Лінгвокраїнознавство, як навчальна дисципліна
« Назад Лінгвокраїнознавство – це навчальна дисципліна, яка як аспект практичного курсу іноземної мови і теоретичного курсу методики його викладання реалізує практику відбору і презентації в процесі вивчення нерідної мови відомостей про національно-культурну специфіку мовного спілкування з метою забезпечення комунікативної компетенції студентів, які вивчають цю мову. Мета курсу Лінгвокраїнознавство – оволодіння студентами прийомами аналізу тієї чи іншої мови з метою виявлення в ній і трансляції національно-культурної семантики, а також прийомами введення, закріплення і активізації, специфічних для даної мови та культури одиниць і країнознавчих текстів. Завдання курсу Лінгвокраїнознавство: - ознайомлення студентів з основними аспектами лінгвокраїнознавчої теорії; - ознайомлення студентів з проблемою міжкультурної комунікації; - допомога студентам в оволодінні інформацією, що вивчається на соціокультурному рівні. В сфері культурно-мовної адаптації завдання вивчення Лінгвокраїнознавства вирішують проблеми міжкультурної комунікації, які пов'язані з відмінностями ментальності, традицій, релігій. Відповідно до поставленої мети курс ділиться на три розділи: І. «Проблема «людина - мова - культура»: теоретичні питання»; ІІ. «Слово як основний предмет лінгвокраїнознавства»; ІІІ. «Національно-культурна семантика мовних одиниць». Курс Лінгвокраїнознавства сприяє комплексній реалізації цілей навчання іноземної мови (виховної, загальноосвітньої, професійної та практичної) і ставить завдання познайомити студентів з основними концепціями, реаліями і термінами країнознавства і лінгвокраїнознавства; створити історико-соціокультурну базу знань про історичний розвиток культурної спадщини країни; сформувати власний стиль іншомовної і соціокультурної поведінки, а також прищепити інтерес і повагу до культурних і соціальних традицій інших народів для реалізації адекватного спілкування і взаєморозуміння представників різних культур.
В результаті освоєння дисципліни студенти повинні: -- Знати: - основні напрямки в становленні і розвитку лінгвокраїнознавства як науки; - природу кумулятивної функції мови, теоретичні питання зв'язку мови і культури; - типологію лексики і фразеології (в тому числі лексики фонової і безеквівалентної); - особливості змісту і структури лінгвокраїнознавчих словників. -- Вміти: - давати лінгвокраїнознавчий коментар окремих лексем та текстів, зіставляти семантичні структури слів різних мов. Для вивчення дисципліни Лінгвокраїнознавство необхідні знання та вміння, сформовані в процесі вивчення попередніх дисциплін: «Практика усного та писемного мовлення», «Стилістика», «Лексикологія»; дисциплін за вибором «Історія країни, що вивчається»/ « Історичні та культурні зв'язки з країнами мова яких вивчається». Освоєння дисципліни Лінгвокраїнознавство є необхідною основою для вивчення варіативної частини професійного циклу «Практикум з культури мовного спілкування», проходження педагогічної практики. Таким чином, дисципліна Лінгвокраїнознавство націлена на підвищення загальної мотивації студентів, на розвиток у них пізнавальної активності, уяви, самодисципліни, на вивчення мовних реалій з країнознавчою спрямованістю, основних етапів історії країни, що вивчається, пам'яток культури, що збереглися на її території, мовних реалій, пов'язаних з найважливішими історичними подіями, культурно-історичними та соціальними асоціаціями і, в кінцевому підсумку, на забезпечення комунікативної компетенції при міжкультурній комунікації через вивчення вираженої в мові національної культури. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |