Організація і методика виховної роботи, як навчальна дисципліна
« Назад Сучасна економічна і соціокультурна ситуація на етапі переходу до соціально орієнтованої економіки, громадянського суспільства і правової держави ускладнили процес виховання підростаючого покоління, загострили протиріччя, які проявляються на всіх рівнях виховного процесу, порушуючи його системність, послідовність. Стрижневою ідеєю виховної технології виступає управління ініціативою самого вихованця в процесі педагогічної взаємодії, що дозволяє створювати умови для самореалізації. Такий підхід допомагає самовизначенню особистості, її стимулюючи здатності. Важлива роль у реалізації цієї задачі належить дисципліні Організація і методика виховної роботи – вивчає основні засади, принципи, методи та технології виховання. Концептуальною основою для побудови системи виховної роботи з учнями служить гуманістична ідея особистісного підходу у вихованні всебічно розвиненої особистості і цілеспрямованого сприяння оптимізації процесу соціалізації особистості. Мета дисципліни Організація і методика виховної роботи - розкрити можливі і ефективні шляхи проведення виховної роботи у освітньому закладі, побудованої на сучасних засадах розвитку суспільства. Завдання дисципліни Організація і методика виховної роботи: - формування у студентів знань з теоретичних основ виховного процесу; - визначення основних підходів до вирішення проблем взаємодії учасників виховного процесу; - розкриття ролі учнівського колективу і громадських організацій у вирішенні завдань виховання; - ознайомлення студентів з методами самоаналізу і професійного самовдосконалення; - формування знань з використання конкретних технологій цілепокладання, планування і аналізу ефективності процесу виховання. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - нормативно-правові документи, що визначають цілі, зміст, пріоритетні напрямки виховної роботи; - сучасні виховні системи та педагогічні інновації; - цілі, зміст і пріоритетні напрямки виховної роботи в освітніх установах; - сучасні методи і форми виховання; - способи управління виховним процесом в закладах освіти. -- Вміти: - визначати цілі, зміст ідеологічного і морального виховання; - моделювати і проектувати виховний процес; - розробляти плани виховної роботи на діагностичній основі; - розробляти методики формування соціально-особистісної компетентності у вихованців; - проводити моніторинг якості виховного процесу. Зміст курсу розкривають різні аспекти виховної діяльності та вміння, сформовані при вивченні наступних дисциплін: - «Педагогіка» (педагогічні категорії, теорія виховання, професійно-педагогічна діяльність і особистість педагога, загальні основи педагогіки); - «Психологія» (психологія особистості, девіантна поведінка, соціальна психологія, основи інженерної психології, педагогічна психологія); - «Основи права» (нормативно-правова документація закладів професійно-технічної та середньої спеціальної освіти, правове забезпечення системи освіти України; права, обов'язки, гарантії та відповідальність дітей в Україні); - «Організаційно-методичні основи навчального процесу» (види навчання і технології навчання); - «Філософія» (діалектика як філософська концепція розвитку, проблема людини в філософії і науці, філософія свідомості, теорія пізнання). Отже, даний курс формує базові знання студентів щодо організації та проведення виховної діяльності в освітніх установах, враховуючи сучасні тенденції та особливості розвитку суспільства. Вам необхідна якісна робота з вище згаданого курсу, ви можете замовити дипломну роботу або конспекти семінарів з курсу Організація і методика виховної роботи на сайті учбового центру Курсовікс. Грамотність, авторський підхід, своєчасність виконання у нас гарантовані. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |