Лексикологія китайської мови, як навчальна дисципліна
« Назад Курс Лексикологія китайської мови - вивчає словниковий склад фразеологічного фонду сучасної китайської мови. Мета курсу Лексикологія китайської мови – вивчення, систематизація і науковий опис лексики і фразеології китайської мови. Завдання курсу Лексикологія китайської мови: 1. Сформувати уявлення про динамічний характер мовної системи і познайомити з шляхами поповнення словникового складу за допомогою словотворення, запозичення, семантичного розвитку слів. 2. Показати зв'язок лексикології з іншими лінгвістичними дисциплінами. 3. Розвинути вміння робити самостійні узагальнення і висновки з спостережень над конкретним мовним матеріалом. 4. Розвинути вміння аналізувати емпіричний матеріал з урахуванням різних методів лінгвістичного аналізу - компонентного, дистрибутивного, порівняльного і ін. 5. Вироблення поняття про лексичні одиниці і відносини між ними в системі. 6. Формування уявлення про формальну і змістовну сторону мовних знаків і їх функціонування. 7. Формування уявлення про національну специфіку лексичної системи китайської мови. 8. Ознайомлення студентів з сучасними методами дослідження в області лексикології і їх застосування до конкретних цілей. 9. Ознайомлення з поглядами у вітчизняній і зарубіжній лінгвістиці на різні проблеми. 10. Розвиток у студентів вміння застосовувати теоретичні знання з лексикології китайської мови до практичного вживання. 11. Розвиток у студентів вміння самостійно переробляти поточну наукову інформацію з досліджень мови в області лексикології. Вимоги до результатів освоєння змісту дисципліни: Процес вивчення дисципліни Лексикологія китайської мови спрямований на формування наступних компетенцій: 1) Загальнокультурні компетенції: - виховання почуття відповідальності за власну мовну поведінку і повагу до своєрідності іншомовної культури і ціннісних орієнтацій; - оволодіння правилами мовного етикету, етичними і моральними нормами поведінки; - оволодіння всіма регістрами наукового спілкування: офіційним, неофіційними, нейтральним. 2) Загальнопрофесійні компетенції: - вміти аналізувати взаємозв'язки явищ фактів дійсності на базі володіння методологією і методикою наукових досліджень; - вміння аналізувати структуру слова і моделі словотворення; - оволодіння навичками виділення видів контекстів і правилами сполучуваності слів; - вміння виділяти синонімічні і антонімічні ряди; - вміння аналізувати структуру слова і моделі словотворення; - оволодіння методикою вивчення матеріалів в області мовознавства і їх практичного застосування в професійній діяльності. 3) Професійні компетенції: - вміння творчо використовувати теоретичні положення фундаментальних дисциплін для вирішення практичних професійних задач; - формування системного уявлення про основні риси і мовні особливості наукової сфери та функціонального наукового стилю; - оволодіння методами і методиками пошуку, аналізу та обробки наукових, в т. ч. мовних даних; - вміння аналізувати матеріали сучасних досліджень в галузі лінгвістики, міжкультурної комунікації та перекладознавства для їх самостійного наукового і професійного використання; - розвиток умінь лінгвістичного аналізу тексту; - продукування зв'язкових, правильно побудованих монологічних текстів на різні теми відповідно до комунікативних намірів мовця і ситуації спілкування; - оволодіння навичками виділення видів контекстів і правилами сполучуваності слів.
Таким чином, результатом вирішення завдань вивчення дисципліни Лексикологія китайської мови є формування всіх основних складових комунікативної компетенції, оволодіння та удосконалення когнітивними прийомами під час пізнавальної діяльності, розвиток і подальше формування здібностей до соціальної взаємодії в процесі подальшої роботи або дослідницької діяльності, компенсаційні вміння, прагнення до самоосвіти та самовдосконалення. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |