Лінгводидактика та методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі, як навчальна дисципліна
« Назад Лінгводидактика та методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі характеризується як наука і навчальна дисципліна. Це прикладна педагогічна наука, яка має свій об'єкт і предмет дослідження, розвивається протягом тривалого часу і базується на фундаментальних психолого-педагогічних дослідженнях і педагогічній практиці. Мова розглядається як складний феномен, в основі її розвитку лежить не тільки і не стільки наслідування, скільки формування мовних узагальнень. Істотне значення мають процеси саморозвитку мови.
Дисципліна Лінгводидактика та методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі – вивчає методичні основи, засади, прийоми та засоби розвитку мовлення та навчання українській мові дошкільнят. Мета дисципліни Лінгводидактика та методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі – ознайомлення студентів з провідними заходами педагогічного та виховного впливу, який має на меті розвинути комунікативні здібності дошкільняти, розвиток умінь та навичок застосовувати вивчені провідні прийоми та засоби в даній проблематиці, виховання любові, поваги до дітей. Оволодіння словником, граматичним і звуковим ладом мови виступає для дитини як об'єктивна необхідність і може розглядатися в методиці в тісному зв'язку з розвитком зв'язного мовлення, тому розвиток здатності висловлювання вимагає, щоб діти володіли різними граматичними конструкціями, вибирали з безлічі слів найнеобхідніше для вираження думки. Завдання дисципліни Лінгводидактика та методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі: - формування глибокого розуміння психофізіологічних і лінгводидактичних основ навчання рідної мови; - оволодіння студентами ефективними методами і прийомами розвитку мовлення дітей; - розвиток методичного мислення, здатності правильно оцінювати результати педагогічного впливу на дітей, умінь застосовувати теоретичні знання в різних умовах; - поглибити уявлення про зміст, види методів, прийоми і форми роботи з розвитку мовлення дошкільнят; - забезпечити володіння навичками діагностики мовного розвитку дитини; - удосконалити основні форми роботи з науковою і методичною літературою (анотування, рецензування і т. п.); - удосконалювати навички критичного психолого-педагогічного аналізу методичної літератури. Курс Лінгводидактика та методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі формує наступні вміння: - досліджувати і виявляти особливості мовного розвитку дітей і моделювати індивідуальні маршрути навчання, виховання і розвитку; - проектувати зміст освітніх програм і сучасних педагогічних технологій з урахуванням особливостей освітнього процесу, завдань виховання і розвитку особистості; - забезпечувати методичне оснащення роботи по мовному розвитку дошкільнят. Вивчення студентами даного курсу спирається на отримані ними знання і вміння з таких дисциплін, як «Дошкільна психологія», «Дошкільна педагогіка дошкільна», «Українська мова», «Дитяча література». Таким чином, курс Лінгводидактика та методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі формує у студентів розуміння закономірностей розвитку мовних умінь дитини, готує майбутніх спеціалістів до майбутньої професійної діяльності у ДНЗ. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |