Методика професійного навчання: основні технології навчання, як навчальна дисципліна
« Назад Педагоги несуть відповідальність за учнів, тому вони повинні контролювати: предмет вивчення, стиль спілкування з учнями, освітнє середовище (обстановка в групі), педагогічну технологію, самих себе. Справжній педагог повинен оцінювати свої успіхи успіхами учнів. В даний час зростаючий потік інформації в усіх областях людської діяльності вимагає постійного розширення, поновлення знань і переходу до іншого ніж раніше принципу навчання: від «освіти на все життя» до «освіти через все життя», тобто безперервного навчання. До системи освіти пред'явлені нові вимоги, які б забезпечували підготовку випускників до роботи в нових різко змінюваних соціально-економічних умовах, що конкретизуються відкриттям нових кордонів, інформатизацією освіти, використанням високотехнологічних технологій. Все це вимагає перегляду використовуваних методик в підготовці фахівців. Отже, на перший план виходить завдання принципово нового проектування моделі методик навчання, конструювання змісту і організації змістовної навчальної інформації, педагогічної діяльності і навчальної роботи студента в освітньому просторі. Методика професійного навчання: основні технології навчання – вивчає закономірності методичної діяльності педагога професійної школи з розробки спеціальних засобів навчання. Мета викладання дисципліни Методика професійного навчання: основні технології навчання: - формувати уявлення про сучасні моделі методичного знання і вміння проектування, конструювання та розробки змістовного і процесуального компонентів навчального процесу з предметів професійного циклу в освітніх установах, що займаються підготовкою кваліфікованих робітників. Відповідно до поставленої мети виділяються наступні завдання вивчення дисципліни Методика професійного навчання: основні технології навчання студентами: - вивчення загальних питань технології навчання і застосування дидактичних закономірностей і нормативів при підготовці кваліфікованих робочих; - вивчення питань проектування змісту навчання і дидактичних засобів. Особливостями структури МПН є її змістовний компонент (концептуальна, діагностична, дидактична складові) і процесуальний компонент, що розкривається через розумову модель діяльності учнів і педагога по формуванню знань, умінь, навичок і управління цим процесом. Теоретичні основи курсу Методика професійного навчання: основні технології навчання представлені в лекціях як самостійні гілки педагогічного знання про конструювання, розробки і застосування спеціальних засобів регуляції навчальної діяльності педагога і когнітивної діяльності учня. Курс лекцій складається з шести модулів. У модулі 1 викладаються методи дидактичних основ методики професійного навчання, спрямовані на визначення місця МПО серед інших дисциплін, її ролі в формуванні методичної діяльності учня. У модулі 2 розкриваються основні види діяльності з аналізу та відбору змісту професійної освіти. Модуль 3 присвячений загальним питанням проектування навчального процесу, змісту навчання і розробки дидактичних засобів, формування вміння проводити методичний аналіз навчального матеріалу, що підвищує ефективність управління пізнавальною діяльністю учнів як на теоретичному, так і на емпіричному рівнях. У навчальному процесі найслабша ланка - це засвоєння учнями знань і умінь. Тому для педагога дуже важливо вміння проектувати навчальні заняття з предмету, постійно вдосконалюючи шляху індивідуальних методичних систем. У модулі 4 найбільш повно і логічно розглядається перспективна підготовка майстра виробничого навчання до занять. Конструювання організаційної форми навчальної діяльності відбувається через вибір методів навчання і їх обґрунтування розкривається в темах модуля 5. Щоб отримати якісний методичний продукт в діяльності педагога і майстра виробничого навчання, необхідно володіти методом дикої діагностики знань і вмінь учнів в системі початкової професіональної освіти, в якому особлива увага приділяється вибору контрольна-оціночних матеріалів як засобу контролю професійних знань і вмінь учнів (модуль 6). Таким чином, під час вивчення навчальної дисципліни Методика професійного навчання: основні технології навчання студенти отримують знання теоретичних і методичних основ, необхідних для активної професійної діяльності фахівця, знайомляться з основами методики професійного навчання. Крім того, у них будуть сформовані елементи педагогічної компетентності в області управління процесом навчання. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |