Методичні вказівки до виконання курсової роботи з предмету Організація обліку, НАУ
« НазадВказівки до виконання курсової роботи студента (КР) здисципліни “Організація обліку”для студентів спеціальності 7.03050901, 8.03050901 “Облік і аудит” ІЗДНЗагальні положенняСтуденти спеціальності 7.03050901, 8.03050901 “Облік і аудит” ІЗДН вивчають дисципліну “Організація обліку” на 5 або 6 курсі та виконують передбачені навчальним планом види самостійної роботи. Дисципліна “Організація обліку” надає теоретичні знання з питань організації й методики ведення бухгалтерського обліку на підприємствах та набуття навичок практичного застосування їх при вирішенні задач. Вибір завдання для виконання курсової роботи проводиться згідно списків з прізвищами студентів та індивідуальними завданнями до кожної роботи. Загальні вимоги до виконання курсової роботи:
Під час виконання курсової роботи студент повинен використати крім підручників та посібників також періодичні фахові видання, закони України, постанови уряду, інструкції та положення тощо (список рекомендованої для вивчення літератури додається). Завдання до курсової роботиСкласти Наказ про облікову політику підприємства (додаток 2) по наведених нижче підприємствах, враховуючи їх галузеві особливості. Підприємство, для якого необхідно скласти Наказ про облікову політику вибирається за останньою цифрою залікової книжки. До наказу про облікову політику підприємства обов’язково скласти усі передбачені додатки та пояснення.
Складати наказ про облікову політику заданого підприємства необхідно дотримуючись вимог, наведених в Наказі про облікову політику (додаток 3). В додатках до Наказу про облікову політику повинен бути наступний обов’язковий графічний матеріал: - структура підприємства; - структура бухгалтерії; - схема ведення бухгалтерського обліку; - перелік первинних документів, які застосовуються підприємством у практичній діяльності та офіційно затверджені відповідними державними органами; - графіки документообігу цих документів; - робочий план рахунків; - план проведення інвентаризації активів і зобов’язань; - основні бухгалтерські проведення; - складові звичайної діяльності; - схема порядку створення резерву сумнівних боргів; - схема порядку створення резерву на виплату відпусток; - план звітності (фінансової, податкової, статистичної); - перелік, склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (послуг); - перелік і склад, порядок розподілу змінних і постійних загальновиробничих витрат; - розрахунок списання на витрати витрат майбутніх періодів; - схема порядку використання чистого прибутку; - схема форм безготівкових розрахунків; - графік відпусток працівників бухгалтерії. Рекомендована література:
Додаток 1 НАЦІОНАЛЬНИЙ АВІАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Інститут заочного та дистанційного навчання Кафедра фінансів, обліку і аудиту КУРСОВА РОБОТА з дисципліни „Організація обліку” Тема: ___________________________________________________ Виконав (-ла): студент(-ка)___________ ______ курсу _______ групи, спеціальності _.03050901 „Облік і аудит” Прийняв викладач__________________ Київ 20___
Додаток 2 Наказ № Про облікову політику підприємства ______________________________________ й організацію бухгалтерського обліку м. Київ “_______”___________20___р. 1. Загальні положення
Для виконання Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999 року № 996-ХІІ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затверджених Міністерством фінансів України з метою забезпечення єдиної облікової політики й надання достовірної фінансової звітності НАКАЗУЮ: Здійснити організаційні заходи щодо ведення бухгалтерського обліку, складання та подання звітності. 2. Про організацію бухгалтерського обліку
1.1. Кількисний та якісний склад бухгалтерії_________________ (додаток) Права та обов’язки головного бухгалтера і посадових осіб бухгалтерії______________________________________________________ Права і відповідальність головного бухгалтера і посадових осіб бухгалтерії______________________________________________________ Затвердити перелік посадових осіб, які складають фінансову звітність і примітки до неї__________________________________________________ Загальну відповідальність за ведення податкового обліку_______________ Закріпити за окремими працівниками бухгалтерії конкретні ланки обліку_________________________________________________________
3. Методика фінансового обліку 1. Організувати бухгалтерський облік: 1.1. Основних засобів і інших необоротних активів згідно______________
2. Затвердити порядок ведення бухгалтерського обліку окремих господарських операцій:
4. Про організацію податкового обліку Відповідно до вимог податкового Кодексу України (розділ 3 «Податок на прибуток підприємств, розділ 5 «ПДВ») від 02.12.2010 №2755-VI, затверджений Верховною Радою України із змінами та доповненнями від 20.09.2011 встановити порядок накопичення даних про податкові доходи та податкові витрати для цілей оподаткування на підставі первинних облікових документів. НАКАЗУЮ:
5. Організаційно-технічні аспекти 1. Затвердити перелік посадових осіб, які наділяються правом дозволу на проведення господарських операцій (Дод.__). 1.1. Для проведення інвентаризаційної роботи на підприємстві:
По запасах_____________________________________________________ По необоротних активах__________________________________________ По дебіторський та кредиторській заборгованості____________________ По грошових коштах_____________________________________________ По податках____________________________________________________ 2. Затвердити графік документообігу на підприємстві (Дод.__) 3. Затвердити технологію обробки облікової інформації в бухгалтерії (Дод.__) 4. Встановити відповідальність посадових осіб за підписання документів, регістрів та звітності (по посадах і видах документів та по видах відповідальності)_____________________________________________ 5. Надати право підписання документів з повною відповідальністю_____________________________________________ 6. Затвердити зразки підписів робітників, які мають право підпису документів (Дод.___) 7. Надати право підписання звітності:
8. Затвердити відповідальність за якість та своєчасність складання й надання звітності:
9. Покласти обов’язки по веденню управлінського (внутрішньогосподарського) обліку на ___________________________ 10. Затвердити форми управлінського (внутрішньогосподарського) обліку _____________________ і ________________________відповідальних осіб____________________ 11. Призначити відповідальних: Затвердити перелік первинних документів, які застосовуються підприємством у практичний діяльності та офіційно затверджених відповідними державними органами (Дод.__)
12. Призначити матеріально відповідальних осіб:
13. Затвердити наступні строки видачі готівки з каси підприємства_______ 14. Встановити норму представницьких витрат_______________________ 15. Встановити граничні норми добових на службові відрядження_______ 16. Встановити строки звітування за витрачання коштів________________ 17. Відповідальність за організацію робіт з ведення обліку, зберігання та видачі трудових книжок і виконавчих листів покласти на ___________
6. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку 1. Покласти відповідальність на ____________________________ за:
2. Покласти відповідальність на головного бухгалтера (або відповідального за ведення бухгалтерського обліку) за:
3. Відповідальність за бухгалтерський облік господарських операцій, пов’язаних з ліквідацією підприємства, включаючи оцінку майна та зобов’язань підприємства, складання ліквідаційного балансу й фінансової звітності покласти на ліквідаційну комісію, що буде створена згідно чинного законодавства. 4. Покласти відповідальність за зберігання та видачу документів з архіву на ________________________________________________________ 5. Покласти відповідальність за недопущення несанкціонованого доступу до облікових даних на ________________________________________
7. Контроль за виконанням наказу Контроль за виконанням цього наказу покласти на _________________ Зі змістом наказу ознайомити (під розписку) усіх посадових осіб, причетних до його виконання. Директор ___________________________ З наказом ознайомлені: 1. Посада, П.І.П. _____________________ 2. Посада, П.І.П. _____________________ 3. ...
Додаток 3 Наказ № про облікову політику підприємства ______________________________ й організацію бухгалтерського обліку м. Київ “_______”___________200_р.
Для виконання Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999 року № 996-ХІІ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затверджених Міністерством фінансів України з метою забезпечення єдиної облікової політики й надання достовірної фінансової звітності НАКАЗУЮ: Здійснити організаційні заходи щодо ведення бухгалтерського обліку, складання та подання звітності.
2. Про організацію бухгалтерського обліку Організувати ведення бухгалтерського обліку на підприємстві згідно п. 4 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999 року № 996-ХІІ Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації: - введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; - користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи; - ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою; - самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися. 1.1 Кількисний та якісний склад бухгалтерії Бухгалтерія - це самостійний структурний підрозділ апарату управління (служба, відділ), який здійснює бухгалтерський облік господарської діяльності підприємства Організаційна побудова бухгалтерської служби - це форма поділу праці. що передбачає розподіл облікових робіт між виконавцями. Конкретне вираження ця форма знаходить у відповідній структурі бухгалтерії згідно штатного розпису підприємства і системі управління підприємством в цілому. Крім Закону про "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність" і статуту підприємства необхідно керуватись Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (ДКХП), який затверджено заступником державного секретаря Міністерства праці і соціальної політики України. Тут наведені кваліфікаційні вимоги до працівників, професії яких перелічені у Державному класифікаторі професій ДК 003-2010, (далі-ДК). У ДКХП ви знайдете докладний загальний перелік прав і обов'язків, вимог до освіти і стажу роботи для посад головного бухгалтера, а також співробітників бухгалтерії. На підставі цього документа також можна розробляти необхідні інструкції. 1.2 Права та обов’язки головного бухгалтера і посадових осіб бухгалтерії_______________________________________________ 1.3 Права і відповідальність головного бухгалтера і посадових осіб бухгалтерії_______________________________________________ п. 7 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999 року № 996-ХІІ. Головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку підприємства (далі - бухгалтер):
Також необхідно визначити, що на роботу головного бухгалтера приймає директор (власник, рада директорів) підприємства; чи є замісник (-ки) головного бухгалтера; що розпорядження головного бухгалтера щодо організації та здійснення бухгалтерського обліку є обов’язковими до виконання усіма структурними підрозділами й працівниками підприємства; наділення головного бухгалтера правом другого підпису; на кого покладаються обов’язки та відповідальність при відсутності головного бухгалтера. 1.4 Затвердити перелік посадових осіб, які складають фінансову звітність і примітки до неї________________________________ 1.5 Загальну відповідальність за ведення податкового обліку________________________________________________ п. 3 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999 року № 996-ХІІ : відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. 1.5 Закріпити за окремими працівниками бухгалтерії конкретні ланки обліку______________________________________________
Звичайна діяльність – це будь-яка основна діяльність підприємства, а також операції, що її забезпечують або виникають внаслідок її проведення, тобто виробництво усіх видів продукції (робіт, послуг), допоміжні й обслуговуючі підприємства включно.
Операційна діяльність – основна діяльність підприємства, а також інші види діяльності, які не є фінансовою або інвестиційною діяльністю.
Основна діяльність – діяльність, що пов’язана з виробництвом і реалізацією продукції, робіт, послуг, яка є головною метою створення підприємства й забезпечує основний його дохід.
Інвестиційна діяльність – придбання й реалізація тих же необоротних активів, а також фінансових інвестицій, які не є складовою частиною еквівалентів грошових коштів.
Фінансова діяльність – діяльність, що призводить до змін розміру власного й залученого капіталу підприємства (зміни статутного капіталу, кредити, займи тощо).
Надзвичайна подія – це подія або операція, яка чітко відрізняється від звичайної діяльності підприємства і не очікується її повторення в майбутньому.
Згідно НП(С)БО 1”суттєва інформація - інформація, відсутність якої може вплинути на рішення користувачів фінансової звітності”. Тобто, при придбанні товарів ціна яких менша границі суттєвості, то їх можна відразу списувати у виробництво. Законодавство ніяк не обумовлює границю суттєвості, тому кожне підприємство на власний розсуд установлює границю суттєвості, виходячи з необхідності контролю над цими цінностями. В основному цей параметр лежить у межах 50-200 грн.
Існують дві великі групи форм обліку: книжкова та комп’ютерна. До книжкових форм бухгалтерського обліку належать: меморіально-ордерна форма обліку; журнал-головна; журнально-ордерна форма; журнальна форма обліку; спрощена. Застосування журналів – ордерів й відомостей до них відбувається згідно Методичних рекомендацій по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2000року № 356 зі змінами та доповненнями.
План рахунків - це систематизований перелік назв і символів рахунків, призначених для конкретного підприємства з метою обліку існуючих активів і джерел їх утворення, а також господарських процесів, які при цьому здійснюються, завершений коментарем (інструкцією), що пояснює зміст і взаємозв'язок (кореспонденцію) цих рахунків. План рахунків є переліком рахунків і схем реєстрації та групування на них фактів фінансово-господарської діяльності (кореспонденція рахунків) у бухгалтерському обліку і є обов'язковим для всіх підприємств. Всі суб'єкти обліку зобов'язані користуватись типовим планом рахунків бухгалтерського обліку, затвердженим наказом МФУ 30 листопада 1999р. № 291. В єдиному Плані рахунків України передбачено близько 90 синтетичних рахунків (рахунки першого порядку). Субрахунки (рахунки другого порядку), які передбачені в Плані рахунків, застосовуються підприємствами в залежності від потреб - для аналізу, контролю і складання звітності. На власний розсуд кожне підприємство затверджує власний (робочий) план рахунків. Робочий план рахунків повинен гарантувати таку організацію бухгалтерського обліку, щоб облікові регістри велись систематизованим способом, дані рахунків гарантували в повній мірі складання фінансових звітів, а також щоб ці дані можна було використовувати для управлінських потреб підприємства. В ньому передбачені всі необхідні рахунки для обліку операційної, фінансової та інвестиційної діяльності підприємств. Включаючи рахунки до робочого плану рахунків бухгалтер керується практичними потребами підприємства. В такому плані може бути використано стільки рахунків і субрахунків, скільки необхідно для відображення господарської діяльності. Так, невеликій фірмі достатньо мати декілька десятків рахунків, а великому підприємству необхідно використовувати тисячі рахунків. Тому кожен господарюючий суб'єкт, виходячи зі своїх потреб, розробляє власний робочий план рахунків, який відображає специфіку галузі, вид діяльності, визначає зміст аналітичного обліку і характеристику форми обліку, яка застосовується. Робочий план рахунків бухгалтерського обліку містить синтетичні та аналітичні рахунки, необхідні для ведення бухгалтерського обліку відповідно до вимог своєчасності та повноти обліку і звітності. Підприємство має право не використовувати субрахунки (рахунки другого порядку), але якщо воно їх використовує, слід застосовувати коди, передбачені Планом рахунків. Якщо Планом рахунків не передбачено субрахунок для певного виду активів або зобов'язань, а підприємство вважає за необхідне виділити в обліку цей вид, воно може ввести додатковий субрахунок, використовуючи для цього наступні за порядком цифри. Порядок ведення аналітичного обліку та кореспонденції рахунків, які не наведено в Інструкції, встановлюється підприємством, виходячи з вимог Інструкції, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку, інших нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку та управлінських потреб. Розроблений підприємством робочий план рахунків повинен, відповідати таким вимогам:
Існує декілька варіантів побудови робочого плану рахунків: - з використанням рахунків класу 8 та 9 (дає можливість системним шляхом отримати інформацію про витрати за елементами з перегрупуванням їх за центрами відповідальності та видами діяльності); - з використанням рахунків класу 8 (дає можливість групувати витрати лише за елементами); - з використанням рахунків класу 8; - без використання рахунку 23 “Виробництво” (ведеться облік витрат лише за елементами, які в кінці року одночасно з доходами, відображеними на рахунках класу 7, списуються безпосередньо на рахунок 79 "Фінансові результати"). Два останні варіанти плану рахунків можуть застосовувати суб'єкти малого підприємництва, а також іншими організаціями, діяльність яких не спрямована на здійснення комерційної діяльності. Отже, в залежності від розмірів фірми, видів діяльності, номенклатури матеріальних цінностей підприємство самостійно розробляє робочий план рахунків, керуючись Планом рахунків бухгалтерського обліку та інструкцією про його застосування, затвердженими наказом МФУ. Вдало розроблений робочий план рахунків дозволить в мінімальні терміни провести аналіз складу активів і пасиві підприємства, визначити обороти по конкретній господарський операції та скласти фінансову звітність.
3. Методика фінансового обліку
- одиниця обліку основних засобів; - строк корисної експлуатації основних засобів та інших необоротних матеріальних активів; - ліквідаційну вартість основних засобів; - метод амортизації основних засобів та інших необоротних матеріальних активів; - вартісна межа віднесення об’єктів до основних засобів та малоцінних необоротних матеріальних активів; - порядок обліку витрат на ремонт необоротних активів; - порядок обліку орендованих необоротних активів; - первинні документи з обліку основних засобів на даному підприємстві; - графік документообігу первинних документів з обліку основних засобів на даному підприємстві; - список осіб, які мають право підписувати документи і які саме.
- об’єкт обліку НМА; - порядок оцінки НМА та визначенні ліквідаційної вартості; - діапазон строків корисного використання НМА; - метод та порядок нарахування амортизації НМА; - перелік субрахунків та аналітичних рахунків, необхідних для організації аналітичного обліку НМА; - облік орендованих НМА; - основні первинні документи з обліку НМА та графік їх документообігу; - список осіб, на яких буде покладено відповідальність за збереження інформації.
- одиниці бухгалтерського обліку запасів, їх найменування або однорідна група (вид); - порядок визначення первісної вартості запасів, які придбані за плату, виготовлені власними силами, отримані безкоштовно; - перелік витрат, що не включаються до первісної вартості запасів; - основні критерії визначення МШП; - порядок списання МШП при їх передачі в експлуатацію; - метод оцінки і списання виробничих запасів; - собівартість, яка буде обчислюватись за даними обліку; - первинні документи для відображення операцій із запасами та їх документообіг; - порядок обліку транспортно-заготівельних витрат та їх розподіл; - порядок відображення в обліку запасів, що не принесуть підприємству економічної вигоди в майбутньому; - порядок обліку товарів й аналітичні рахунки для обліку операцій з товарами в роздрібній торгівлі.
- нормативні документи, що регламентують розрахунки підприємства готівкою; - ліміт готівки каси, встановлений обслуговуючим банком; - графік роботи касира; - первинні документи щодо оформлення операцій підприємства з готівкою, графік їх документообігу
- форми безготівкових розрахунків, які використовуються на підприємстві; - документи, які оформляються при безготівкових операціях, графік їх документообігу
- порядок розрахунків та виплати дивідендів засновникам підприємства
- порядок визнання та оцінки дебіторської заборгованості; - критерії класифікації дебіторської заборгованості (зокрема безнадійної); - метод визначення резерву сумнівних боргів; - графік документообігу для документів, що підтверджують виникнення дебіторської заборгованості; - визначення облікових регістрів для відображення дебіторської заборгованості, та порядок доведення цієї інформації до виконавців;
- нормативні та засновницькі документи, що регламентують організацію обліку; - встановлення порядку вибуття учасників і визначення розміру частки належного їм додаткового капіталу; - порядок утворення й використання резервного капіталу, крім випадків, коли він утворюється згідно чинного законодавства; - склад і порядок утворення й використання фондів спеціального призначення; - порядок й методика створення зобов’язань; - оцінка внесків і порядок збільшення статутного капіталу
До адміністративних витрат відносяться такі загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством:
До складу загальновиробничих витрат включаються: - витрати на управління виробництвом (оплата праці апарату управління цехами, дільницями тощо; відрахування на соціальні заходи й медичне страхування апарату управління цехами, дільницями; витрати на оплату службових відряджень персоналу цехів, дільниць тощо). - амортизація основних засобів загальновиробничого (цехового, дільничого, лінійного) призначення. - амортизація нематеріальних активів загальновиробничого (цехового, дільничого, лінійного) призначення. - витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, страхування, операційну оренду основних засобів, інших необоротних активів загальновиробничого призначення. - витрати на вдосконалення технології й організації виробництва (оплата праці та відрахування на соціальні заходи працівників, зайнятих удосконаленням технології й організації виробництва, поліпшенням якості продукції, підвищенням її надійності, довговічності, інших експлуатаційних характеристик у виробничому процесі; витрати матеріалів, купівельних комплектуючих виробів і напівфабрикатів, оплата послуг сторонніх організацій тощо). - витрати на опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення та інше утримання виробничих приміщень. - витрати на обслуговування виробничого процесу (оплата праці загальновиробничого персоналу; відрахування на соціальні заходи, медичне страхування робітників та апарату управління виробництвом; витрати на здійснення технологічного контролю за виробничими процесами та якістю продукції, робіт, послуг). - витрати на охорону праці, техніку безпеки і охорону навколишнього природного середовища. - інші витрати (внутрішньозаводське переміщення матеріалів, деталей, напівфабрикатів, інструментів зі складів до цехів і готової продукції на склади; нестачі незавершеного виробництва; нестачі і втрати від псування матеріальних цінностей у цехах; оплата простоїв тощо).
Витрати на збут включають такі витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг): - витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції; - витрати на ремонт тари; - оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут; - витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг); - витрати на передпродажну підготовку товарів; - витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; - витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів, пов'язаних зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг (операційна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона); - витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; - витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; - витрати на страхування призначеної для подальшої реалізації готової продукції (товарів), що зберігається на складі підприємства; - витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів (філій, представництв) підприємства - інші витрати, пов'язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг. 8. Затвердити порядок ведення бухгалтерського обліку окремих господарських операцій:
Загальновиробничі витрати поділяються на постійні і змінні. До змінних загальновиробничих витрат належать витрати на обслуговування і управління виробництвом (цехів, дільниць), що змінюються прямо (або майже прямо) пропорційно до зміни обсягу діяльності. Змінні загальновиробничі витрати розподіляються на кожен об'єкт витрат з використанням бази розподілу (годин праці, заробітної плати, обсягу діяльності, прямих витрат тощо), виходячи з фактичної потужності звітного періоду. До постійних загальновиробничих витрат відносяться витрати на обслуговування і управління виробництвом, що залишаються незмінними (або майже незмінними) при зміні обсягу діяльності. Постійні загальновиробничі витрати розподіляються на кожен об'єкт витрат з використанням бази розподілу (годин праці, заробітної плати, обсягу діяльності, прямих витрат тощо) при нормальній потужності. Нерозподілені постійні загальновиробничі витрати включаються до складу собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) у періоді їх виникнення. Загальна сума розподілених та нерозподілених постійних загальновиробничих витрат не може перевищувати їх фактичну величину. Приклад розподілу загальновиробничих витрат наведено в додатку 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 „Витрати”.
Нормальна потужність - очікуваний середній обсяг діяльності, що може бути досягнутий за умов звичайної діяльності підприємства протягом кількох років або операційних циклів з урахуванням запланованого обслуговування виробництва.
4. Про організацію податкового облікуВідповідно до вимог податкового Кодексу України (розділ 3 «Податок на прибуток підприємств, розділ 5 «ПДВ») від 02.12.2010 №2755-VI, затверджений Верховною Радою України із змінами та доповненнями від 20.09.2011 встановити порядок накопичення даних про податкові доходи та податкові витрати для цілей оподаткування на підставі первинних облікових документів. НАКАЗУЮ: 1. Встановити порядок накопичення даних про податкові витрати та доходи для цілей оподаткування на підставі первинних облікових документів _______________________________________ 2. Призначити відповідальними за ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних. 3. Для розрахунку сум доходу від виконання ________ застосувати порядок____________________________________________ 4 .Вести податковий облік відповідно до _______________
5. Організаційно-технічні аспекти1. Затвердити перелік посадових осіб, які наділяються правом дозволу на проведення господарських операцій (Дод.__). 2. Для проведення інвентаризаційної роботи на підприємстві:
Інструкція по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 11.08.1994р. №69 (із змінами і доповненнями). Порядок визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996р. №116 (із змінами та доповненнями). Для проведення інвентаризаційної роботи на підприємствах, розпорядчим документом їх керівника створюються постійно діючі інвентаризаційні комісії у складі керівника структурних підрозділів, головного бухгалтера, які очолюються керівником підприємства або його заступником. На підприємствах, де через великий обсяг робіт проведення інвентаризації не може бути забезпечено однією комісією, для безпосереднього проведення інвентаризації у місцях збереження та виробництва розпорядчим документом керівника підприємства створюються робочі інвентаризаційні комісії у складі інженера, технолога, механіка, виконавця робіт, товарознавця, економіста, бухгалтера та інших досвідчених працівників, які добре знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік. Робочі інвентаризаційні комісії очолюються представником керівника підприємства, який призначив інвентаризацію. Забороняється призначати головою робочої інвентаризаційної комісії у тих самих матеріально відповідальних осіб одного й того ж працівника два роки підряд. 3. Затвердити графік документообігу на підприємстві (Дод.__) 4. Затвердити технологію обробки облікової інформації в бухгалтерії (Дод.__) 5. Встановити відповідальність посадових осіб за підписання документів, регістрів та звітності (по посадах і видах документів та по видах відповідальності)________________________________ 6. Надати право підписання документів з повною відповідальністю 7. Затвердити зразки підписів робітників, які мають право підпису документів (Дод.___) 8. Надати право підписання звітності:
10. Покласти обов’язки по веденню управлінського (внутрішньогосподарського) обліку на _____________________________________________________________ 11. Затвердити форми управлінського (внутрішньогосподарського) обліку ____________________ і ______________________________ відповідальних осіб_______________________________________________ 12. Затвердити перелік первинних документів, які застосовуються підприємством у практичний діяльності та офіційно затверджених відповідними державними органами (Дод.__) 13. Призначити відповідальних:
14. Призначити матеріально відповідальних осіб:
15. Затвердити наступні строки видачі готівки з каси підприємства___ 16. Встановити норму представницьких витрат____________________ 17. Встановити граничні норми добових на службові відрядження____ 18. Встановити строки звітування за витрачання коштів____________ 19. Відповідальність за організацію робіт з ведення обліку, зберігання та видачі трудових книжок і виконавчих листів покласти на ___________
6. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку 1. Покласти відповідальність на ____________________________ за:
2. Покласти відповідальність на головного бухгалтера (або відповідального за ведення бухгалтерського обліку) за:
3. Відповідальність за бухгалтерський облік господарських операцій, пов’язаних з ліквідацією підприємства, включаючи оцінку майна та зобов’язань підприємства, складання ліквідаційного балансу й фінансової звітності покласти на ліквідаційну комісію, що буде створена згідно чинного законодавства. 4. Покласти відповідальність за зберігання та видачу документів з архіву на ______________________________________________________ 5. Покласти відповідальність за недопущення несанкціонованого доступу до облікових даних на __________________________________
7. Контроль за виконанням наказу Контроль за виконанням цього наказу покласти на _________ Зі змістом наказу ознайомити (під розписку) усіх посадових осіб, причетних до його виконання. Директор ___________________________ З наказом ознайомлені: 1. Посада, П.І.П. _____________________ 2. Посада, П.І.П. _____________________ 3. ... З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |