Китайська література, як начальна дисципліна
« Назад Курс Китайська література – це навчальна дисципліна, яка знайомить з культурними цінностями, виробленими літературою протягом століть, простежує розвиток національної літератури як складний і взаємопов'язаний процес. Мета - формування іншомовної комунікативної компетенції майбутнього фахівця, що дозволяє використовувати іноземну мову як засіб професійного та міжособистісного спілкування, ознайомлення з культурними, естетичними, моральними ідеалами, які знайшли своє відображення в творах великих китайських прозаїків і поетів, починаючи з древніх часів і до наших днів. Досягнення цієї основної мети передбачає комплексну реалізацію наступних цілей: - практичної, яка полягає у тому, щоб сформувати у студентів систему орієнтують знань про основні етапи історії китайської літератури, про розвиток літературних жанрів, навчити їх науковим методам дослідження літературного процесу, поглибити філологічну підготовку студентів; - освітньої, що дозволяє дати уявлення про історико-культурний контекст, в якому йшов розвиток китайської національної літератури, загальні закономірності літературного процесу, його специфіку в Китаї, систему жанрів, основних літературних напрямків і історії їх розвитку, познайомити студентів з творчістю видатних письменників, розширити їх загальний кругозір; - розвиваючої, що забезпечує розвиток критичного мислення, уяви, пам'яті, уваги студентів, формування у них потреби самостійної пізнавальної діяльності та рефлексії; - виховної, пов'язаної з формуванням ціннісної орієнтації і світогляду студентів через діалог рідної та зарубіжної літератур, систему моральних і естетичних поглядів, вихованням почуття причетності до світової культури, літератури та історії, а також почуття патріотизму і шанобливого ставлення до моральних і культурних цінностей інших народів за допомогою розгляду українсько-китайських літературних зв'язків, сформувати ціннісне ставлення до мови як феномену культури. В результаті вивчення навчальної дисципліни Китайська література студент повинен: -- Знати: - етапи і періодизацію національного літературного процесу; - основні літературні напрямки і їх особливості; - творчість окремих письменників в його розвитку; - жанри літературних творів; - основні літературні поняття; - форми презентації; - засоби створення характеру; - виразні і образотворчі засоби і прийоми впливу на читача; - види інформації та способи її отримання. -- Вміти: - визначати ідейний задум автора; - визначати проблемно-тематичну характеристику твору і його місце в конкретному літературному напрямку; - адекватно розуміти художні твори іноземною мовою; - професійно обговорювати літературний твір; - зіставляти і аналізувати різні літературознавчі концепції; - здійснювати системний аналіз художнього твору; - точно і повно розуміти смисловий зміст художнього тексту; - здійснювати поглиблене читання письмового тексту різних художніх форм і їх жанрових різновидів; - адекватно виявляти подібності та відмінності в арсеналі виразних і образотворчих засобів, що дозволяють автору відобразити обраний ним відрізок реальності; - витягувати підтекст і аналізувати прийоми його створення; - аналізувати, узагальнювати і систематизувати факти мови. -- Володіти: - методами сприйняття та аналізу художнього твору; - прийомами інтерпретації поетики як в рамках одного твору, так і при зіставленні творчості авторів; - способами використання знань з літератури країни мови, що вивчається в практиці викладання. Таким чином, освоївши курс Китайська література студенти повинні розширити і удосконалити знання про китайський літературний процес; здобути певні вміння і навички розуміння та аналізу художніх творів; навчитися виявляти особливості композиції, стилю, естетики, філософії, етики того чи іншого автора; визначати місце і значення твору в творчості письменника; розуміти місце і роль даного автора в історії розвитку національної та світової літератури. До кінця навчання у студентів повинні бути сформовані навички використання понятійного ряду історико-культурного та історико-літературного характеру; розвинені навички літературного аналізу художнього. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |