Зв'язки з громадськістю (PR) в органах влади, як навчальна дисципліна
« Назад Функції держави з неминучістю включають в себе управління зв'язками з громадськістю, породжують спеціальні державні та муніципальні структури, покликані оптимізувати ці зв'язки, співвідносити їх з управлінськими цілями органів влади. Зв'язки з громадськістю постають органічним компонентом державного і муніципального управління, своєрідним політичним інститутом, сутнісним функціональним явищем, спрямованим на оптимізацію прийняття та реалізацію політичних рішень. Це свого роду ідеологія співпраці та узгодження інтересів, технологія управління свідомістю і настроєм людей як всередині організації, так і на рівні соціальної групи, соціального прошарку, класу і, в цілому, на рівні суспільства; це технологія просування організацій і лідерів на політичному ринку. Важливим є той аспект, що, будучи інститутом політичного управління, «паблік рілейшнз» виконують роль механізму для завоювання і утримання влади і політичного впливу. Цілями освоєння дисципліни «Зв'язки з громадськістю (PR) в органах влади» є формування у студентів уявлення про управління суспільними відносинами як про науково-обґрунтований і теоретично розроблений тип управлінської діяльності, пов'язаний з управлінням громадською думкою, в основі якого лежать комунікативні технології та соціальні практики. Також метою є розвиток у студента навичок підготовки проекту створення і функціонування служби зв'язків з громадськістю в організації чи установі будь-якого профілю, уміння використовувати інформацію для здійснення управління. Завдання дисципліни: - сформувати у бакалаврів теоретичні уявлення про зв'язки з громадськістю як філософію побудови взаємовідносин влади і суспільства в умовах демократизації політичного життя, розвитку ринкової економіки на тлі розвитку глобальних інформаційних процесів у суспільстві; - допомогти учням осмислити зв'язки з громадськістю як управлінську технологію, її місце і роль у державному та муніципальному управлінні поряд з іншими комунікативними технологіями; - сприяти придбанню та розвитку практичних умінь і навичок в області комунікативної управлінської діяльності; - дати уявлення про основні організаційні форми, заходи та технології паблік рілейшнз і сприяти оволодінню їх основами; - дати студенту основні знання з актуальних проблем дисципліни; - акцентувати увагу студентів на тих розділах курсу, які пов'язані з профілем їх майбутньої професії; - познайомити студентів з основними поняттями, законами зв'язків з громадськістю; - розвинути у студентів звичку до аналізу комунікацій; - сформувати у студентів навички практичного застосування отриманих знань шляхом лекційного розбору різних ситуацій, що виникають у процесі зв'язків з громадськістю; - аналіз зв'язків з громадськістю як сфери бізнесу та напрями державного регулювання суспільних відносин; - дослідження специфіки зв'язків з громадськістю в різних предметних областях; - освоєння навичок орієнтації в системі законодавства і правового забезпечення системи управління суспільними відносинами. Курс є логічним продовженням таких дисциплін, як «Теорія управління», «Соціологія», «Політологія», «Психологія ділового спілкування» та ін. Особливе значення в засвоєнні курсу «Зв'язки з громадськістю (PR) в органах влади» має уявлення про процес управління суспільними відносинами як про процес комунікацій. Вивчення курсу «Зв'язки з громадськістю (PR) в органах влади» сприятиме набуття слухачами знань у сфері консультаційної та організаційно-управлінської діяльності з урахуванням психологічних та етичних факторів ділових відносин; керівництву структурними підрозділами на основі ефективних психологічних прийомів ділового спілкування. В процесі освоєння дисципліни у студентів розвиваються такі компетенції: - здатність і готовність до діалогу на основі цінностей громадянського демократичного суспільства; - розробляти методичні та довідкові матеріали з питань діяльності осіб, на посадах державної цивільної служби щодо забезпечення виконання повноважень державних органів, у науково-дослідних і освітніх організаціях у сфері державного та муніципального управління, у політичних партіях, суспільно-політичних і некомерційних організаціях; - здатність аналізувати стан систем і процесів при зіставленні з передовою практикою; - знанням і вмінням адаптувати кращі практики зарубіжного державного та муніципального управління до своєї професійної діяльності. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - знати основні концепції організації громадських зв'язків за кордоном і в Україні; - знати основні тенденції; - знати особливості розвитку зв'язків з громадськістю в сучасній Україні; - основні підходи до використання інструментів ЗМІ; - основи вербальних і невербальних комунікацій; - основи побудови системи управління суспільними відносинами; - напрями взаємодії учасників суспільних комунікацій; - знати механізми організації, планування та проведення піар-компаній; - кодекси професійних стандартів. -- Вміти: - розробляти піар-програму для вирішення питань у галузі державного регулювання або виходу з кризової ситуації; - складати прогнози розвитку, аналітичні записки і звіти про результати проведення піар-компаній; - реалізовувати вимоги до інформаційного забезпечення в системі управління суспільними відносинами; - формулювати вимоги щодо розробки елементів піар-компаній. -- Володіти: - спеціальною термінологією в галузі сучасної науки про громадські відносини; - сучасною науковою методологією дослідження проблем зв'язків з громадськістю; - методами аналізу суспільних процесів; - навичками публічної наукової мови; - принципами етичної поведінки; - основними нормативними положеннями. Таким чином, кожен, кому потрібно виконати наукову роботу, пишіть в інформаційний центр «KURSOVIKS», тут допоможуть написати дипломну роботу або тези з курсу «Зв'язки з громадськістю (PR) в органах влади». З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |