Історія мовознавства: становлення лінгвістичних традицій, як начальна дисципліна
« Назад Цілі освоєння дисципліни Історія мовознавства: становлення лінгвістичних традицій: -- Освітні: - ознайомлення з історією розвитку лінгвістичної думки, основними проблемами історії мовознавства; - підготовка до сприйняття базових положень сучасного теоретичного мовознавства, забезпечення методологічної основи для введення їх в коло спецдисциплін. -- Професійні: - забезпечення професійної освіти, що сприяє соціальній, академічній мобільності, затребуваності на ринку праці, успішності кар'єри, співпраці в командах регіональних структур в педагогічній та організаційно-управлінській діяльності. Областями професійної діяльності, на які орієнтує дисципліна Історія мовознавства: становлення лінгвістичних традицій є науково-дослідницька робота, педагогічна діяльність і проектна робота. Завдання дисципліни Історія мовознавства: становлення лінгвістичних традицій: - ознайомити студентів з основними положеннями, методами і поняттями сучасній історіографії мовознавства; - показати, яким чином відбувалося становлення і розвиток мовознавства, яким чином цей розвиток був пов'язаний з розвитком інших наук; - дати студентам загальне уявлення про ключові проблеми історії мовознавства; - представити в найбільш повному систематизованому і зручному для сприйняття обсязі основні етапи розвитку лінгвістики; - сформувати у студентів поглиблені теоретичні уявлення про шляхи розвитку лінгвістичної думки; - передати необхідні знання про історію розвитку такої наукової дисципліни, як мовознавство; - сформувати уявлення про індивідуальні дослідницькі концепції в області вивчення мови; - навчити розумінню принципів лінгвістичного опису мовних явищ; - дати студентам уявлення про основи науково-дослідної роботи стосовно до фактів історії знання про мову. Освоєння дисципліни готує до роботи з такими об'єктами професійної діяльності як: викладання курсу сучасної української літературної мови, видавнича та редакторська діяльність; експертна діяльність. Дисципліна готує до вирішення наступних завдань професійної діяльності: - в галузі викладання: курс сучасної української мови; - видавничо-редакторської діяльності: підготовка рукописів до друку; - в експертній діяльності: аналіз текстів і складання лінгвістичної експертизи. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - основні особливості прагматичного підходу до вивчення мови, розуміти метамову прагматичних досліджень. -- Вміти застосовувати отримані знання в аналізі мовних явищ, а саме: - використовувати при аналізі мовних явищ поняття, запропоновані в різні етапи розвитку лінгвістики; - характеризувати різні етапи розвитку мовознавства; - визначати особливості кожного з етапів розвитку мовознавства. -- Володіти: - методикою визначення кожного з етапів розвитку мовознавства. Освоєння дисципліни Історія мовознавства: становлення лінгвістичних традицій є необхідною основою для подальшого вивчення дисциплін: Методологія лінгвістичного аналізу; а також курсів за вибором: Теорія функціональної граматики, Когнітивна граматика. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |