Історія лінгвістичних вчень та проблеми загального мовознавства, як начальна дисципліна
« Назад Мета курсу Історія лінгвістичних вчень та проблеми загального мовознавства - сформувати у студентів знання в області загального мовознавства та історії лінгвістичних вчень, систематизація та поглиблення в історико-хронологічному плані вже наявних знань про основні етапи, школи і напрямки у розвитку лінгвістичної думки і формування у студентів уявлень про загальні закономірності будови, функціонування та розвитку мови в цілому і про специфіку прояву загальних законів в будові і функціонуванні приватних мовних систем. Для вивчення дисципліни необхідні знання, вміння та компетенції, отримані студентами в результаті вивчення введення до мовознавства і всіх лінгвістичних дисциплін професійної та профільної підготовки. Предмет Історія лінгвістичних вчень та проблеми загального мовознавства передбачає вирішення таких завдань: • завершити лінгвістичну підготовку студентів в галузі фундаментальних теоретичних і прикладних проблем, що вирішуються в сфері загального мовознавства; • розширити лінгвістичний кругозір і ознайомити з основними класичними та сучасними теоретичними проблемами науки про мову; • сформувати знання про історію розвитку даної дисципліни і визначити ключові актуальні напрямки в українському і зарубіжному мовознавстві сьогодні. В результаті вивчення курсу Історія лінгвістичних вчень та проблеми загального мовознавства, студенти повинні: -- Знати: • структуру мовознавства, основні поняття і категорії лінгвістики; • сучасні проблеми мовознавства; • закономірності формування і функціонування мовних одиниць, найбільш важливі проблеми теоретичного мовознавства; • когнітивні, психологічні та соціальні основи функціонування і розвитку мови; • сучасні концепції породження і розуміння мови; • проблеми прикладної лінгвістики, основні школи і напрямки в історії лінгвістики; • лінгвістичні методи і методи міждисциплінарних досліджень, сучасні підходи до вивчення мови. -- Вміти: • вільно оперувати лінгвістичними термінами і поняттями; • пояснювати сутність мовних явищ і одиниць і їх взаємозв'язок, особливості функціонування мовних одиниць у мовленні; • застосовувати отримані теоретичні знання на практиці в процесі безпосереднього написання самостійного науково-дослідного проекту і в професійній діяльності. -- Володіти: - прийомами самостійного вивчення мовних явищ в теоретичному і прикладному аспектах; - методами аналізу мовних одиниць будь-якого рівня; - методами порівняння мовної картини світу носіїв рідної і досліджуваної мов, аналізу лінгвістичних теорій, порівняння лінгвістичних концепцій; - основами сучасної інформаційної та бібліографічної культури; - стандартними методиками пошуку, аналізу та обробки матеріалу дослідження. Компетенції, які формуються у результаті вивчення курсу Історія лінгвістичних вчень та проблеми загального мовознавства: -- Аналітичні компетенції: - здатність до ефективного пошуку лінгвістичної інформації; - вміння аналізувати тенденції і проблеми загального мовознавства; - здатність самостійно проводити аналіз нових явищ в лінгвістиці; - володіння навичками і методами лінгвістичного аналізу мовного матеріалу. -- Системні компетенції: - вміння застосовувати знання на практиці. -- Комунікаційні компетенції: - вміння працювати в команді. Отже, курс Історія лінгвістичних вчень та проблеми загального мовознавства узагальнює і розширює теоретичні відомості про історичний розвиток лінгвістичної думки і формуванні основних лінгвістичних напрямків і шкіл; знайомить з найважливішими поняттями, напрямками та проблемами сучасного мовознавства; розкриває закономірності формування і функціонування мовних одиниць різних рівнів; встановлює взаємозв'язки мовних категорій і явищ. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |