Зарубіжна література порубіжжя (ХІХ-ХХ століття), як навчальна дисципліна
« Назад Література - це мистецтво. І, як будь-яке мистецтво, вона має поліфункціональну специфіку: пізнавальну (література - джерело знань про життя), евристичну (література сприяє розвитку мислення), комунікативну (література - засіб і канал зв'язку між письменником і читачами, між читачами), естетичну (література - наука і мистецтво про красу), виховну (за допомогою літератури ми виробляємо свої погляди на життя, свої відносини до нього), гедоністичну (література приносить нам насолоду, радість дотику з мистецтвом), розвиваючу (література збагачує і розвиває інтелектуальний та емоційний світ читача, збуджує його фантазію, збагачує і розвиває мову), культурологічну і націотворчу функції, сприяє гуманізації мислення. Але найголовніше, що все це в літературі реалізується через естетично-художнє сприйняття і осмислення життєвих явищ. Зарубіжна література порубіжжя (ХІХ-ХХ століття) – вивчає літературний процес на межі ХІХ – ХХ століть. Мета курсу - ознайомити студентів із провідними творами різних народів цього періоду, розкрити значення та місце літератури порубіжжя у світовому літературному процесі, з'ясувати характерні риси національних літератур цього періоду, розвивати та вдосконалювати вміння використовувати літературознавчі знання для аналізу тексту; вдосконалювати професійну майстерність та розширювати загальну естетичну культуру студентів. Завдання курсу Зарубіжна література порубіжжя (ХІХ-ХХ століття): - виявити характерні історико-культурні особливості періоду порубіжжя і визначити їх вплив на розвиток літератури; - показати неоднозначність, внутрішню суперечливість, діалогічність літературного процесу на межі століть; - засвоїти поняття натуралізм, імпресіонізм, символізм, декаданс; - розкрити характерні риси провідних національних літератур; - показати роль та вплив французького літературного процесу; - ознайомитися найважливішими літературними школами, напрямами, течіями періоду через їх найвизначніших представників; - показати характерну для цієї епохи різноманітність жанрів та літературних явищ; - продемонструвати різнобарвність особливостей мови, творчих методів та стилю письменників, які були представниками різних національних шкіл; - виявити основну динаміку світового літературного процесу; - показати приклади варіацій прийомів та підходів при аналізі тексту літературного твору; - виявити генезис явищ, підготувати студентів до сприйняття літератури власне XX ст.; - ознайомитися з провідними літературними шедеврами та розглянути їх у літературному контексті, як вони пов’язані з літературною традиціє та визначити їх вплив на подальший розвиток літератури. У результаті вивчення курсу Зарубіжна література порубіжжя (ХІХ-ХХ століття) студенти повинні знати: - основні риси історико-літературної епохи порубіжжя; - основні літературні течії та напрями; - головні періоди життєвого та творчого шляху провідних письменників епохи; - зміст, особливості композиції, системи образів вивчених літературних творів; - жанрову специфіку творів; - загальнолюдське, естетичне і конкретно-історичне значення художніх творів; - риси особистого стилю окремих письменників; - загальні характеристики теоретико-літературних понять і термінів. Студенти повинні вміти: – критично підходити до оцінки прочитаних творів; – визначати сюжет, проблематику, загальнолюдську композицію, зображальні засоби мови, систему образів художнього твору; – аналізувати літературні твори у єдності їх змісту і форми; – визначати авторську позицію та суб’єктивну думку; – порівнювати твори різних народів зі сторони їх тематики, стилю, жанрової приналежності.
Отже, курс Зарубіжна література порубіжжя (ХІХ-ХХ століття) є важливою дисципліною в системі літературних дисциплін, вона детально знайомить студентів з літературним процесом на рубежі ХІХ – ХХ століть, дозволяє осягнути найкращі літературні здобутки епохи та їх специфіку. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |