Роздрукувати сторінку

Зарубіжна література епохи Просвітництва, як навчальна дисципліна

« Назад

Література – це важлива і невід'ємна складова загальнолюдської культури. Література як мистецтво слова є засобом оволодіння і збагачення мови, засобом індивідуального самовираження школяра. Через художні тексти учень пізнає особливість складу білоруської мови, його синтаксису. Читання і вивчення літературних творів розвиває здібності учня в комунікації, збагачує образотворчі, експресивні можливості його мови, лексичний, фразеологічний, словниковий запас, формує мовні норми, в цілому розвиває мовну культуру, а тобто і загальну культуру особистості.

Ідейний зміст літературних творів різних епох значно відрізняється один від одного. Це зумовлено обставинами суспільного життя, особливістю поглядів на навколишню дійсність в часи окремої епохи. Так і література епохи Просвітництва має свої власні особливості, зумовлені культурно-історичними обставинами, які склалися у 18 столітті.

доба-просвітництво

Просвітництво, іноді називають ще Століття Розуму. Збіг ідей і заходів мали місце протягом усього вісімнадцятого століття в Західній Європі, Англії та американських колоніях. Відмінною рисою всього, що пов'язано Просвітництвом був науковий раціоналізм. Просвітники засуджували релігійний фанатизм, релігійну нетерпимість, невігластво, схвалюючи духовенство і дворянство, вимагали секуляризації держави. Представники Просвітництва критикували феодальний суспільний лад і привілеї держави, проголошували людську свободу, рівність перед законом, ставили собі за мету підготувати ґрунт для появи нового суспільства. Всі ці ідеї були відображені, зокрема, і в літературних творах.

просвітники

Мета курсу Зарубіжна література епохи Просвітництва – допомогти студентам прилучитися до літературних скарбів людства, світового літературного процесу епохи Просвітництва, збагатити їх духовний світ та читацьку і загальну культуру, прилучити до загальнолюдських цінностей, виховати у них почуття власної гідності, формувати естетичні смаки шляхом читання та аналізу художніх творів просвітницької доби та знайомства з найвідомішими представниками літератури тієї епохи.

зарубіжна-література-епохи-Просвітництва

Завдання вивчення дисципліни Зарубіжна література епохи Просвітництва:

- виявлення характерних рис розвитку літератури доби Просвітництва;

- показ специфіки естетичних систем епохи Просвітництва;

- характеристика художніх жанрів, напрямів, шкіл, літературних форм;

- оцінка та аналіз етапів літературного розвитку і творчості найвідоміших письменників доби;

- вивчення принципів взаємодії загальних тенденцій, особистого та національного начал у світовому літературному процесі 18 століття;

- здобуття теоретичних знань у межах освоєння питань, які стосуються формування літературних жанрів, еволюції художньої форми;

- вдосконалення практичних навичок і умінь аналізу, оцінки, рецензування художніх творів.

курс-зарубіжна-література-епохи-Просвітництва

Варто зазначити, що навчальна дисципліна Зарубіжна література епохи Просвітництва тісно межує і пов’язана з багатьма дисциплінами гуманітарного і суспільствознавчого циклу.

Просвітництво

Особливо тісний зв'язок вона має з історією. Адже кожен художній твір висловлює особливості тієї історичної епохи, в яку він був створений, або про яку розповідає. Художні тексти - своєрідне джерело інформації про історичне минуле, письменник є свідком тієї епохи, в яку він жив. Без певного запасу знань з історії не можна правильно оцінити і витлумачити творчість письменника. Реалізація зв'язку між літературою і історією покаже студентам, що передові, історично зумовлені ідеї не знають національних кордонів.

предмет-зарубіжна-література-епохи-Просвітництва

Отже, вивчення курсу Зарубіжна література епохи Просвітництва дає студентам можливість усвідомити той висновок, що людей світу об'єднують спільні проблеми, устремління, радості і тривоги, що за час свого існування людство виробило загальні духовні цінності. Вивчення всесвітньої літератури, знайомство з всесвітньо значними художніми надбаннями підкріплюють цей висновок і сприяють формуванню глибоких естетичних підходів до явищ мистецтва, громадянських переконань, гуманістичного світогляду студента як представника свого етносу, носія національної та загальнолюдської культури.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!