Роздрукувати сторінку

Методика природознавства, як навчальна дисципліна

« Назад

Курс Методика природознавства - розглядає питання змісту, принципів, засобів, методів і форм вивчення природи в початковій школі. Особлива увага приділяється краєзнавчому принципу і принципу екологічного спрямування навчання.

Об'єктом курсу - є цілісний педагогічний процес разом з його учасниками (вчителем початкових класів і молодшими школярами).

курс-Методика-природознавства

Мета курсу Методика природознавства – ознайомити майбутніх вчителів початкових класів з передовою теорією розвиваючого і виховуючого навчання молодших школярів природознавству, яка показує шлях практиці.

Завдяки освоєнню положень цієї теорії вчителі зможуть орієнтуватися в цілях, завданнях і змісті початкової природничо-наукової освіти, а також підбирати найбільш ефективні засоби, форми і методи навчання відповідно до досліджуваного змісту і вікових особливостей молодших школярів.

Вплив людей на природу в даний час здійснюється в воістину планетарному масштабі, тому на сучасному етапі розвитку суспільства особливого значення набувають природничо-наукові знання.

Сьогоднішньому студенту педагогічного вузу доведеться навчати покоління людей XXI століття. Його учні будуть нести відповідальність за долю нашої планети в третьому тисячолітті.

Чи зможуть вони зрозуміти, що єдиний шлях, по якому треба йти людині в його відносинах з природою, - це пізнання її законів з метою їх свідомого використання. Рівень розвитку екологічної культури майбутнього покоління багато в чому залежить від природничо-наукової та методичної підготовки вчителя, яку покликана здійснити методика природознавства.

Методика-природознавства

Методика природознавства відноситься до системних педагогічних наук і спирається на основні дидактичні принципи, стосовно своєрідності вивчення природознавчого матеріалу.

Об'єктом вивчення Методики природознавства є процес природознавчої освіти молодших школярів.

Курс передбачає проведення лекцій та практичних занять. В процесі лекційної подачі матеріалу з метою посилення пізнавальної дослідницької діяльності студентів застосовуються проблемні завдання. Цілям вдосконалення аналітико-синтетичної та комунікативної діяльності майбутніх вчителів сприятиме розгляд дидактичних і методичних категорій за наступним алгоритмом: констатація різних формулювань, їх аналіз і подальше узагальнення.

У підсумку освоєння курсу Методика природознавства студенти повинні вміти:

- визначати системи уявлень і понять за програмою курсу, розділу, теми, певного уроку по «Природознавству»;

- формулювати їх освітні, розвиваючі та виховні завдання;

- відбирати і логічно вибудовувати матеріал, керуючись індивідуальними особливостями класу;

- визначати типологію, структуру, методи, методичні прийоми навчання, найбільш доречну форму подачі уроку з урахуванням можливостей дітей і в опорі на знання традиційних та альтернативних програм;

- складати тематичні та поурочні плани уроків по «Природознавству» та екскурсій в природу;

- організовувати спостереження учнів у природі, при проведенні дослідної роботи, використовувати результати спостережень в навчальному процесі;

- конструювати особистісно розвиваючі ситуації в освітньому процесі;

- застосовувати готові і виготовляти власні засоби навчання;

- проводити досліди, практичні роботи з природознавства;

- організовувати і проводити різні види позакласної роботи;

- орієнтуватися в різноманітті сучасних освітніх програм в початковій школі.

Природознавство

Таким чином, Методика природознавства - це педагогічна дисципліна, що вивчає процес навчання природознавства і розкриває методичну систему природничої освіти в початкових класах з урахуванням наступності та відповідно до розвитку природних наук, віковими особливостями молодших школярів та соціальним замовленням.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!