Професійна педагогічна етика фахівця, як навчальна дисципліна
« Назад Оволодіння основами професійної етики у діяльності по профілактиці девіантної поведінки передбачає міждисциплінарну інтеграцію компетенцій студентів. Зміст дисципліни охоплює коло питань, що включають: загальне уявлення про соціальну психологію освіти; формування психолого-педагогічної культури і грамотності; уявлення про основні види професійної діяльності фахівця з профілактики девіантної поведінки; освоєння змісту пошуково-дослідницької функції спеціаліста з профілактики девіантної поведінки; формування професійно-важливих якостей фахівця; засвоєння етичного кодексу спеціаліста з профілактики девіантної поведінки. Метою освоєння дисципліни є досягнення наступних результатів освіти: -- Знання: - завдання, принципи і категорії педагогічної етики; - історичні передумови зародження педагогічної етики; - ідеї гуманізму на різних етапах людської духовної культури; - структура і властивості моралі як специфічні форми суспільних відносин; - основні та специфічні функції педагогічної моралі; - значення особистісного смислу професійної діяльності; - основні критерії педагогічної етики; - норми поведінки, характер взаємовідносин в суспільстві та ціннісні якості особистості; - зміст і суть філософських і морально-етичних уявлень; - особливості змісту та структури професійної етики. -- Вміння: - аналізувати підходи до професійної етики на різних культурно-історичних етапах розвитку суспільства; - аналізувати і виділяти громадські та індивідуальні інтереси через функції моралі; - визначати закономірності у видах професійної етики, об'єктом яких є людина; - здійснювати самоаналіз і самоконтроль у своїй професійній діяльності. -- Навички: - ефективної поведінки і спілкування в педагогічній взаємодії; - комунікації спеціаліста, засновані на моральних нормах; - самодіагностики, саморефлексії та корекції поведінки у професійній діяльності. Дисципліна є обов'язковою у варіативній частині спеціальності «Педагогіка і психологія девіантної поведінки». До вихідних вимог, необхідних для вивчення дисципліни відносяться знання, вміння та види діяльності, сформовані у процесі вивчення дисциплін попереднього ступеня навчання: «Соціальна психологія», «Тренінг професійного спілкування», «Психологія конфлікту», «Психологія менеджменту», та ін. В процесі освоєння даної дисципліни студент формує і демонструє наступні компетенції: - здатність виконувати професійні задачі у відповідності з нормами моралі, професійної етики та службового етикету; - здатність працювати в колективі, толерантно сприймаючи соціальні, культурні, релігійні та інші відмінності, попереджати і конструктивно вирішувати конфліктні ситуації в процесі професійної діяльності. У результаті освоєння дисципліни студент повинен демонструвати такі результати освіти: 1) Знати: - професійні задачі у відповідності з нормами моралі, професійної етики та службового етикету; - специфіку роботи в колективі, толерантного сприйняття соціальних, культурних, конфесійних та інших відмінностей, способи попередження та конструктивного вирішення конфліктних ситуацій у процесі професійної діяльності; - способи прояву психологічної стійкості в складних і екстремальних умовах, методи емоційної та когнітивної регуляції, способи оптимізації власної діяльності і психологічного стану. 2) Вміти: - виконувати професійні задачі у відповідності з нормами моралі, професійної етики та службового етикету; - працювати в колективі, толерантно сприймаючи соціальні, культурні, конфесійні та інші відмінності, попереджати і конструктивно вирішувати конфліктні ситуації в процесі професійної діяльності. 3) Володіти: - навичками виконання професійних завдань у відповідності з нормами моралі, професійної етики та службового етикету; - навичками роботи в колективі, толерантно сприймаючи соціальні, культурні, релігійні та інші відмінності, попереджати і конструктивно вирішувати конфліктні ситуації в процесі професійної діяльності; - навичками прояву психологічної стійкості в складних і екстремальних умовах, застосування методів емоційної та когнітивної регуляції для оптимізації власної діяльності і психологічного стану. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Томчикова С.Н., Вараєва Н.В., Шептенко П.А. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати магістерську роботу чи статтю з курсу «Професійна педагогічна етика фахівця» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |