПИСУ У СПИСКУ ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Характеристика

джерела

Приклад оформлення

Книги:

 

Один автор

Полохало В. І. Біла книга. Інтелектуальна власність в інноваційній економіці України / Полохало В. І. - К.: Парламентське видавництво, 2008. - 448 с.

Передрій О. С. Міжнародні економічні відносини: [навч. пос]. - 4-е вид., перероб. і доп. / О. С. Передрій. - К.: Знання, 2008. - 264 с.

Два автори

Горбач Л. М. Міжнародні економічні відносини: [підручник] / Л. М. Горбач, О. В. Плотніков. – К.: Кондор, 2005. – 266 с.

Гринів Л. С. Національна економіка / Л. Гринів, М. Кічурчак - Львів: Магнолія 2006, 2009. - 464 с.

Романчиков В. І. Міжнародні економічні відносини: [навч. посіб. для студентів вищих навч. закладів]. / В. І. Романчиков, І. О. Романчиков. – К.: ЦУЛ, 2008. - 256 с.

Суліма Є. М. Глобалістика: [навч. посібник] / Є. М. Суліма, М. А. Шепєлев. – Київ: “Вища школа”, 2010. – 543 с.

Циганкова Т. М. Міжнародні організації: [навч. посіб.] / Т. М. Циганкова, Т. Ф. Гордєєва. – К.: КНЕУ, 2001. – 340 с.

Три автори

Багрова І. В. Міжнародна економічна діяльність України: [навч. посіб.] / І. В. Багрової, О. Р. Гетьман, В. Є. Власик. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 384 с.

Базилевич В. Д. Макроекономіка: Підручник / Базилевич В. Д., Базилевич К. С., Баластрик Л. О. - К.: Знання, 2007. - 703 с.

Козик В. В. Міжнародні економічні відносини: Навчальний посібник / Козик В. В., Панкова Л. А., Даниленко Н. Б.; 7-те вид., стереот. - К.: Знання, 2008. - 406 с.

Школа І. М. Міжнародні економічні відносини: [підручник] / І. М. Школа, В. М. Козменко, О. В. Бабінська. – [2-ге вид., перероб. і доповн.]. – Чернівці: Книги – XXI, 2007. – 544 с.

Чотири автори

Методика нормування ресурсів для виробництва продукції рослинництва / [ Вітвіцький В. В., Кисляченко М. Ф., Лобастов І. В., Нечипорук А. А.]. — К.: НДІ "Украгропромпродуктивність", 2006. — 106 с. — (Бібліотека спеціаліста АПК. Економічні нормативи).

Механізація переробної галузі агропромислового комплексу: [підруч. для учнів проф.-техн. навч. закл.] / О. В. Гвоздєв, Ф. Ю. Ялпачик, Ю. П. Рогач, М. М. Сердюк. — К.: Вища освіта, 2006. — 478, [1] с. — (ПТО: Професійно-технічна освіта).

Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: [Практикум] / В. В. Козик, Л. А. Панкова, О. Ю. Григор’єв, А. О. Босак. - К.: Вікар, 2003. – 368 с.

П’ять і більше авторів

Міжнародні економічні відносини: [навч. посіб.] / В. П. Галушко, Гвідо Ван Халєнбрук, В. І. Іртиш, О.В. Данілочкіна, О.А. Ковтун. – К.: ЗАТ“Нічлава”, 2009. – 348 с.

Україна і світове господарство: Взаємодія на межі тисячоліть/

А. С. Філіпенко, В. С. Будкін, А. С. Гальчинський та ін. – К.: Либідь, 2002. – 470с.

 

Без автора

Економіка зарубіжних країн: [навч. посіб.] / за ред. Ю. Г. Козака, В. В. Ковалевського, В. М. Осипова. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 544 с.

Міжнародна економіка [підручник] /за ред. д.е.н, проф. Задої А. О., Тарасевича В. М. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 414 с.

Міжнародна економіка: [підручник] / За ред. А. П. Румянцева. - 3-є вид., перероб. та доп. - К.: Знання, 2006. - 479 с.

Міжнародна економіка: [навч. посіб.] / за ред. Ю. Г. Козака, В. М. Новацького. – К.: К.: Центр учбової літератури. – Видавництво “АртЕк”,2002. – 436 с.

На шляху до Європи. Український досвід єврорегіонів / За ред. С. Максименка, І. Студеннікова. – К.: Логос, 2000. – 204 с.

Багатотомний документ

Економічна енциклопедія: у трьох томах/ [Редкол.: С. В. Мочерний (відп.ред.) та ін.]. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2001. – Т2. – 2001. - 848 с.

Матеріали

конференцій, з’їздів

Економіка, менеджмент, освіта в системі реформування агропромислового комплексу: матеріали Всеукр. конф. молодих учених- аграрників ["Молодь України і аграрна реформа"], (Харків, 11—13 жовт. 2000 р.) / М-во аграр. політики, Харк. держ. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва. — Х.: Харк. держ. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва, 2000. — 167 с.

Словники

Європейський Союз: словник-довідник / [ред.-упоряд. М. Марченко]. — 2-ге вид., оновл. — К.: К.І.С., 2006. — 138 с.

Дисертації

Петров П. П. Активність молодих зірок сонячної маси: дис.... доктора фіз.-мат. наук: 01.03.02 / Петров Петро Петрович. – К., 2005. – 276 с.

Римар О. Г. Роль податків в реалізації заходів антикризового регулювання в сучасних соціально-економічних умовах: дис.... канд. екон. наук: 08.00.08 / Римар Ольга Григорівна; Приват. вищ. навч. закл. "Європ. ун-т". - К., 2012. – 192 с., [9] арк.: табл.

Римарська Р. Ю. Вплив стратегії європейської інтеграції України на функціонування податкової системи: дис.... канд. екон. наук: 08.00.02 / Римарська Руслана Юріївна; Центр. спілка спожив. т-в України, Львів. комерц. акад. - К., 2009. – 254 с., [6] арк.: табл., рис.

Автореферати дисертацій

Антонов В. Б. Активізація залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України в умовах глобальної конкуренції: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.03 „Економіка та управління національним господарством” / В. Б. Антонов; НАН України; Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2011. — 20 с. — укp.

Частина книги, періодичного, продовжуваного видання

Дмитриченко Л. І. Державні механизми сприяння венчурному пілприємництву в сфері інвестиційно-інноваційної діяльності / Л. І. Дмитриченко, К. В. Кутрань // Фінанси України. - 2011. - № 1. - С.23-30.

Індекс інфляції: [повідомлення Держкомстату за грудень 2010 року] // Урядовий кур'єр. - 2011. - 11 січня. - С.5; табл.

Кричевська Т. Фінансово-економічна криза та виклики для грошово- кредитної політики / Т. Кричевська // Економіка України: політико-

економічний журнал. – 2010. – № 4. – С. 74-75.

Мельник М.І. Трансформація підходів до формування вітчизняного бізнес-середовища в умовах глобалізації: духовні аспекти / М. І. Мельник // Економіка. Фінанси. Право. - 2011. - № 2. - С.13-16.

Швиданенко О. А. Основні тенденції трансформації глобальної

конкурентоспроможності / О. А.Швиданенко // Актуальні проблеми економіки. - 2011. - №3. - С.46-55.

 

Електронні ресурси

Закон України “Про ратифікацію Угоди про партнерство і співробітництво між Україною і Європейськими Співтовариствами та їх державами – членами” від 10 листопада 1994 р. № 237/94 – ВР. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.

Гетьманчук М. Регіоналізація Європи: практика і теорія / М. Гетьманчук, О. Кукарцев. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.franko.lviv.ua

Європейська інтеграція. – Відносини Україна-ЄС. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mzs.dn.ua/index

Інституційний розвиток ЄС / Урядовий портал. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua

Солонінко К. С. Міжнародна економіка [Електронний ресурс] / К. С. Солонінко. – К.: Кондор, 2008. – Режим доступу: http://ukrlibrary.com.ua/books/11/3/index.html

Україна і Європейський Союз. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.eu/catalog/european-union/ukraine-and-eu/

Україна і ЄС: які недоліки співпраці для України? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.forest.lviv/ua/statti/ukraine_eu.html

 

Примітки:

1. Бібліографічний опис оформлюється згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 “Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання”.

2. Опис складається з елементів, які поділяються на обов’язкові та факультативні. У бібліографічному описі можуть бути тільки обов’язкові чи обов’язкові та факультативні елементи. Обов’язкові елементи містять бібліографічні відомості, які забезпечують ідентифікацію документа. Їх наводять у будь-якому описі.

Проміжки між знаками та елементами опису є обов’язковими і використовуються для розрізнення знаків граматичної і приписаної пунктуації.