Культура спілкування, як навчальна дисципліна
« Назад Курс Культура спілкування – вивчає основні прийоми і принципи етичного та ефективного спілкування у різних сферах життєдіяльності людини. Основною метою дисципліни Культура спілкування є формування культури спілкування у студентів відповідно до етичних норм сучасного суспільства. Завдання вивчення дисципліни Культура спілкування: - формування систематизованого комплексу знань про культуру спілкування, її основні поняття, норми і принципи; - знайомство з етичними основами культури спілкування і набуття практичного досвіду їх застосування; - засвоєння вимог ділового етикету стосовно різних ситуацій в діловому спілкуванні. Дисципліна «Культура спілкування» є дисципліною по вибору. Для вивчення дисципліни необхідні знання, вміння та компетенції, отримані студентами в середній загальноосвітній школі, в результаті вивчення дисциплін гуманітарного та соціального циклу. Дисципліна «Культура спілкування» пов'язана з дисциплінами «Культурологія», «Психологія», «Соціологія», «Менеджмент» та грає важливу роль в загальному розвитку студентів, формуванні знань, навичок і комунікативних компетенцій, що допоможе реалізовувати свої задуми і наміри, забезпечить успіх у професійній діяльності.
В результаті вивчення дисципліни Культура спілкування студент повинен: -- Знати: - Культуру спілкування і сучасні етичні норми поведінки, вербальні та невербальні методи спілкування; - основні поняття професійної етики і моралі; - професійний етикет як найважливішу сторону культури спілкування і професійної поведінки. -- Вміти: - орієнтуватися в теоретичних положеннях культури спілкування; - використовувати теоретичний апарат культури спілкування для аналізу і вирішення різних практичних проблем; - давати етичний аналіз будь-якої ситуації в сфері механізмів спілкування, виявляти (в разі її присутності) маніпуляційну складову в професійній взаємодії; - застосовувати отримані знання при різноманітних контактах, організаційних заходах. -- Володіти: - основним понятійно-категоріальним апаратом дисципліни, що вивчається; - найпростішими прийомами оцінки ситуацій і застосування навичок конструктивного впливу в бесідах, переговорах, веденні телефонних розмов і т.д. Основні розділи дисципліни Культура спілкування: 1. Методологічні основи і понятійний апарат дисципліни Культура спілкування. 2. Культура спілкування як соціальний і особистісний феномен. 3. Вербальні та невербальні компоненти культури спілкування. 4. Етика і спілкування: межі взаємодії. 5. Етикет як основа культури спілкування. 6. Етикет і культура спілкування в професійній діяльності. 7. Особливості дистанційної культури спілкування. 8. Професійна і корпоративна етика як основа культури ділового спілкування. 9. Культура спілкування в конфліктній ситуації.
Отже, курс Культура спілкування формує та розвиває у студентів навички побутової, професійної, ділової культури спілкування. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |