Загальна педагогіка та історія педагогіки, як навчальна дисципліна
« Назад В останні роки зріс інтерес до педагогіки, імпульс прийшов із різних напрямків. ЇЇ проблеми обговорюються і досліджуються у різних куточках нашої планети на всіх рівнях освітніх організацій. Педагогіка – це дисципліна, яка має справу з теорією і практикою освіти. Вона вивчає те, як краще вчити. Її мета варіюються від загальної (повного розвитку людини через ліберальну освіту) до вузької специфіки професійної освіти (прищеплення певних знань та навичок).
Курс Загальна педагогіка та історія педагогіки – вивчає загальні засади, проблематику сучасної педагогічної думки та її розвиток і стан в історичній ретроспективі. Термін «педагогіка» є похідним від грецького (paidagōgia, paidagōgos) і є синтезом двох слів agō ("я веду"), país – paidos (дитина). Отже, означає «вести дитину». З 16 століття у Франції термін «педагогіка» вже вживається у значенні посади вчителя. Педагогами спочатку називали рабів, які водили грецьких дітей до школи. Предметом Загальна педагогіка та історії педагогіки є – історичний шлях та сучасний стан шкільництва і всіх його складових; навчальний план або зміст того, що викладається; методологія, або способи навчання; методи для спілкування з дітьми. Мета – формування багатовекторних знань щодо основ загальної педагогіки та її історії, націлення студентів на розвиток та вдосконалення педагогічної майстерності, виховання високої педагогічної культури. Завдання курсу Загальна педагогіка та історія педагогіки: - дослідити походження дисципліни, її зміст, методи і роль в підготовці педагогів; - забезпечити засвоєння системи методологічних знань; - виділити характерні закономірності історичного шляху педагогіки та основні риси на кожному з пройдених етапів; - осягнути сутність загального педагогічного процесу і місце в ньому України; - розглянути найбільш ефективні та актуальні на сьогоднішній день методи, форми та принципи навчання і виховання; - долучитися до творчих надбань видатних педагогів всіх часів і країн; - освоїти передові педагогічні ідеї; - визначити характерні риси педагогічних систем провідних країн світу та України; - виявити глобальні педагогічні процеси; - розвивати уміння втілювати освоєні знання у своїй практичній діяльності як фахівця; - сформувати власне історико-педагогічне мислення на основі знайомства зі здобутками минулого, їх аналізом; - виявлення позитивних і негативних тенденцій у розвитку сучасної педагогіки та в минулому; - визначити набір когнітивних і афективних навичок, необхідних для успішного функціонування в суспільстві; - розширити та поглибити професійний кругозір та світогляд, сформувати педагогічну культуру. Таким чином, через поставлені завдання Загальна педагогіка та історія педагогіки показує зв’язок педагогічних явищ із суспільними і культурними відносинами певної епохи і країни, дозволяє поглиблено і всебічно оцінити стан змісту педагогіки та її мети на сучасному етапі, підвищує інтерес до педагогічних дилем і проблем, прищеплює повагу до педагогічних традицій, слугує засобом формування загальної культури вчителя та власних педагогічних ідей.
Освоєння навчального курсу Загальна педагогіка та історія педагогіки має першочергове значення у підготовці вчителя як кваліфікованого фахівця. Оволодіння матеріалом дисципліни збагачує інтелект студента теоретичними та практичними знаннями, розвиває професійні навички та педагогічну майстерність. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |