Теорії мовленнєвої діяльності, як навчальна дисципліна
« Назад Мовленнєва діяльність – це діяльність, що має соціальний характер, в ході якої висловлювання формується і використовується для досягнення певної мети (спілкування, повідомлення, впливу). Метою освоєння дисципліни «Теорії мовленнєвої діяльності» є формування уявлень про сутність різних наукових підходів до актуальних проблем теорії мовної діяльності, психолінгвістики, когнітивістики, про суть психолінгвістичного підходу до аналізу мовних явищ, про особливості функціонування мовленнєвого механізму людини. У результаті освоєння дисципліни студент повинен: - Знати теоретичні основи функціонування мовленнєвого механізму людини, основи мовної ідентифікації особистості. - Вміти моделювати процеси продукування й розуміння тексту. - Мати навички структурування, аналізу, опису типологічної моделі мовної особистості. У результаті освоєння дисципліни студент освоює наступні компетенції: - здатний рефлексувати (оцінювати і переробляти) освоєні наукові методи і способи діяльності; - здатний до самостійного освоєння нових методів дослідження; - здатний при необхідності виконувати і синтезувати відсутню інформацію. Соціально-особистісні та загальнокультурні: - здатний вирішувати світоглядні, соціально і особистісно-значущі проблеми. Інструментальні компетенції: - здатний аналізувати і відтворювати зміст міждисциплінарних текстів з використанням мови і апарату прикладної математики; - здатний публічно представляти результати професійної діяльності (в тому числі з використанням інформаційних технологій); - здатний розуміти і застосовувати для дослідницької та прикладної діяльності сучасний математичний апарат; - організовувати і проводити різноманітні дослідження з метою розробки та впровадження інноваційних електронних мовних ресурсів (корпусів текстів, словників, мовних баз даних); - здійснювати моніторинг масивів інформації, розробляти короткострокові та довгострокові прогнози у різних предметних областях з використанням сучасних комп'ютерних засобів лінгвістичного дослідження; - зіставляти різні типи дискурсів, проводити компаративний аналіз інформації з різних предметних областей. У результаті освоєння дисципліни студент повинен: -- Знати: - основні поняття, такі як «комунікація», «мовленнєва дія», «мовленнєві тактики», «вербальна/невербальна комунікація», «ділова комунікація»; - основні принципи мовної комунікації рідною та іноземною мовами; - види мовленнєвої комунікації та способи її оптимізації, основні правила ораторії, бесіди і суперечки; - способи передачі і правила оформлення інформації в різних ситуаціях спілкування; - закони та методики здійснення ефективної комунікації; - вчених, які зробили особливий внесок у розвиток теорії і практики мовної комунікації. -- Вміти: - виступати з монологічною промовою за темами, передбаченими даною дисципліною; - обирати і практично застосовувати різні мовленнєві тактики спілкування; - використовувати шляхи досягнення згоди в мовленнєвій комунікації; - правильно усвідомлювати мету комунікації; - отримувати необхідну інформацію з тексту та передавати її засобами іншої мови залежно від цілей комунікації. -- Володіти: - навичками аналізу наукової літератури; - навичками здійснення письмової та усної комунікації; - навичками складання публічної промови; - навичками ведення дискусій; - стратегіями і тактиками спілкування в різних ситуаціях, створення усних і письмових текстів різних типів і жанрів. Придбати досвід діяльності: - у формуванні знань з теорії та практики мовної комунікації; - у здійсненні ефективної комунікації в різних ситуаціях спілкування; - по веденню дискутивно-полемічної практики; - виступу з публічною промовою різної жанрової спрямованості. Основні положення дисципліни повинні бути використані одночасно і в подальшому при вивченні наступних дисциплін: - «Семантика тексту»; - «Сучасні методи аналізу даних»; - «Теорія міжкультурної комунікації»; - «Проблеми сучасної компаративістики»; - «Методи пошуку інформації та структури даних для пошуку»; - «Комп'ютерний пошук інформації в Інтернет»; - «Методи і алгоритми розпізнавання мови». Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Кубрякова Є.С., Леонтьєв А.А., Романова Т.В. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати магістерську роботу чи статтю з курсу «Теорії мовленнєвої діяльності» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |