Професійна етика, як навчальна дисципліна
« Назад Введення курсу «Професійна етика» для студентів в цикл програм з педагогіки обумовлено тим, що в процесі перебудови сучасного суспільства відбулася зміна ціннісних орієнтацій і моральних ідеалів. Це не могло не позначитися на такій професійній сфері, як викладач, де моральний вигляд представника цієї професії є дзеркалом суспільної моралі. Особлива роль у цьому процесі відводиться педагогу, який може лише тоді стати професіоналом, коли опанує найтоншим інструментом виховання – наукою про моральність, мораль. Саме педагог допомагає сформувати духовний світ особистості, дати загальні уявлення про норми поведінки в суспільстві, прищеплює моральні якості, моральні орієнтири. Враховуючи, що кожен педагог повинен володіти високою професійною і світоглядною культурою, особливо актуальними стають питання професійної етики педагога, моральності майбутнього вчителя. Метою освоєння дисципліни є: - формування базової системи знань в області загальнонаукової і професійної етики; - формування основ етико-моральної культури майбутнього педагога; - теоретичне і практичне оволодіння основними компонентами культури професійного спілкування; - розвиток і вдосконалення у майбутнього педагога особистісних якостей, що забезпечують його психологічно адекватне спілкування з колегами по роботі. Дисципліна «Професійна етика» вивчається на основі наявних знань у студентів з «Педагогічної етики», а також паралельно з вивченням ряду інших педагогічних дисциплін, що дає можливість викладачеві спиратися на знання, які студенти отримують в процесі основної педагогічної підготовки. Освоєння даної дисципліни є неодмінною умовою для успішного вивчення дисциплін педагогічного циклу в цілому, а також є теоретичною базою для всіх видів педагогічної практики. У плані засвоєння даного курсу студенти повинні: -- Знати: – основні етапи розвитку професійної етики як науки, її об'єкт, предмет, основні категорії, функції і завдання; – історію зародження і розвитку етичних вчень в області виховання і навчання підростаючого покоління; – механізм формування професійно-етичної конвенціональності; – кодекс професійної етики вчителя; – нормативно-правові документи, що забезпечують професійне спілкування; – структуру і сутність моральної свідомості сучасного педагога; – етичні основи, функції та етичні принципи професійного спілкування; – методи і прийоми етичного захисту в педагогічному спілкуванні; – особливості етики взаємовідносин всіх суб'єктів, учасників навчально-виховного процесу закладу освіти; – передумови і причини виникнення конфліктних ситуацій у професійному соціумі; – методи, прийоми і засоби запобігання та вирішення конфліктних ситуацій з урахуванням морально-етичних норм; – соціоморальну перспективу професійно - особистісного розвитку; – шляхи та засоби формування етико-морального становлення особистості в умовах сучасного суспільства; – етикетні норми спілкування в професійному колективі. -- Вміти: - етично грамотно організовувати педагогічне спілкування з тими, хто навчається, різного віку, встановлювати ділові відносини з колегами по роботі; - грамотно керувати процесом накопичення позитивного морального досвіду поведінки особистості в професійному колективі; - систематизувати знання та вміння в області розуміння внутрішнього світу особистості; - аналізувати, давати оцінку вчинкам партнерів по спілкуванню з позиції морально-етичних норм поведінки в суспільстві; - вирішувати конфліктні ситуації з позиції етики людських контактів; - педагогічно доцільно і етично грамотно здійснювати відбір методів виховного впливу в конкретній виробничій ситуації; - планувати роботу з формування етико-моральних норм поведінки в професійному колективі; - виконувати різноманітні види роботи з навчальними текстами: конспектування, складання анотацій, формально-логічних моделей, матриці ідей; - аналізувати, давати оцінку педагогічних ситуацій, чітко формулювати власну точку зору, аргументовано її відстоювати. -- Володіти: - понятійно-категоріальним апаратом дисципліни «Професійна етика», культурою мислення, здатністю до сприйняття, аналізу, узагальнення інформації, постановки мети та вибору шляхів її досягнення; - навичками емпатійного розуміння учнів, їх емоційно-почуттєвої сфери; - певними моральними орієнтаціями й установками, що відповідають етико - моральним нормам педагогічного спілкування; - навичками комунікативного досягнення консенсусу. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Губанова М.І., Кривцова Є.В., Сальнікова О.А. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати магістерську роботу чи доповідь з курсу «Професійна етика» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |