Інтернет-дозвілля студентів
« Назад Процес інформатизації суспільства не може не супроводжуватися затвердженням нової системи цінностей, нових принципів ділової культури. Ціннісні орієнтації молоді, зокрема студентства, як самої «динамічною» групи суспільства найбільше схильні до змін. Саме в молодіжному середовищі формується новий тип особистості, який буде домінувати і розвиватися в майбутньому. Яскравою відмітною особливістю сучасного суспільства є стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій і на їх основі глобальних комп'ютерних мереж. Особливе місце в цьому процесі належить Інтернету, який став невід'ємною частиною життя цивілізованого суспільства. Саме Інтернет зміг об'єднати мільйони людей, що живуть в різних країнах, скоротити географічні відстані і ліквідувати перепони для спілкування в різних областях науки, культури, освіти. Глобальна комп'ютерна мережа привертає студентську молодь не тільки як зручний і майже завжди доступне джерело різноманітних відомостей, але, насамперед, як середовище спілкування, сфера ігрової та творчої діяльності. Однак соціокультурне середовище Інтернет має ряд істотних відмітних особливостей, які не можуть не впливати на особистість молодої людини в процесі її соціалізації. Ціннісні орієнтації студентської молоді знаходяться в процесі формування і вимагають певного часу для набуття стійкості, у зв'язку з чим, відчувають велику залежність від різних зовнішніх факторів, до числа яких можна віднести специфічні соціокультурні особливості Інтернет-комунікацій. Інформаційно-комунікаційні технології виступають сьогодні як фактор соціокультурної реальності, революційним чином впливаючи на економічну і соціальну сферу, науку і освіту, культуру і спосіб життя людей. Уміння громадян користуватися новими інформаційними технологіями, на наш погляд, прямо пов'язане із загальним підвищенням рівня життя. Тому, головним чинником, що гальмує цей процес, є недоступність нових інформаційних технологій всім верствам населення в рівній мірі. Разом з тим, необхідно розуміти, що в даний час, а тим більше в майбутньому, саме осмислення тих процесів у суспільстві, які пов'язані з інформатизацією, в значній мірі визначає стан фізичного і духовного здоров'я майбутнього покоління. Молодь у своїй природі містить код спадкоємності поколінь, що забезпечує самовідтворення суспільства, а період студентства є періодом становлення цілісної особистості. Названий період у житті молодих людей характеризується наступними основними новоутвореннями студентського віку: прийняття ролі студента, вміння здійснювати основні дії та способи навчальної діяльності, становлення цілісності інтелекту, набуття особистісного і професійного самовизначення, засвоєння ролей «дорослого», життєве «облаштування», початок сімейного життя, формування соціально-відповідальної поведінки для повноцінної участі в суспільному житті, побудова системи цінностей і етичної свідомості як орієнтирів власної поведінки.
Аналіз ціннісної структури свідомості студентської молоді показав, що Інтернет-комунікації роблять позитивний вплив на формування в її ціннісному свідомості позитивних установок у відносинах з навколишнім світом і більш глибоких знань про нього. Студенти, які регулярно відвідують Інтернет, мають більшу соціальною мобільністю в порівнянні зі своїми однолітками, які не працюють у глобальній комп'ютерній мережі, вони з більшою готовністю включаються в адаптаційний і соціально-проективний процеси.
У той же час, студенти, які не відвідують Інтернет, недалекоглядно зосереджені на своєму тілесному. Така позиція може призвести молодих людей до ізоляції від світу і, як наслідок, знизити рівень здатності самореалізації в інформаційному суспільстві. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |