Історія Європейського союзу, як начальна дисципліна
« Назад Основною метою дисципліни «Історія Європейського союзу» є вивчення "людини в історії", на основі синтезу загальних макроісторичних тенденцій і специфічного, локального, унікального досвіду європейської інтеграції в другій половині ХХ століття. Завдання курсу Історія Європейського союзу: - представити студентам широке коло знань з теорії та історії європейської інтеграції; - сформувати у студентів здатність на основі теоретичних знань аналізувати процеси, що відбуваються в ЄС; - дати студентам знання про основні поняття і концепції, використані при аналізі інтеграційних процесів в Європі у вітчизняній і зарубіжній аналітичній літературі; - познайомити їх з основними джерелами інформації по європейській інтеграції; - розвинути в учнів уміння аргументовано відстоювати свою позицію по проблематиці курсу.
В результаті освоєння дисципліни студент повинен: - розуміти загальний хід історичного розвитку країн Європи в ХХ – ХХІ ст.; - орієнтуватися в конкретно-історичних процесах і їх країнознавчій специфіці; - пояснювати проблемно-теоретичні та методологічні питання в рамках курсу; - засвоїти основні напрямки сучасної вітчизняної та зарубіжної історіографії. -- Знати: - історичні аспекти виникнення та багатовікового розвитку "європейської ідеї" і її трансформації в Європейський Союз; - головні цілі та завдання Євросоюзу, структурування політичного і економічного простору, етапи і напрямки діяльності; - основні інститути Євросоюзу, внутрішню організацію їх, принципи побудови, функції та правові основи їх діяльності; - історію інтеграційних процесів Євросоюзу: суть і тимчасові рамки економічної, політичної і валютної інтеграції; - історію розвитку взаємин України і Європейського Союзу, спільні завдання та шляхи їх вирішення, позитивний досвід і наявні проблеми; - тенденції та перспективи розвитку; - оцінки історичного шляху розвитку і діяльності Європейського Союзу, судження і прогнози, можливі межі розширення Євросоюзу і передбачувані моделі майбутнього об'єднання Європи. -- Вміти: - застосовувати політичні та економічні теорії інтеграції для аналізу минулого і справжнього ЄС, а також для вироблення можливих сценаріїв розвитку інтеграційних процесів в Європі; - знаходити і формулювати перспективні дослідницькі проблеми в області європейської інтеграції; - представляти результати своєї аналітичної діяльності в усній і письмовій формі. -- Володіти: - інформацією про історію та сучасний стан галузі досліджень європейської інтеграції; - основними теоріями європейської інтеграції та їх категоріальним апаратом; - здатністю критичної оцінки основних теорій європейської інтеграції; - навичками грамотного ведення наукової дискусії в рамках заданої тематики; - навичками системного аналізу подій, що відбувалися в Новітній історії Європи; - навичками тривалої і клопіткої роботи з історичною літературою і джерелами. Отже, у результаті освоєння дисципліни «Історія Європейського союзу» у студентів формуються загальнокультурна та додаткові компетенції, формується здатність аналізувати основні етапи і закономірності історичного розвитку суспільства, здатність аналізувати основні етапи та закономірності формування і розвитку Євросоюзу у взаємозв'язку з процесами і явищами європейської і світової історії. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |