Методика навчання іноземних мов, як навчальна дисципліна
« Назад Курс Методика навчання іноземних мов – це система знань про закономірності процесу навчання нерідною мовою і про шляхи впливу на цей процес з метою його оптимізації. Предмет курсу Методика навчання ІМ - неконкретний процес навчання, а абстрактний - накопичені про об'єкт знання, які моделюють процес навчання.
Складові предмета Методика навчання іноземних мов: 1. Мета (навіщо вчити). 2. Об`єкт (кого вчити). 3. Зміст (чому вчити). 4. Методи (як вчити). Мета Методики навчання ІМ – опанування стратегій, заздалегідь запланованих результатів діяльності по навчанню мови, що досягається за допомогою вивчення різних прийомів, методів і засобів. Мета вивчення даного предмета відповідає потребам суспільства, яке зацікавлене в всебічно підготовленому фахівцю, що добре володіє обраною спеціальністю. В результаті освоєння дисципліни Методика навчання іноземних мов студент повинен: -- Знати: • цілі, принципи, зміст мовної політики в області лінгвістичної освіти; • сучасні уявлення про об'єкт і предмет методики вивчення іноземних мов; • категоріальний апарат методики і його трактування сучасними методистами; • основні цілі, принципи і зміст навчання іноземних мов; • основні теоретичні положення сучасної методики вивчення іноземних мов і суміжних наук, що визначають організацію і процес навчання іноземних мов; • основні підходи до вирішення проблем практичної реалізації принципів навчання іноземних мов; • сучасні форми контролю рівня сформованих іншомовних знань і умінь учнів і вимоги до розробки контрольних завдань; • психолого-педагогічні основи навчання іноземним мовам; • історію методики, основні етапи її розвитку в Україні і за кордоном. -- Вміти: • планувати процес навчання іноземних мов відповідно до цілей, заявлених в програмі, і з урахуванням умов навчання; • організовувати процес навчання іноземних мов на різних етапах з використанням сучасних НМК, навчальних посібників, інших засобів навчання відповідно до поставлених цілей; • визначати навчально-виховні завдання, виходячи з конкретних умов навчання, в тому числі цілі і завдання семінарських занять; • самостійно розробляти навчальні матеріали для різних ступенів навчання; • вносити зміни в навчальні матеріали відповідно до конкретної ситуації навчання; • працювати з навчальним планом освітньої установи і навчальною програмою з іноземної мови для відповідного ступеня навчання; • аналізувати власну професійну діяльність; • організовувати самостійну роботу і діяльність по самоосвіті; • визначати сферу своїх дослідницьких інтересів; • використовувати різні прийоми і методи в дослідницьких цілях; • грамотно використовувати методичну термінологію рідною та іноземною мовою. -- Володіти: • відповідним понятійним апаратом дисципліни; • навиком самостійно визначати і розробляти найбільш ефективні способи і прийоми навчання іноземних мов, керуючись новітніми досягненнями науково-методичної думки; • навиком аналізу сучасних навчально-методичних комплексів (НМК) з іноземних мов з метою визначення діапазону їх використання; • прийомами формування та розвитку іншомовних комунікативних навичок і умінь; • різними типами сучасних методик викладання іноземних мов, зокрема комунікативної. Отже, курс Методика навчання іноземних мов спрямований на підготовку студентів до безпосередньої професійної діяльності у освітніх закладах, закладає основи їх методичних знань і вмінь навчити інших іноземній мові. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |