Методика викладання, як навчальна дисципліна
« Назад Курс Методика викладання – вивчає зміст, технології навчання, питання нормативно-правового забезпечення освіти, організації навчання, види і форми навчальних занять, організації педагогічного контролю у вищій школі, управління пізнавальними процесами і навчальними мотивами студентів, розкриває діяльності викладача, методи та форми навчальної діяльності. Мета курсу Методика викладання - включення магістрантів в цілісну галузь наукових знань - педагогіку вищої школи, навчання освітнього процесу в вищому навчальному закладі, ознайомлення з психолого-педагогічними основами функціонування і розвитку освітнього процесу в ВУЗі. Завдання курсу Методика викладання: 1. Розкрити особливості педагогічного процесу в профільній та вищій школі. 2. Надати практичну допомогу магістрам в оволодінні знаннями, вміннями, навичками, необхідними для подальшої викладацької діяльності. 3. Намітити шляхи подальшого професійного, духовно морального вдосконалення студента-магістранта. 4. Розвинути здатність до підтримання конструктивної взаємодії в процесі міжособистісного і ділового спілкування, аналізувати і адекватно оцінювати свою і чужу діяльність. 5. Удосконалювати здатність до навчання в нових галузях знань, в тому числі безпосередньо не пов'язаних зі сферою діяльності. Для успішного освоєння дисципліни необхідні попередньо знання: - Психології та педагогіки; - Культурології; - Філософії; - Соціології. В результаті освоєння дисципліни Методика викладання студент-магістрант повинен: а) Знати: - зміст дисципліни «Методика викладання»; - основні категорії і поняття методики викладання; - сучасні освітні та розвиваючі педагогічні технології; - способи організації навчально-пізнавальної діяльності; - форми і методи контролю якості освіти; - управління освітніми системами України; - основні категорії і поняття психології та педагогіки вищої школи; - пізнавальні процеси особистості та її психологічні особливості. б) Вміти: - використовувати понятійно-категоріальний апарат педагогіки вищої освіти, інструментарій педагогічного аналізу і проектування; - застосовувати систему знань про сферу освіти, сутності освітніх процесів в практичній діяльності; - застосовувати сучасні освітні та розвиваючі педагогічні технології; - застосовувати методи організації навчально-пізнавальної діяльності, форми і методи контролю якості освіти; - використовувати знання, отримані в результаті вивчення дисципліни, в професійної діяльності. в) Володіти: - сучасними методиками викладання у вищій школі та ділового спілкування; - методами і способами реалізації освітніх програм та навчальних планів на рівні, що відповідає прийнятим державним стандартам освіти; - методами і способами проектування і розробки типових заходів, пов'язаних з викладанням (лекцій, семінарсько-практичних занять, консультацій і атестаційних заходів); - методологією дослідження проблем, пов'язаних з викладанням; - навичками використання сучасних освітніх технологій; - методологією виховання і розвитку особистості. г) Мати уявлення: - про мотивацію і психорегуляцію поведінки і діяльності студентів ВУ3а; - про інтенсифікацію навчання і проблемне навчання; - про ділові ігри як форму активного навчання; - про евристичні методи навчання; - про елементи евристичної діяльності та їх основні характеристики; - про основи підготовки лекційних текстів; - про основи комунікативної культури педагога. Отже, курс Методика викладання націлений на формування у студентів уявлення про навчальний процес у вищому навчальному закладі, методологічних та практичних навичок проведення занять, розвиток загальної ділової культури студента як майбутнього викладача. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |