Іноземна мова (португальська). Португальська мова, як навчальна дисципліна
« Назад Португальська мова є офіційною мовою Португалії. В ході освоєння дисципліни Іноземна мова (португальська). Португальська мова передбачається: -- Вивчення: • соціокультурних стереотипів мовної і немовної поведінки іноземною та рідною мовами, ступеня їх сумісності / несумісності; • національно-маркованої і безеквівалентної лексики, соціокультурних лакун; • правил мовної поведінки (мовного етикету) в умовах професійного міжкультурного спілкування. -- Формування здатності: • вести іноземною мовою бесіду, брати участь в дискусії, виступати публічно в рамках професійної та соціально-культурної сфер спілкування; • правильно користуватися мовним етикетом в ході усного спілкування з представником іншої лінгвокультури; • сприймати і обробляти відповідно до поставленої мети різну інформацію на іноземній мові, отриману з друкованих, аудіовізуальних та електронних джерел інформації в рамках професійної, суспільно-політичної та соціально-культурної сфер спілкування; • виконувати усний переклад в рамках професійної сфери спілкування; • виконувати письмовий переклад друкованих текстів з іноземної мови на українську мову і навпаки в рамках професійної сфери спілкування; • виконувати письмовий переклад документів і кореспонденції з іноземної мови на українську мову і навпаки в рамках професійної сфери спілкування; • правильно користуватися етикетом писемного мовлення; • реферувати і анотувати українською та португальською мовами іншомовні друковані та звукові тексти в рамках професійної сфери спілкування. В ході вивчення дисципліни передбачається вдосконалення наступних мовленнєвих умінь: -- В області говоріння та аудіювання: - задавати всі типи питань, дотримуючись мовного етикету; - будувати пов'язані висловлювання репродуктивного та продуктивного характеру, в тому числі з аргументацією і виразом свого ставлення до отриманої інформації; - робити повідомлення і доповіді іноземною мовою щодо професійно значимої тематики; - підсумовувати і коментувати зміст ділової бесіди; - синтезувати вторинні тексти різного характеру; - вести бесіду по телефону, користуючись мовним етикетом телефонних переговорів; - вести ділові переговори; - вести неофіційну бесіду з урахуванням особливостей національної культури співрозмовника, в тому числі включитися в розмову декількох осіб, направляти хід двосторонньої бесіди, перервати, відновити перервану неофіційну бесіду; - користуватися мовними засобами переконання в публічних виступах на професійні теми в безпосередньому контакті з аудиторією; - розуміти і переробляти основний зміст усних монологічних текстів, сприйнятих з різних джерел інформації (в тому числі зі ЗМІ); - розуміти емоційно насичену інформацію при безпосередньому спілкуванні з носієм мови; - розуміти публічний виступ, в тому числі переданий за допомогою технічних засобів. -- В області читання та письма: - читати і розуміти тексти за фахом різних жанрів з різним рівнем проникнення в зміст; - писати офіційні та неофіційні листи; - складати факси, телеграми; - складати документи, інструкції, контракти; - складати плани, резюме; - заповнювати анкети, декларації; - складати реферати, анотації; - аргументовано викладати думку щодо запропонованого питання; - проводити творчий аналіз вихідного письмового тексту і узагальнювати факти в письмовій формі. -- В області інформаційно-аналітичної роботи: - розуміти лекції іноземною мовою; - розуміти фактичну інформацію по радіо і телебаченню; - отримувати фактичну інформацію з преси і мережі Інтернет; - здійснювати аналітико-синтетичну обробку інформації, отриманої з усних, письмових та електронних джерел. Отже, в результаті освоєння курсу студент зможе використовувати португальську мову в певних функціональних цілях в залежності від особливостей соціальної і професійної взаємодії. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |