Сексологія, як навчальна дисципліна
« Назад Актуальність вивчення Сексології обумовлюється широким застосуванням знань про сексуальне життя в практичній допомозі людям з проблемами і невротичними розладами, як у молодому, так і в літньому віці. Специфіка сексологічної науки полягає в тому, що існує протиріччя між складністю, важливістю і насущністю етичних питань, що порушуються наукою і специфікою суспільних стандартів і стереотипів, пов'язаних з різними проблемами сексуального життя людини, недостатністю спеціальних знань, низькою сексуальною культурою суспільства. У контексті сучасного життя найважливіше значення набуває наукове прогнозування розвитку сексуальності і розуміння ролі ранніх періодів формування статево-рольової орієнтації особистості для подальшого розгортання психічних ресурсів людини, профілактика сімейно-сексуальних дисгармоній, диференціація різних варіантів статево-рольової поведінки від соціально небезпечних девіацій. Крім того, вивчення цього курсу допоможе студентам, як майбутнім фахівцям-психологам, підвищити свою сексуальну культуру. Інтегральність даного курсу обумовлена множинністю міждисциплінарних зв'язків Сексології з іншими науками, такими як анатомія, фізіологія, фармакологія, клінічні дисципліни урологічного, неврологічного, ендокринологічного та інших профілів, соціальна психологія, вчення про особу (персонологія). Зміст курсу «Сексологія» є поглибленням знання, отриманого в результаті опанування дисциплін «Загальна психологія», «Вікова психологія, психологія розвитку», «Фізіологія ЦНС», «Психофізіологія», «Історія психології». Порівнюються різні концептуальні підходи до вивчення сексуальності людини. Мета курсу - сприяти формуванню у студентів наукового світогляду, знань основних закономірностей становлення і прояву людської сексуальності. Результатом після проходження курсу буде: - знання основних понять сексології, розуміння процесів формування сексуальності та її проявів у різних віках, соціальних групах; - вміння диференціювати сексуальні порушення від вікової та конституціональної норми; - вільне володіння матеріалом. При вивченні курсу використовуються також форми організації навчального процесу, як: - лекції; - семінарські заняття, на яких організується викладачем робота студентів по обробці базових понять, конкретизації уявлень. У процесі проходження курсу планується проведення контрольних робіт та атестаційного колоквіуму за планом, написання рефератів, анотацій, тезаурусів за темами курсу. Програма дисципліни «Сексологія» ґрунтується на знанні дисциплін «Загальна психологія», «Психофізіологія й нейропсихологія», «Психологія розвитку», «Диференційна психологія» і пов'язана з такими навчальними дисциплінами, як «Психологія і психотерапія родини», «Психологія особистості», «Психологічне консультування» і ін. Стандартом визначені наступні основні дидактичні одиниці досліджуваної дисципліни «Сексологія»: — поняття, предмет і завдання сексології як науки, основні етапи її становлення; — формування сексуальності в онтогенезі; — статеві розлади, симптоми і синдроми сексуальних дисфункцій; — репродукція, попередження вагітності; — соціально-психологічна допомога при сексуальних проблемах; — зміст, методи і принципи сексуального виховання. Після вивчення курсу студент повинен знати: Основні поняття сексології. Основні вимоги до особистості професіонала в галузі соціальної роботи при сексологічних втручаннях; Основні етапи надання допомоги при сексуальних проблемах і дисгармоніях. Курс «Сексологія» складається з чотирьох розділів: - Теоретичний розділ включає в себе короткий конспект лекцій. - Практичний розділ містить матеріали для проведення семінарських і практичних занять у відповідності з типовим навчальним планом спеціалізації студентів. Дані розділи навчально-методичного комплексу побудовані за блочно-тематичним принципом, де в кожному окремому блоці представлено зміст теми лекційного заняття, план і зміст питань семінарського заняття по темі, змісту і завданням практичного заняття. - Розділ контролю знань містить контрольні запитання для самостійної перевірки знань, рекомендовані для більш глибокого вивчення матеріалу теми рефератів, а також контрольні запитання до заліку з навчальної дисципліни «Сексологія». В результаті освоєння навчальної дисципліни «Сексологія» студент повинен вміти: використовувати на практиці знання з області сексології та сексопатології; проводити попередню діагностику сексуальних проблем; адекватно використовувати отримані знання; рефлексувати досвід соціально-психологічної допомоги людям з сексуальними дисгармоніями; розуміти свої обмеження в якості консультанта. В результаті освоєння навчальної дисципліни студент повинен володіти методами діагностики сексуальних і гендерних відмінностей, психологічної профілактики і просвіти з питань сексуального розвитку і контрацепції. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Борисенко Ю.В., Буртянський Д.Л., Кришталь В.В., Смірнов Г.В. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати курсову роботу чи реферат з курсу «Сексологія» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |