Соціологія підприємництва, як навчальна дисципліна
« Назад Дана навчальна дисципліна включена в розділ основної освітньої програми Соціологія. Дана дисципліна відноситься до розділу соціологічних. Підприємництво розглядається як соціальний інститут, де вивчаються різні його організації. Дисципліна розкриває теоретичні основи управління соціально-економічною системою, сутність, принципи, закони і способи організації управлінської діяльності, націленої на підприємницький успіх. Дисципліна призначена для формування комплексу практичних знань і навичок організації і ефективного управління фірмою з урахуванням впливу різних внутрішніх і зовнішніх факторів. Основними завданнями курсу є вивчення основних концепцій сучасного менеджменту, історії розвитку науки управління, основних підходів і принципів управління, методів прийняття управлінських рішень, вироблення вміння аналізувати і діагностувати конкретні ситуації, ставити цілі, завдання і знаходити методи їх вирішення. У циклі управлінських дисциплін даний курс повинен займати центральне місце. Дисципліна "Соціологія підприємництва" нерозривно пов'язана з усіма дисциплінами управлінського циклу: теорія організації, організаційною поведінкою, стратегічним, інноваційним, фінансовим менеджментом, управлінням персоналом та ін., так як останні по суті являють собою лише характеристики окремих аспектів управління організацією, є складовими частинами теорії управління. Мета навчальної дисципліни: - ознайомлення студентів з концептуальними основами соціології підприємництва як сучасної фундаментальної науки про економічні відносини і підприємництво, що сприяють формуванню особистості у сучасній економічній ситуації. В процесі вивчення даної дисципліни студент освоює наступні компетенції: - здатність набувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та інформаційні технології; - здатність освоювати нові теорії, моделі, методи дослідження, навички розробки нових методичних підходів з урахуванням мети та завдань дослідження. Завдання навчальної дисципліни: - формування уявлень про соціальну обумовленість підприємництва, його соціальні функції і місце в житті суспільства; - вивчення підприємницької поведінки як соціального явища; - визначення специфіки регіональних особливостей підприємництва; - формування навичок і вмінь соціологічного аналізу підприємницького середовища; - оволодіння методикою конкретних соціологічних досліджень в області сучасного підприємництва. Предметом освоєння дисципліни є наступні об'єкти: - підприємницька поведінка як соціальний феномен; - ділові відносини підприємництва; - відносини підприємництва з державою і громадянським суспільством за приводу власності, результатів матеріального і духовного виробництва, засобів праці. Дисципліна «Соціологія підприємництва» відноситься до варіативної частини професійного циклу та є обов'язковою дисципліною при освоєнні за напрямом «Соціологія». В результаті вивчення дисципліни студент повинен освоїти частини зазначених компетенцій і демонструвати наступні результати: -- Знати: - сучасні теоретичні підходи та понятійні схеми емпіричного аналізу підприємницької поведінки; - соціальні функції підприємництва та його місце у громадській діяльності; - основний понятійно-категоріальний апарат дисципліни; - теоретико-методологічні основи соціологічного аналізу підприємництва; - організаційну специфіку різних типів підприємництва; - особливості сучасного етапу розвитку підприємництва в українському суспільстві. -- Вміти: - застосовувати методики конкретних соціологічних досліджень в області соціології підприємництва; - формулювати, обґрунтовувати і аналізувати соціальні проблеми, що виникають в процесі організації і функціонування різних форм підприємництва; - грамотно і критично аналізувати наукову літературу, систематизувати і класифікувати навчальний матеріал; - використовувати засвоєний матеріал для отримання нового знання; - використовувати отримані знання у майбутній професійній діяльності. -- Володіти: - навичками і вміннями аналізу емпіричних матеріалів при вивченні українських ринків і діяльності підприємців. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Волков В.В., Гуськов С.В., Щербатих Ю.В. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити курсову роботу чи реферат з курсу «Соціологія підприємництва» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |