Медіакритика, як навчальна дисципліна
« Назад Курс Медіакритика – це навчальна дисципліна, що розглядає сутність медіакритики як явища сучасної журналістики, вивчає її характеристики та теоретичні засади функціонування. Мета дисципліни Медіакритика: - формування у студентів уявлень про таку область журналістської діяльності як медійна критика; - формування у студентів практичних навичок коректного критичного аналізу медійних текстів усіх видів ЗМІ.
В даному курсі наголос в подачі матеріалу робиться на ознайомленні студентів з новим для української журналістики напрямком - медійною критикою. через аналіз спеціалізованих медійних рубрик в провідних друкованих ЗМІ України і світу, велике місце приділяється розгляду специфіки телевізійної критики як в зарубіжних країнах, так і в Україні. Це дозволить визначити місце і роль медійної критики в мінливих соціально-політичному і культурному контекстах останнього десятиліття ХХ століття - початку ХХІ століття. Важливе значення також надається питанням медійної етики та проблемам саморегулювання журналістської спільноти. На заняттях багато часу планується приділити не тільки ознайомленню студентів з публікаціями критиків з подальшим аналізом прочитаного, а й формуванню у кожного студента власних об'єктивних критеріїв оцінки кожного медійного тексту. Крім цього, для студентів важливо придбати практичні навички підготовки власних матеріалів з деяких жанрів критики (наприклад, рецензія, репліка, огляд). Працюючи з матеріалами, ми будемо грунтуватися на таких методах, як контент-аналіз (аналіз змісту джерела) і порівняння. Вони дозволяють виявити "порядок денний" прийоми маніпулювання свідомістю читачів і / або глядачів, які містяться в текстах. В результаті освоєння дисципліни Медіакритика студент: 1. Повинен знати: - визначення понять "медійна критика", "саморегулювання журналістської спільноти", "журналістська етика", "корпоративна етика", "професійний аудит", "етичний аудит ЗМІ", "політичне замовлення", "випад конкуруючих ЗМІ"; - мету, завдання, об'єкт, предмет, функціональну різноманітність, види медіакритики (академічна, професійна (внутрішня) і масова); - функціональне, жанрове та стилістичне розмаїття творів провідних медійних критиків України і зарубіжних країн; - типи медійної критики: рецензуюча, проблемно-постановча, котра коментує, "Жовта". Мати уявлення про функціональні особливості кожного з них; - етичні вимоги, що пред'являються до роботи медійного критика. 2. Повинен вміти: - аналізувати творчість провідних медіакритиків (телекритиків), з метою виявлення методології та технології їх аналізу медійних текстів; - підготувати власний матеріал з оцінкою продукції всіх видів ЗМІ в кожному з наступних жанрів критики: рецензія, стаття, огляд, творчий портрет, замальовка, коментар, репліка, аналітична кореспонденція. 3. Повинен володіти: - практичними навичками конструктивного аналізу медійних текстів усіх видів ЗМІ; - методикою формування власної оцінки кожного з аналізованих текстів ЗМІ. 4. Повинен володіти: - прийомами і навичками конструктивного аналізу медійних текстів. Отже, дисципліна Медіакритика розкриває зміст медійної критики на основі вивчення та осмислення журналістської творчості українських критиків ЗМІ і зарубіжного досвіду критико-журналістської діяльності в цій галузі, а також простежує вироблення теоретико-концептуальної моделі перспективного розвитку в медіакритиці на демократичній основі. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |