Управління навчальними закладами, як навчальна дисципліна
« Назад Дисципліна «Управління навчальними закладами» відноситься до блоку дисциплін по вибору професійної освітньої програми вищої освіти (аспірантура). Мета опанування дисципліни: формування знань про наукові основи управління і керівництва розвитком освітньою установою.
Завдання освоєння дисципліни: - систематизувати наявні у студентів знання про освітні системи; - розглянути сутність понять «управління», «управління навчальним закладом»; - розкрити функції та принципи державно-громадського управління освітою; - дати характеристику основних функцій управління навчальними закладами, а також основних напрямів розвитку навчального закладу як освітнього елемента політики; - вивчити компоненти управлінської культури керівника; - розкрити сучасні тенденції розвитку управління освітніми системами; - розглянути можливості взаємодії соціальних інститутів у управлінні освітніми системами. Теоретичні основи для вивчення дисципліни закладаються при вивченні наступних дисциплін: «Педагогіка», «Теорії навчання і виховання», «Соціальна педагогіка», «Моніторинг освітнього процесу». Дисципліна «Управління навчальними закладами» тісно пов'язана з дисциплінами «Інноваційні процеси в освіті», «Педагогіка і психологія професійної освіти». У результаті освоєння дисципліни студент повинен: -- Знати: - принципи державної політики в галузі освіти; - міжнародні, державні і регіональні законодавчі документи галузі освіти, локальні нормативні акти, що визначають стратегію розвитку і життєдіяльності системи освіти; - поняття «управління», «управління навчальними закладами»; - сутність процесу управління, функції, методи і принципи управління освітніми системами; - нові технології управління освітою, інновації у державній і регіональній освіті; - форми підвищення кваліфікації та атестації педагогічних і керівних працівників. -- Вміти: - самостійно підбирати наукову і методичну літературу з проблеми управління освітніми системами; - аналізувати нормативні правові акти в галузі освіти і виявляти можливі суперечності; - аналізувати навчальні заклади та реальні педагогічні ситуації, пов'язані з управлінням освітніми системами; - спостерігати, виявляти і оцінювати основні результати управління освітніми системами; - аналізувати структуру навчального закладу як соціально-педагогічної системи; - вивчати досвід роботи вчителів, підвищення кваліфікації, перепідготовки і атестації педагогічних працівників; - використовувати отримані знання для надання практичної правової допомоги в області соціального захисту, здійснення співробітництва з органами правопорядку та соціального захисту населення. -- Володіти: - аналізом власної діяльності та вибором оптимальної стратегії підвищення своєї кваліфікації; - використанням сучасних технологій управління педагогічним колективом; - веденням освітньої документації. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Ігнатьєва А.В., Максимцов М.М., Столяренко А.М. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати магістерську роботу чи реферат з курсу «Управління навчальними закладами» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |