Сучасна українська мова засобів масової комунікації, як навчальна дисципліна
« Назад Значення засобів масової інформації (ЗМІ) в житті на даному етапі розвитку суспільства величезне. Вони звернені до багатомільйонної аудиторії, заповнюють більшу частину вільного часу сучасної людини, активно вторгаються в її духовний світ, формуючи світогляд, смаки, культуру. Тим самим мас-медіа роблять колосальний вплив на особистість. Дисципліна «Сучасна українська мова засобів масової комунікації» орієнтує на підготовку до виробничо-практичної, науково-методичної, науково-дослідної, організаційно-управлінської діяльності, її вивчення сприяє вирішенню наступних типових завдань професійної діяльності: -- у галузі професійно-практичної діяльності: – здійснення міжкультурної комунікації з використанням всіх видів мовленнєвої діяльності (говоріння, читання, письмо, аудіювання); – обробка іншомовних текстів в виробничо-практичних цілях; – використання видів, технологій і прийомів перекладу з урахуванням характеру перекладного тексту (медіатексту) та умов переведення для досягнення максимального комунікативного ефекту; -- в області науково-методичної діяльності: – складання баз даних, словників, методичних рекомендацій в професійно-орієнтованих галузях перекладу; -- у галузі науково-дослідної діяльності: – виявлення і критичний аналіз проблем міжкультурної комунікації, що впливають на ефективність міжкультурних і міжмовних конфліктів; – проведення емпіричного дослідження проблемних ситуації і дисонансів у сфері міжкультурної комунікації; -- у сфері організаційно-управлінської діяльності: – організація інформаційно-пошукової діяльності, спрямованої на вдосконалення професійних умінь у галузі перекладу; – організація процесу взаєморозуміння в рамках подолання лінгвоетнічного бар'єру стосовно до різних сфер мовленнєвої комунікації; – управління міжособистісною та масовою комунікацією, мовними впливами комунікантів. Мета курсу – ознайомити з особливостями мовної організації текстів різних жанрів засобів масової інформації у цілому і принципами відбору і функціонування мовних елементів у мас-медійному дискурсі зокрема. Завдання курсу: – виявити загальні особливості мови ЗМІ; – охарактеризувати лінгвостилістичні особливості різних жанрів мас-медійного дискурсу; – показати своєрідність функціонування лексики і фразеології, морфологічних, словотворчих і синтаксичних засобів у мас-медійному дискурсі. Студент, вивчивши дисципліну, повинен: -- Знати: – основні теоретичні підходи до вивчення масових комунікацій, а також основні поняття і категорії медіалінгвістики; – специфіку впливу масових комунікацій на розвиток суспільства; – основні особливості функціонування сучасних ЗМІ; – основні мас-медійні жанри та їх лінгвістичні особливості; – основні лінгвістичні прийоми в мові преси; – особливості публіцистичного стилю сучасних видань; – основні засоби мовної виразності в ЗМІ; – специфіку сучасної політичної мови та особливості мови економіки і фінансів; – особливості сучасної політичної метафори; – методи мовного маніпулювання у ЗМІ; – особливості мовного етикету і норми спілкування представників культур. -- Вміти: – реферувати та анотувати медіатекст; – інтерпретувати й творчо коментувати медіатекст; – аналізувати статтю як основний жанр масмедійного дискурсу; – провести порівняльний аналіз специфіки жанру і мовних стилів. -- Володіти: – методами аналізу медіатексту, відомостей про соціокультурні явища. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Солганик Г.Я., Ксензенко О.А., Добросклонська Т.Г. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати магістерську роботу чи статтю з курсу «Сучасна українська мова засобів масової комунікації» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |