Семіотика, як навчальна дисципліна
« Назад Дисципліна «Семіотика» відноситься до варіативної частини гуманітарного, соціального та економічного циклу основної освітньої програми. Семіотика, подібно логіці, є одночасно і академічною дисципліною, і загально-науковим методом пізнання, застосовним також і в інших, ніж наука, сферах культури в цілях пізнання і комунікації. Батьком-засновником семіотики, лінгвістики і логіки є Арістотель. У XIX ст. семіотика оформилася в самостійну науку – теорію символів і знаків, а у XX столітті вона отримала статус університетської дисципліни і одночасно з герменевтикою стала використовувати у культурі постмодернізму як основний засіб інтерпретації та коментування культурних смислів, а також створення нових, причетних сучасним формам культури і мистецтва.
Дисципліна «Семіотика» базується на таких дисциплінах: «Культурологія», «Російська мова і культура мови», «Логіка і теорія аргументації». Студенти повинні: знати основні лінгво-семіотичні закони, володіти навичками міжособистісної та міжкультурної комунікації, вміти аналізувати тексти, вибудовувати дискурс, володіти прийомами обробки, селекції, у письмовій і усній репрезентації культурно значимої інформації у джерелах різного роду. Знання, отримані з освоєння дисципліни «Семіотика», необхідні для вивчення дисциплін «Філософія», «Мовні відносини і мовна політика», «Основи теорії комунікації». Особливу роль семіотика грає в таких науках, де високо цінується ерудиція, вільна мова, художньо-образне мислення, мистецтво інтерпретації, побудова ідеальних моделей культури. Мета курсу полягає в тому, щоб дати уявлення про семіотику як дисципліну, що зв'язує різні розділи гуманітарних, точних і природничих знань через уявлення про знаковий характер досліджуваних процесів. Завдання курсу ознайомити студентів з основними поняттями і концепціями, запропонованими в рамках семіотики і семіології, а також з найбільш важливими додатками семіотичних підходів. Дисципліна «Семіотика» носить світоглядний характер і покликана сформувати у слухачів специфічний погляд на предмет, а також узагальнити вже наявні знання студентів у галузі мовознавства і когнітивних наук і підготувати до адекватного сприйняття відомостей, що містяться в інших курсах. Для освоєння дисципліни «Семіотика» студенти використовують знання, вміння, навички, сформовані в процесі вивчення дисциплін «Російська мова з основами мовознавства», «Психологія», «Світова художня культура», «Концепції сучасного природознавства» в системі бакалаврату. Дисципліна «Семіотика» пов'язана з дисципліною «Онтогенез мовленнєвої діяльності», «Іноземна мова» та розширює загальнонауковий кругозір учнів. Процес вивчення дисципліни «Семіотика» спрямований на формування таких компетенцій: здатність демонструвати знання фундаментальних і прикладних дисциплін магістерської програми, усвідомлювати основні проблеми своєї предметної області. У результаті освоєння дисципліни студент повинен: -- Знати: - сучасні концепції семіотики та її понятійний апарат, основні проблеми; мову як одну із знакових систем: семіотичні системи суспільства; - семіотичні системи суспільства. -- Вміти: - визначати характерні типи знаків; - створювати свої знаки; - вживати у промові етикетні знаки; - розвивати свої вищі семіотичні здібності. -- Володіти: - навичками читання спеціальної літератури, де використовуються семіотичні підходи і терміни; - навичками підготовки оглядів, рефератів, доповідей, статей. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Нікітіна Є.С., Соломоник А.Б., Крейдлін Г.Є., Кронгауз М.А. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати магістерську роботу чи статтю з курсу «Семіотика» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |