Методика викладання історії у школі, як навчальна дисципліна
« Назад Курс Методика викладання історії в школі - це педагогічна навчальна дисципліна, що вивчає процес навчання історії для підвищення його ефективності. Робота студентів над курсом складається з вивчення нормативних матеріалів по організації шкільної історичної освіти, аналізу шкільних програм і підручників з історії та суспільствознавства, навчальних посібників з курсу, окремих робіт і статей з фахових журналів. При вивченні курсу Методика викладання історії у школі студенти опираются на знання, отримані в курсах педагогіки і психології, з якими даний предмет тісно пов'язаний, а також в курсах загальної та вітчизняної історії, спецкурсів, допоміжних історичних дисциплін, практично всіх суспільних дисциплін. Перелік дисциплін, засвоєння яких студентам необхідно для вивчення даної дисципліни: - історія - у вивченні категорії історичних знань; - філософія – в аналізі розвитку цивілізації історичної дійсності; - педагогіка - в рішенні задач навчання і виховання, розвитку особистості; - психологія - у вивченні особливостей психологічних процесів людини; - соціологія - у вивченні особистості учня, його ролі в суспільстві. Мета курсу Методика викладання історії у школі – підготувати студентів для практичної роботи в загальноосвітній школі, в середніх спеціальних навчальних закладах в вчителем (викладачем) історії і суспільствознавства. Завдання курсу Методика викладання історії у школі: - познайомити студентів із структурою і змістом методики викладання історії; - озброїти майбутніх вчителів сучасними знаннями теоретичних основ методики викладання історії, альтернативними підходами до навчання історії; - виробити практичні вміння та навички, необхідні для забезпечення високої ефективності навчання історії; - підготувати до формування в учнів національної самосвідомості і почуття патріотизму, сформувати вміння об'єктивно пояснювати історичні явища і факти сучасного суспільного розвитку; - сприяти формуванню у майбутніх вчителів почуття любові до дітей, поваги до прав дитини, вимогливості до свого морального вигляду як вчителя; - розвинути у студентів прагнення до професійного росту та самоосвіти. Після вивчення курсу Методика викладання історії у школі студент повинен: 1. Мати уявлення: - Про державні освітні стандарти, концепції, програми і підручники шкільних курсів історії та суспільствознавства; - Про новітні досягнення методичної науки, сучасні проблеми, тенденції розвитку історичної освіти; - Про засоби навчання історії; - Про прийоми та методи навчання; - Про цілі навчання і навчально-методичного комплексу; - Про види планування роботи вчителя історії; - Про урок як форму навчання; - Про методи і прийоми роботи вчителів-новаторів. 2. Знати: - Предмет і завдання методики навчання історії; - Структуру змісту історичної освіти; - Цілі уроку історії; - Прийоми вивчення теоретичного і практичного матеріалу; - Прийоми і засоби вивчення картографічного матеріалу і хронології; - Прийоми перевірки та обліку знань учнів. 3. Вміти: - Проаналізувати програму і підручники; - Скласти тематичний план, поурочні плани; - Моделювати урок (скласти розгорнутий план-конспект уроку); - Провести структурно-функціональний аналіз навчально-історичного матеріалу; - Визначити цілі уроку; - Визначити оптимальні прийоми вивчення історичного матеріалу; - Працювати з різними засобами навчання; - Підготувати різні типи уроків; - Виявити нетрадиційні підходи до навчання історії; - Спланувати різні прийоми перевірки та контролю знань. Отже, дисципліна Методика викладання історії у школі направлена на виявлення закономірностей і навчання навичкам викладання історії з метою підготовки майбутніх вчителів до виховання і розвитку учнів в ході освітнього процесу на навчальному матеріалі курсів історії і суспільствознавства, формування у школярів історичного мислення і ключових компетентностей. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |