Методичні рекомендації по виконанню курсових робіт з предмету Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності, АМУ
« НазадМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИАКАДЕМІЯ МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯКАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ЗАТВЕРДЖЕНОПроректор з науково-педагогічної роботи_____________проф.Т.В.Іванова"_____"______________ 2013 р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇПО ВИКОНАННЮ КУРСОВИХ РОБІТз дисципліни:«Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності»Для студентів спеціальності 7. 03060104 "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" освітньо-кваліфікаційного рівня "Спеціаліст" денної та заочної форми навчання УХВАЛЕНО: на засіданні кафедри менеджменту ЗЕД Протокол № 2 від 26 вересня 2012 р. Зав. кафедри____________________ проф. Невелєв О.М. Погоджено: Зав.навчально-методичним відділом________________Л.Ю.Бородінова Зав. редакційно-видавничим відділом ______________ Н.Г. Шаройкіна Київ – 2013
Методичні рекомендації по виконанню курсових робіт з дисципліни „ Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності ” для студентів спеціальності 7. 03060104 "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" усіх форм навчання / Уклад.: О.М. Невелєв, В.В.Іваненко, О.В. Пазиніч, Н.О.Березніченко, А.І.Бєлова, О.С. Власенко. - К.: АМУ, 2013 – 24 с. ЗМІСТ ВСТУП 1. ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ КУРСОВОЇ 2. ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ РОБОТИ 3. ЗМІСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ 4. ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 5. РЕЦЕНЗУВАННЯ, ЗАХИСТ ТА ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ Додаток А. Тематика курсових робіт Додаток Б. Зразок заяви Додаток В. Зразок титульної сторінки курсової роботи ВСТУПКурсова робота – це важлива складова частина навчального плану. Курсові роботи виконують в межах найбільш важливих для кожної спеціальності дисциплін. Відповідно до навчального плану підготовки спеціалістів зі спеціальності “Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності” виконується курсова робота з дисципліни “Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності ”. Написання курсової роботи являє собою один із видів самостійної навчальної та науково-дослідної роботи студентів, призначений засвідчити рівень набутих знань та вміння використовувати їх при опрацюванні теоретичних і конкретних питань у галузі менеджерської діяльності, та в обґрунтуванні управлінських рішень. Виконання курсової роботи має за мету: - закріпити та поглибити теоретичні знання, набуті студентами у процесі вивчення дисципліни “Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності ” та інших дисциплін; - розвинути у студентів навики самостійної роботи зі спеціальною літературою, посібниками, джерелами первинної та вторинної статистичної інформації, отриманої на підприємствах, в організаціях та представленої у відповідних офіційних джерелах; - виробити вміння узагальнювати теоретичні матеріали, обробляти і інтерпретувати зібрані дані, самостійно оформлювати висновки, розробляти пропозиції, обґрунтовувати та відстоювати власну точку зору з проблем, що досліджуються. Виконання курсової роботи повинно сприяти підвищенню вмінню студента: - здійснювати пошук необхідної наукової інформації; - формулювати проблему дослідження; - аналізувати наукову літературу; - вивчати досвід роботи різних об’єктів зовнішньоекономічної діяльності, визначати проблеми та обґрунтовувати управлінські рішення; - викладати свої думки, аргументувати свої пропозиції; - оформляти науково-дослідний матеріал; - готувати до захисту та захищати підготовлений матеріал курсової роботи, відповідати на запитання, обґрунтовувати свою точку зору. Написання курсової роботи має сприяти більш глибокому засвоєнню студентами програмних питань з дисципліни «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності». Це вимагає від них самостійного поглибленого вивчення не лише навчальної, але й спеціальної літератури-монографій, статей, які друкуються у періодичних виданнях, наукових збірниках тощо, а також проведення дослідницько-аналітичної роботи на об’єктах дослідження, підприємствах, організаціях. Ставиться вимога, щоб курсова робота містила елементи наукового пошуку і розробки, які спрямовані на вирішення питань ефективного функціонування господарюючих суб’єктів. Для цього необхідно здійснити збір та порівняльний аналіз інформації, яка міститься в різних літературних джерелах, відшукати та опрацювати відповідні статистичні, інструктивні, нормативні та звітні матеріали підприємств або організацій. Перш ніж розпочати роботу над індивідуальним завданням, студенту необхідно ознайомитися з вимогами до самостійно виконуваної частини роботи. 1. ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИАКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ. В перекладі з латинської актуальність означає важливість, значимість в теперішній час теоретичної концепції або практичного питання, що розглядається. Тому робота може претендувати на ту або іншу ступінь актуальності лише у випадку, якщо обрана тема характеризується новизною, відповідає сучасним потребам розвитку економіки держави. ВИСОКИЙ ТЕОРЕТИЧНИЙ РІВЕНЬ. Студент повинен аналізувати обрану тему на сучасному рівні розвитку науки, тобто використовувати в роботі ті підходи та наукові знання, закони та закономірності, які з позиції сьогоднішнього дня пояснюють різноманітні явища та події. Крім того, студент повинен забезпечити високий теоретичний рівень виконання роботи, тобто розкрити в ній основні поняття та терміни, включати в зміст матеріалу лише об’єктивні факти та реальні приклади. ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ХАРАКТЕР. Бажано прагнути до того, щоб робота містила елементи дослідження, оскільки це розвиває та виховує у студентів творче мислення та навички наукового пошуку розв‘язку обраної проблеми, дозволяє сформулювати систему аргументів, що обґрунтовують обрану тему. Цьому, в значній мірі, буде сприяти наявність аналітичного матеріалу та практичний досвід студента. ПРАКТИЧНА НАПРАВЛЕНІСТЬ – це істотна і разом з цим складна вимога до роботи. Зміст даної вимоги в тому, щоб тісно пов’язати теоретичні положення з реальними задачами різноманітних суб’єктів ринку. Якщо в курсовій роботі наведені практичні рекомендації або пропозиції по вдосконаленню існуючого стану чи рекомендації по зміні окремих елементів виробничого процесу і ефективність цих змін або практичних рекомендацій буде підтверджена, тоді практична направленість по обраній темі буде досягнута. ГРАМОТНІСТЬ ОФОРМЛЕННЯ. Порушення правил цитування, оформлення літератури, стилістичні огріхи – все це знижує якість роботи. Виконання цієї вимоги виховує у студента культуру оформлення наукової роботи, яка знадобиться йому в майбутньому в практичній діяльності. Роботу необхідно оформляти у відповідності з Державним стандартом України ДСТУ 3008-96 “Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення”. 2. ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИВиконання курсової роботи здійснюється у певній послідовності: 1 етап - вибір теми курсової роботистуденти здійснюють самостійно, керуючись переліком, який поданий у рекомендованій тематиці (див. Додаток А). Якщо студент має бажання розробляти тему, яка не передбачена рекомендованою тематикою, він повинен узгоджувати її з викладачем, написати заяву на ім’я зав. кафедрою менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, в якій має бути сформульована ця тема та обґрунтовані причини, які зумовили вибір. Обираючи тему курсової роботи, студентам необхідно врахувати відповідність її спрямованості своїм науковим і практичним інтересам, можливостям збирання первинної інформації і таке інше. Обравши тему, студент звертається з заявою на ім’я зав. кафедрою менеджменту ЗЕД з проханням затвердити її. 2 етап – складання плану курсової роботи. План курсової роботи студент складає самостійно на основі знань з лекційного курсу, практичних занять та ознайомлення з літературними джерелами. Планом передбачається: - вступ; - 3 розділи, які розміщені у логічній послідовності та в яких має бути розкрито сутність обраної теми; - висновки; - список використаних джерел; - додатки. Складений студентами план обговорюється з науковим керівником, який його при необхідності корегує та затверджує. 3 етап – підбір та вивчення літератури. Студент складає бібліографію, у чому йому надає допомогу науковий керівник. У процесі вивчення літератури студент робить конспективні записи, виписки окремих даних, цитат на окремих аркушах або картках. Слід обов’язково записувати прізвище та ініціали автора книги (брошури, статті тощо), а також назву публікації, видавництво, місто, рік видання та номери сторінок. Все це стане до нагоди при використанні виписаних матеріалів у курсовій роботі, з метою посилання на першоджерела. 4 етап – написання та оформлення роботи. Зібраний на посередньому етапі матеріал класифікується, систематизується та опрацьовується відповідно до послідовності пунктів плану курсової роботи. У разі необхідності підбирається додаткова інформація. На цьому ж етапі проводяться розрахунки, обґрунтовуються пропозиції, формуються висновки, підбираються ілюстрації (схеми, графіки таблиці) та здійснюється редагування. Завершується цей етап оформленням курсової роботи згідно з вимогами, які перелічені у третьому розділі методичних вказівок. 3. ЗМІСТ КУРСОВОЇ РОБОТИКурсова робота повинна мати чітку та логічну побудову. Складовими частинами курсової роботи мають бути вступ, основна частина, висновки. Загальний обсяг курсової роботи 40 – 50 друкованих сторінок, не включаючи список літератури та додатки. У ВСТУПІ до курсової роботи (2-3 стор.) стисло характеризується актуальність, сучасний стан проблеми та питань, що вимагають вирішення. Чітко визначається мета курсової роботи та її завдання, об`єкт та предмет дослідження характеризується рівень опрацювання теми у вітчизняній та зарубіжній літературі. Теоретична частина (Розділ 1) В теоретичній частині мають бути розглянуті загальні теоретичні питання, методичні аспекти досліджуваної проблеми. Теоретична частина курсової роботи поділяється на параграфи (1.1; 1.2; і т.д.). У першому параграфі розглядається сутність досліджуваної проблеми та ступінь її розробки, аналізуються сучасні концепції, визначаються дискусійні аспекти та невирішені питання щодо проблематики дослідження. В наступних параграфах розділу викладаються теоретичні та методичні основи розробки обраної теми, робиться літературний огляд, аналізуються різні точки зору, сутність явищ. Теоретичне обґрунтування має визначити роль і місце досліджувальних явищ та процесів у діяльності організації. Дослідницько-аналітична частина (Розділ 2).В цій частині має бути проведено аналіз та виявлені недоліки конкретного об'єкта управління. Обґрунтовується задача, яку необхідно вирішити для усунення виявлених недоліків. При розгляданні аналітичних питань по об’єкту дослідження (об’єкту практики) потрібно подати його загальну характеристику, показати стан і місце досліджувальної теми на ньому, виявити та проаналізувати недоліки на обраному напрямку дослідження. Проведення аналізу здійснюється на фактичних даних об’єкта, що отримані різними методами збирання первинної інформації на об’єкті та представляється у вигляді опису з застосуванням графіків, моделей, таблиць, на підставі яких потрібно зробити висновки щодо сутності економічних та управлінських процесів та їх особливостей. Мета цієї частини розділу – обґрунтувати проблему та сформулювати задачі, що необхідно вирішити для усунення виявлених недоліків. Рекомендаційна частина (Розділ 3). Питанням усунення виявлених на об’єкті дослідження недоліків присвячена рекомендаційна частина розділу. Пропозиції, що направлені на удосконалення діяльності об’єкту дослідження є результатом розв’язання сформульованих в аналітичній частині задач. Кожна пропозиція має бути представлена у вигляді обґрунтованих конкретних управлінських рішень, рекомендацій, моделей, пропозицій. Розробка рекомендаційної частини здійснюється з використанням ЕОМ. Отримані результати порівнюються із існуючими, визначається їх ефективність. ВисновкиВ цій частини роботи потрібно стисло, у тезовій формі викласти основні узагальнені результати проведених теоретичних та аналітико-рекомендаційних досліджень та визначити, якою мірою вирішені завдання та досягнута мета курсової роботи, що були сформовані у вступі. Загальний обсяг цієї частини 3-4 стор. Список використаних джерел Це перелік усіх джерел наукової, методичної, статистичної, законодавчої, довідкової та іншої інформації, на які є посилання у роботі, або які використовуються під час дослідження. Список використаних джерел розміщується в кінці тексту курсової роботи з самостійною нумерацією. Література розміщується в абетковому порядку прізвищ авторів чи первісних слів назв, якщо автори не вказані. В тексті роботи, де використано джерело, в квадратних дужках проставляється номер цього джерела у списку літератури. Література іноземною мовою також представляється в алфавітному порядку після літератури українською та російською мовами. Сайти Інтернет ресурсу - в кінці списку літератури, не більше 10% від загальної кількості літературних джерел. Загальна кількість опрацьованої літератури повинна складати не менше 35-45 джерел. ДодаткиУся інформація, що представлена у текстовій, табличній, графічній формі або у вигляді форм статистичної звітності, що є запозиченою і займає 1 і більше сторінки. 4. ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ Курсова робота має бути стилістично, граматично та технічно вірно оформлена. Структура роботи подається у наступній послідовності: - титульний аркуш; - зміст; - вступ; - параграфи основної частини; - висновки; - список використаних джерел; - додатки. Вимоги до оформлення основного тексту та використаних джерел. Оформлення курсової роботи має відповідати загальним вимогам до наукових робіт згідно з державним стандартом ДСТУ 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки та техніки. Структура і правила оформлення». Текст курсової роботи набирають на комп'ютері через 1,5 міжрядкові інтервали (29-30 рядків на сторінці), друкують за допомогою принтера на одному боці аркуша білого паперу формату А4 (210x297 мм); шрифт текстового редактора - Word, Times New Roman, розмір 14 мм. Поля: зліва - не менше 25 мм, справа - не менше 10 мм, зверху і знизу - не менше 20 мм. Шрифт друку повинен бути чітким, щільність тексту - однаковою. Кожну структурну частину роботи починають з нової сторінки. Заголовки структурних частин роботи «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ» друкують великими літерами симетрично до тексту по центру сторінки (без крапки). Зміст має відповідати плану роботи. На сторінці зі змістом навпроти кожної складової курсової роботи проставляються номери сторінок, які вказують на початок викладення матеріалу. Нумерація Нумерацію сторінок, розділів, підрозділів, додатків, рисунків, таблиць подають арабськими цифрами без знака №. Нумерація сторінок курсової роботи має бути наскрізною (включаючи ілюстрації) і проставлятися у правому верхньому куті аркуша без крапки. Першою сторінкою є титульний аркуш, який входить до загальної нумерації сторінок. На титульному аркуші, аркушах завдання та аркуші змісту номер сторінки не ставиться. Нумерація сторінок проставляється, починаючи зі «Вступу» з 3 сторінки. На титульному аркуші зазначають повну назву міністерства/ відомства, вищого навчального закладу, випускової кафедри; тему роботи; дані про студента, наукового керівника та консультанта, місто та рік подання курсової роботи до захисту. Скорочення у назвах міністерства/відомства, вищого навчального закладу та теми курсової роботи не допускаються. (Додаток В) Текст основної частини курсової роботи поділяють на розділи та підрозділи. Кожний розділ починають з нової сторінки. Номер розділу ставлять після слова «РОЗДІЛ», без крапки, а потім з нового рядка друкують заголовок розділу великими літерами. Наприклад: РОЗДІЛ 1 СВІТОВИЙ ДОСВІД УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ Підрозділи нумерують у межах кожного розділу. Номер підрозділу складається з номера розділу і порядкового номера підрозділу, між якими ставлять крапку. Наприкінці номера підрозділу ставиться крапка. Наприклад: «2.3.» (третій підрозділ другого розділу), за якою у тому ж рядку зазначають заголовок підрозділу. Заголовки підрозділів друкують маленькими літерами (крім першої великої") з абзацного відступу. Наприкінці заголовка крапки не ставлять. Оформлення посилань на інформаційні джерела. Під час роботи з різними джерелами науковий етикет вимагає точно відтворювати цитований текст, оскільки найменше скорочення може спотворити зміст, викладений автором. Посилання » тексті на джерела наводять у квадратних дужках із зазначенням джерела та сторінки. Перша цифра у квадратних дужках відповідає номеру джерела у списку використаних джерел, друга-номеру сторінки (наприклад, [32, с. 85]). Наприкінці курсової роботи наводиться список використаних джерел. До цього списку включаються публікації вітчизняних і зарубіжних авторів, на які є посилання в роботі. Всі джерела вказуються мовою видання. Під час складання списку використаних джерел необхідно дотримуватися національного стандарту ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання». Оформлення допоміжних матеріалів. Допоміжними матеріалами є: ілюстрації (схеми, діаграми, графіки, креслення тощо), формули, таблиці, додатки. Ілюстрації позначають словом «Рис.» і нумерують послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій, поданих у додатках. Номер ілюстрації складається з номера розділу та порядкового номера ілюстрації через крапку. Наприклад, Рис. 1.2 — другий рисунок першого розділу. (Рис.1.2 - Структура системи управління транснаціональної корпорації.) Номер, назва ілюстрації та пояснювальні підписи розміщують послідовно під ілюстрацією, відокремлених крапкою. Ілюстрації слід наводити безпосередньо після тексту, де вони згадані вперше, або на наступній сторінці. Ілюстрації, розміщені на окремих сторінках роботи, включають до загальної нумерації сторінок. Ілюстрацію, розміри якої більше формату А4, рекомендується розмішувати у додатках. Рисунки також доцільно підписувати жирним шрифтом. Цифровий матеріал, як правило, оформлюють у вигляді таблиць. Таблицю слід розташовувати безпосередньо після тексту, у якому вона згадується вперше, або на наступній сторінці. На всі таблиці мають бути посилання в тексті. При цьому по тексту слово «таблиця» пишуть скорочено, наприклад «... у табл. 2.1». У повторних посиланнях на таблиці та ілюстрації скорочено пишуть слово «дивись», наприклад «див. табл. 3.2». Таблиці нумерують арабськими цифрами наскрізною нумерацією в межах розділу, за винятком таблиць, що наводяться у додатках. Номер - ... таблиці складається з номера розділу і порядкового номера таблиці, відокремлених крапкою, наприклад, таблиця 2.1 - перша таблиця другого розділу. Назву таблиці друкують жирним шрифтом малими літерами (крім першої великої) і розміщують над таблицею. Назва має бути стислою і відбивати зміст таблиці. Наприклад: Таблиця 2.3 Методи оцінки інвестицій у США
У таблицях слід зазначати одиниці виміру. Якщо всі одиниці виміру є однаковими для всіх показників таблиці, вони наводяться у заголовку. Одиниці виміру мають наводитись у відповідності до стандартів. Чисельні величини у таблиці повинні мати однакову кількість десяткових знаків. Заголовки колонок таблиць починаються з великої літери. Формули нумерують у межах розділу. Номер формули складається з номера розділу та порядкового номера формули в розділі, відокремлених крапкою. Номер формули зазначають на рівні формули у круглих дужках у крайньому правовому положенні, наприклад: (2.1) (перша формула другого розділу). Посилання на формули надають порядковим номером формули в дужках, наприклад: «... у формулі (2.1)». Пояснення значень символів і числових коефіцієнтів формули наводять під нею в тій послідовності, в якій вони подані у формулі. Пояснення значення кожного символу і числового коефіцієнта записують з нового рядка. Перший рядок пояснення починають зі слова «де» без двокрапки. Кожна формула відокремлюється від тексту одним вільним рядком. Наприклад: Цсіф = (Цфоб + Ф)* А, (2.4) де Цсіф і Цфоб – відповідно ціни на продукцію з врахуванням транспортування на умовах СФІ і ФОБ, Ф – вартість фрахту (перевезення від порту відправлення до порту призначення), А – ставка страхування вантажу під час перевезення водним шляхом. Слід звернути увагу на правильне оформлення наскрізно пронумерованого списку використаної літератури, куди записуються всі використані автором джерела. Приклад запису джерел:
Зарубіжні джерела, що використовуються мовою оригіналу (за винятком російських) записуються в кінці списку в абетковому порядку, наприклад 52. Fishman F.S. Prinсiples of Discrete Event Simulation // Management science. - 1998. - № 8. - Р. 118-138. У списку використаної літератури джерела перераховуються в абетковому порядку. Літературні джерела оформлюються у відповідності до ДСТУ ГОСТ 7.1:2006.Бібліографічний запис. Загальні вимоги та правила складання : (з метод. рекомендацій з впровадження / укл.: Галевич О. К., Штогрин І. М. – Львів, 2008). ПОРЯДОК НАВЕДЕННЯ БІБЛІОГРАФІЧНИХ ВІДОМОСТЕЙ (з врахуванням вживання великої та малої літер) Заголовок опису. Основна назва [Загальне позначення матеріалу] = Паралельна назва : відомості, які відносяться до назви / відомості про Авторство чи Відповідальність ; про інших Осіб. – Відомості про повторність видання / Відповідальність за видання. – Зона специфічних відомостей. – Місце видання : Вид-во, рік. – Фізична (кількісна) характеристика. – (Серія і підсерія ; №, т.). – Примітки (додаткова інформація від бібліографа, напр.: системні вимоги до електрон. ресурсів). – ISBN. Аналітичний бібліографічний опис (для періодичних видань) складається із зон та елементів, зазначених у такій послідовності: Відомості про складову частину документа // Відомості про ідентифікуючий документ. – Відомості про місцезнаходження складової частини в документі. – Примітки. За новими правилами для розрізнення граматичної і приписаної пунктуації (тобто розділових знаків між зонами бібліографічного опису та їх елементами) застосовують проміжок в один друкований знак до і після приписаного знака. Виняток становлять: крапка і кома – проміжки ставлять тільки після них, а також квадратні і круглі дужки, які виділяються проміжками лише ззовні, напр.: [та ін.], (Життя славетних). У новому стандарті змінено правила вживання великої та малої літер. Їхнє вживання визначається не лише граматичними нормами, а й розділенням зон бібліографічного опису. Перші слова відомостей, що відносяться до зони назви та відомостей про відповідальність, записуються з малої літери, якщо вони не є власними назвами, першими словами назви чи цитатами.Винятком є загальне позначення матеріалу та будь-які назви у всіх зонах опису, напр.: Українські Січові Стрільці [Текст] / [Наук. т-во ім. Шевченка у Львові]. – [Репр. вид. за оригіналом ювіл. вид. 1935 р. / ред. нового вид. Олег Романів]. – Львів : НТШ, 2005. – 160 с. : фотогр. – ISBN 906-7155-95-4. З великої літери розпочинається кожна зона опису, яка виділяється крапкою й тире.Перед елементами всередині зони зазначається відповідний їм приписаний знак. У разі повторення окремих елементів він також повторюється, за винятком знака “навскісна лінія”, який застосовується в аналітичному описі. В кінці бібліографічного опису ставиться крапка.У ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 розширився набір обов’язкових елементів бібліографічного опису. Статусу обов’язкових набули: – перші відомості про відповідальність в усіх зонах (зоні назви та відомостей про відповідальність, зоні видання, серії); – додаткові відомості про видання; – ім’я видавця, розповсюджувача тощо; – основна назва серії та підсерії; – міжнародний стандартний номер серійного видання, що був наданий серії чи підсерії (ISSN); – номер випуску серії чи підсерії; – окремі примітки в описі певних видів документів (в описі електронних ресурсів – примітки про джерело основної назви). У новому стандарті, за міжнародною практикою бібліографічних записів, у заголовках творів одного, двох і трьох авторів зазначається ім’я першої особи без слів “та ін.” Причому, воно обов’язково повторюється у зоні відповідальності за видання у точності до форми запису на титульному аркуші. Приклади оформлення зони «Відомості про повторність видання» – Вид. 3-тє, випр. / О. А. Юркевич. – 2-ге вид. допов. – Репр. вид. 1925 р. Відомості, не зазначені на титулі, наводяться у квадратних дужках (крім зони ISBN), напр.: / [голов. ред. В. Пилипенко] [б. м.] (без місця) Додатки оформлюються як продовження курсової роботи на наступних її сторінках, розміщуючи їх у порядку появи посилань у тексті. Кожний додаток друкується з нової сторінки. З правого боку рядка малими літерами з першої великої друкується слово «Додаток______________» (але без знака №) і велика літера, що позначає додаток. Наприклад: «Додаток Б». Додатки позначаються великими літерами української абетки, за винятком Ґ, Є, І, ї, Й, О, Ч, Ь. Наприклад, Додаток А. Додаток повинен мати заголовок, надрукований угорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. Текст кожного додатка, може бути поділений на розділи й підрозділи, які нумерують у межах кожного додатка. Якщо зміст додатка не вміщується на одну сторінку, то на наступній сторінці у верхньому правому куті зазначається «Продовження додатку...». 5. РЕЦЕНЗУВАННЯ, ЗАХИСТ ТА ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ Виконана курсова робота у встановлений термін здається студентом на кафедру менеджменту ЗЕД. Робота передається науковому керівнику для перевірки та рецензування. У рецензії наукового керівника відмічаються позитивні сторони та недоліки курсової роботи, робиться висновок про можливість допуску роботи до захисту та зазначається попередня оцінка (“відмінно”, “добре”, “задовільно” або “незадовільно”). Якщо курсова робота отримує оцінку “незадовільно”, вона повертається студентові для опрацювання. До переробленої курсової роботи, зданої на повторну перевірку, обов’язково додається попередня рецензія. Всі доповнення і зміни до початкового варіанту курсової роботи додаються на аркушах паперу відповідного формату і розміщуються після додатків з відміткою параграфу, до якого вони належать. Якщо науковий керівник дає позитивний відзив, курсова робота допускається до захисту у терміни встановлені кафедрою. Напередодні захисту студент отримує свою курсову роботу, щоб ознайомитися з рецензією та своєчасно підготуватися до захисту. Курсова робота оцінюється комісією, до складу якої входять викладачі кафедри (не менше 2-ох чоловік). При оцінюванні курсової роботи враховується її зміст, глибина дослідження, зміст доповіді студента, правильність відповідей на запитання членів комісії, вміння обґрунтовувати та відстоювати свою точку зору, оформлення роботи. Після захисту курсова робота передається кафедрою до архіву. Захист курсової роботи оцінюється у відповідності до вимог кредитно-модульної системи. Сума набраних балів переводиться в оцінки системи оцінювання ECTS. Система передбачає шкалу (A, B, C, D, E, FX, F) та подвійне (описове та статистичне) визначення цих оцінок. Переведення значення рейтингових оцінок з кредитного модуля в ECTS здійснюється відповідно до таблиці:
ДОДАТОК А Затверджено на засіданні кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності протокол № 1 від “28” серпня 2012 р. ТЕМИ КУРСОВИХ РОБІТз дисципліни Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності ”для студентів спеціальності 7. 03060104 "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності"усіх форм навчання Регулювання ЗЕД на міжнародному рівні.
Управління ЗЕД на державному та муніципальному рівні. Менеджмент ЗЕД підприємства.
ДОДАТОК Б ЗРАЗОК ЗАЯВИ Завідувачу кафедри менеджменту ЗЕД __________________________________ (наукова ступінь, вчене звання, П.І.Б. завідувача) студента___________________ (курс, група) (П.І.Б. студента) ЗАЯВА Прошу затвердити мені тему курсової роботи _______________________ (тема курсової роботи) і призначити науковим керівником _________________________________ (вчене звання, ступінь, П.І.Б. викладача)
(дата) (особистий підпис студента) Віза наукового керівника ДОДАТОК В МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ АКАДЕМІЯ МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ КАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КУРСОВА РОБОТА з дисципліни: «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» на тему: «___________________________________» Студента 5 курсу, групи _____ спеціальності «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» _____________________________ (прізвище та ініціали) Керівник:_______________________________ (посада, вчене звання, науковий ступінь, прізвище та ініціали) Національна шкала_________ Кількість балів:_____ Оцінка: ECTS___ Члени комісії ____________ ____________________ (підпис) (прізвище та ініціали) ____________ ____________________ (підпис) (прізвище та ініціали) ________ _______________________ (підпис) (прізвище та ініціали) м. Київ – 20__ рік З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |