Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі, як навчальна дисципліна
« Назад Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі – вивчає засади, форми і методи викладання зарубіжної літературі у виші. Актуальність і значення даного курсу в системі навчання обумовлена кінцевою метою - підготовкою викладача зарубіжної літератури в вузі, необхідністю формування системного професійного мислення і підготовки широко профільного фахівця. Метою вивчення навчальної дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі є знайомство зі змістом філологічної освіти в частині методики викладання літературознавчих дисциплін, технологіями та сучасними методами навчання, психологією професійного самовизначення. Формування всебічно розвиненого фахівця в галузі філології, що володіє високим рівнем сформованості загальнокультурних і професійних компетенцій, що забезпечує можливість інтелектуального та професійного зростання. Завданнями вивчення дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі є: - формування уявлення про взаємозв'язки філологічних дисциплін і їх місце в філологічній освіті; - знайомство з основними формами занять по літературознавчим дисциплін та методикою їх проведення; - знайомство з роботою викладача з підготовки до занять, організацією і керівництвом самостійної навчальної і наукової діяльністю студентів; - зорієнтувати студентів на комплекс нагальних проблем, пов'язаних з розробкою концепції літературної освіти, що диктуються часом; - знати дві складові курсу: загальнотеоретичні, загальнодидактичні, базові поняття та увага до літературного процесу, методичної техніки, основи викладання літератури в університеті; - володіти навичками аналізу художнього твору в його родовій і жанровій своєрідності, основними методиками і технологіями, прийомами моделювання навчального процесу і конкретного навчального заняття, проблемної ситуації, відкритого заняття і т. д. - навчити складати розгорнутий план-конспект занять. Зміст навчальної дисципліни визначається знаннями, вміннями і навичками, якими студент повинен опанувати в результаті вивчення курсу. Так, студенти повинні мати уявлення про особливості, побудову і постановку історико-літературних і теоретичних курсів. Студент в результаті вивчення дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі повинен знати і вміти: - використовувати основні поняття і терміни, категорії дисципліни; - методику роботи в колективі, принципи толерантного освіти; - методику проведення навчальних занять і позакласної роботи в освітніх організаціях різного рівня; - методику підготовки навчально-методичних матеріалів для проведення занять і позакласних заходів; - методи і форми поширення і популяризації філологічних знань. Магістрант з курсу Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі повинен мати навички: - аналізу видів занять у вузі; - організації та проведення видів занять в вузі; - складання контрольно-вимірювальних матеріалів (КІМ); - організації та проведення форм педагогічного контролю знань студентів. Предреквізіти навчальної дисципліни - курси бакалаврату з області спеціальних предметів («Теорія літератури»; історико літературні дисципліни, в тому числі «Історія зарубіжної літератури»; «Критика»; «Методика викладання зарубіжної літератури в школі»), так і загальнообов'язкові дисципліни бакалаврату («Педагогіка»; «Психологія») і магістратури («Педагогіка і психологія вищої школи», «Дидактика вищої школи»). Особливе місце в процесі викладання займають проблеми професіоналізму особистості викладача, організації менеджменту освіти. План вивчення навчальної дисципліни включає лекційний курс і перелік практичних занять. Лекційний курс традиційно відкривається вступною темою, в процесі вивчення якої увага акцентується на питаннях: подвійна природа кризи освіти, зміна парадигми освіти в умовах реформування вищої школи, цілі професійного освіти у вищій школі, вимоги до викладача вузу, концепція вищої філологічної освіти, структура філологічного освіти, історія постановки і викладання літературознавчих дисциплін у вишах. Отже, методологічна база дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі передбачає поєднання базових принципів історії, теорії, методики викладання зарубіжної літератури в вузі, а також знання основ педагогіки, психології, дидактики вищої школи. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |