Роздрукувати сторінку

Історія науки і техніки, як начальна дисципліна

« Назад

Предмет Історія науки і техніки - це порівняно молода наука, яка починає складатися в якості самостійного розділу історичного знання лише в кінці позаминулого століття. Саме тоді, а точніше, в 1892 році, вперше у Франції з'являється самостійна кафедра історії науки.

З цього часу починається період більш-менш прискореного розвитку історії науки і техніки в якості самостійної наукової дисципліни, що призвело в середині минулого століття до перетворення цієї молодої науки в одну з найважливіших галузей історичного знання.

Історія-науки-і-техніки

Навчальна дисципліна Історія науки і техніки може має міждисциплінарний характер. Це комплексна наука: одночасно природна і технічна, інтеграційна наука: об'єднує на новому рівні досягнення окремих наукових напрямків і не є простою сумою знань, динамічно змінювана наука: поповнюється новими знаннями, концепціями і фактами.

Предмет курсу - сукупність інформації і матеріальних носіїв, які свідчать про діяльність пізнання людини починаючи з найдавніших часів до теперішнього часу.

Мета навчального курсу Історія науки і техніки:

- сформувати цілісне уявлення про розвиток науки і техніки як історико-культурне явище;

- структурувати інформаційне поле про досягнення людської думки в різні періоди історії;

- узагальнити відомості отримані з інших дисциплін, які зачіпають проблеми розвитку людського суспільства;

- показати взаємозв'язок і взаємозумовленість проблем, що вирішуються фахівцями різних спеціальностей.

історія-науки-і-техніки2

У результаті вивчення курсу Історія науки і техніки студент повинен:

-- Знати:

- основні періоди в розвитку науки і техніки;

- шляхи розвитку як окремих науково-технічних напрямків так і в цілому науки і техніки;

- області наукової і технічної думки;

- найважливіші події, досягнення людства;

- видатних персоналій світової історії та їх внесок в розвиток цивілізації;

- методологічні підходи до аналізу складних історико-технічних проблем.

-- Вміти:

- проводити критичну оцінку різних теорій, гіпотез і т. д. базуючись на принципах теорії будови і розвитку великих складних систем;

- відтворювати інформацію графічно і на словах про предмет обговорення, пов'язані з історією науки і техніки.

-- Мати навички:

- самостійного проведення історико-технічного дослідження на базі широкого використання обчислювальної техніки;

- комплексного аналізу історико-технічної проблеми і пошуку раціональних шляхів вирішення багатопланових дослідних завдань в області історії науки і техніки.

наука-і-техніка

Концептуально-методологічна особливість курсу і його програми випливає з факту, що "Історія науки і техніки" це унікальна комплексна дисципліна, що дозволяє природним чином усувати протиріччя в розумінні відмінностей між природознавством і технікою з одного боку, природно-науковим і технічним знанням і знанням гуманітарним - з іншого.

Належачи "обом культурам", "історія науки і техніки" є формою єдиної культури людства. У цій своїй якості вона однаково важлива як для гуманітарної, так і для природничо-наукової і технічної освіти. У навчальному процесі специфіка курсу вимагає представлення знання різних видів в найрізноманітніших формах. При цьому змінюється поняття самої природи знання: воно виступає не тільки і не стільки у формі громадського результату, скільки у формі нескінченного становлення і розвитку єдиної системи знань.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!