Історія середніх віків, як начальна дисципліна
« Назад Відповідно до тенденцій розвитку гуманітарної науки, курс Історія середніх віків передбачає комплексний розгляд історії Середньовіччя в основних її проявах, з упором на соціально-культурні, антропологічні і цивілізаційні аспекти. Дисципліна Історія середніх віків викладається у тісному зв'язку з усіма дисциплінами гуманітарного блоку, а також носить узагальнюючо-теоретичний характер. Мета викладання дисципліни: сформувати у студентів цілісне уявлення про історію Середніх віків, її місце та вплив на подальший історичний розвиток, дати відомості про основні тенденції і вузлові моменти історії з V по ХV століття, навчити визначати найхарактерніші риси локальних моделей розвитку, історичних процесів і явищ, найважливіші шляхи еволюції регіонів і субрегіонів на прикладі історичних процесів Середньовіччя, сприяти вихованню патріотизму та розуміння місця і ролі своєї батьківщини в регіональній, європейській та світовій історії. Завдання дисципліни Історія середніх віків: - формування і розвиток історичного мислення у студентів, вмінь знати і пояснювати комплексні явища і процеси минулого в форматі світової та регіональної історії; - розкриття загальних тенденцій і специфіки розвитку різних країн та регіонів у період Середніх віків; - формування цивільних, патріотичних якостей особистості.
В результаті освоєння дисципліни Історія середніх віків студенти повинні володіти наступними компетенціями: -- Знати: - періодизацію середньовічної історії, її основні події; - основні терміни і поняття, що стосуються історії середніх віків; - основні персоналії історії середніх віків; - особливості розвитку та функціонування провідних держав світу у цей період; - основні досягнення в розвитку матеріальної і духовної культури у середньовічні часи, їх внесок в світову культурну спадщину; - основні проблемні моменти історії середніх віків, актуальні для сучасної науки. -- Вміти характеризувати: - роль і місце історії середніх віків у загальному історичному процесі; - роль і місце окремих історичних діячів, соціальних груп, великих спільнот у розвитку середньовічного суспільства; - роль і місце українського народу в історії середніх віків та європейської цивілізації. -- Вміти аналізувати: - різні шляхи еволюції середньовічного життя, оцінювати результати діяльності різних суспільно-політичних і соціально-економічних систем, оцінювати сутнісні характеристики моделей розвитку середньовічних країн; - різноманітні історичні та культурно-цивілізаційні чинники і пояснювати їх вплив на соціально-економічне, державно-політичне, ентнокультуре життя Середньовіччя. -- Набути навички і якості: - громадянської і патріотичної особистості; - почуття відповідальності за майбутнє своєї країни і світової спільноти.
В якості основних методів (технологій) навчання, що відповідають меті вивчення дисципліни, виступають наступні: - елементи проблемного навчання, що реалізуються на лекційних та семінарських заняттях; - компетентнісний підхід, що реалізується на лекціях, семінарських заняттях, під час організації самостійної роботи студентів; - навчально-дослідницька діяльність, що реалізується на семінарських заняттях і в процесі самостійної роботи студентів; - рейтингова система оцінки знань. Отже, вище згадана дисципліна, дає комплексне уявлення про історичні реалії і процеси, які відбувалися у світі у період Середньовіччя. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |