Іноземна мова (німецька). Німецька мова, як навчальна дисципліна
« Назад Німецька мова – це західнонімецька мова, якою в основному розмовляють у Центральній Європі. Вона є офіційною мовою Німеччини, Австрії, найпоширенішою офіційною мовою Швейцарії, Південного Тіролю, Ліхтенштейну, однією з офіційних мов Бельгії та Люксембургу. Це друга найбільш поширена мова у світі, після англійської. Третя мова, яка найбільш широко викладається у Північній та Південній Америці та ЄС. Друга за частотою використання у наукових колах, третя – на веб - сайтах (після англійської та російської). У німецькомовних країнах посідає п'яте місце в плані щорічної публікації нових книг, а у світі одна десята всіх книг (в тому числі електронних) публікується цією мовою. Як бачимо, німецька мова є дуже поширеною, зокрема, у науці, тому її вивчення має важливе значення для майбутнього фахівця і для самоствердження та розвитку особистості. Основною метою вивчення дисципліни Іноземна мова (німецька). Німецька мова – є формування і розвиток у майбутніх фахівців загальної та іншомовної професійно-орієнтованої комунікативної компетенції. Загальна компетенція передбачає реалізацію освітньої, виховної і розвиваючих цілей навчання. Зміст дисципліни охоплює такі основні положення як: - Звукова культура мовлення. Культура усного мовлення (монологічного та діалогічного) в типових комунікативних ситуаціях офіційного і неофіційного спілкування і основи публічного виступу. - Культура писемного мовлення (анотації, реферування, діловий і приватний лист). - Ознайомлювальне, переглядове мовлення, що вивчає, пошукове, критичне читання автентичних текстів. Аудіювання автентичних текстів з метою загального розуміння, пошуку певної інформації, подальшого обговорення і аналізу. - Лінгвокраєзнавча і лінгвокультурознавча інформація для здійснення адекватної міжкультурної комунікації. Дисципліна націлена на формування загальнокультурних компетенцій студентів. Завдання дисципліни Німецька мова: - Формування особистості сучасного фахівця, здатного орієнтуватися в процесі спілкування з представниками інших культур; - Формування шанобливого ставлення до духовних і матеріальних цінностей інших країн і народів; - Розширення кругозору студента у вивченні рідної та іншомовної культури, підвищення рівня його загальної культури і освіченості; - Формування навичок говоріння, тобто володіння діалогічним і монологічним мовленням у сфері побутового і професійного спілкування (доповіді, повідомлення, презентації, дискусії); - Розвиток навичок сприйняття усного (монологічного та діалогічного) мовлення; - Розвиток навичок читання, перекладу і письма; - Сприяння формуванню професійної компетенції в сфері філології; - Формування вмінь орієнтуватися в німецькомовних друкованих та електронних матеріалах; - Формування умінь витягати релевантну інформацію з німецькомовного професійного тексту і викладати її українською мовою. У результаті опанування дисципліни студенти повинні володіти: - іноземною мовою в обсязі, необхідному для можливості отримання інформації з зарубіжних джерел; - навичками комунікації у побутовій та професійній сферах; - навичками використання в професійній і пізнавальній діяльності базових знань іноземної мови; - здатністю до комунікації і навичками ділового спілкування на іноземних мовах.
Дана дисципліна має тісний зв'язок з країнознавством, німецькою літературою, історією, практичним курсом німецької мови, діловою німецькою мовою, географією та ін. Отже, вище згаданий курс іноземної мови дає досить широку і повну характеристику німецької мови та її носіїв і має важливе значення для майбутньої професійної діяльності. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |