Іміджелогія, як навчальна дисципліна
« Назад Імідж – порівняно нове явище для нашої країни, де досить довгий час існувало правило - "усі рівні", де не культивувалася неповторність, оригінальність, а існував стандарт особистісного існування у всіх сферах. Зміна соціально-економічних умов вимагає іншого рівня взаємин, де цінується особистісні якості людини, чарівність і доброзичливість. Зміна соціальних орієнтирів і цінностей поставила більшість людей перед складними завданнями зрозуміти і прийняти їх, знайти себе в нових умовах. Вирішенню всіх цих проблем допомагає "Іміджелогія", поняття, яке пов'язане з умінням управляти собою, своїм образом. Мета вивчення навчального курсу Іміджелогія – пізнати сутність і поняття іміджу і його складових; визначити складові зовнішніх і внутрішніх якостей в особистості; опанувати вміннями створювати імідж за певними технологіями, що включають як певну систему поведінкового аналізу особистості, так і форми і способи придбання тих якостей, які допомогли б людині змінити свій образ в сфері соціального спілкування. Завдання вивчення навчального курсу Іміджелогія: - ознайомити студентів з основними сучасними теоретичними концепціями іміджелогії; - сприяти розумінню студентами місця і значення іміджелогії в системі суспільствознавчих наук, а також в сфері професійної діяльності; - озброїти студентів знаннями теоретичних основ, основних механізмів і методів формування позитивного іміджу; - навчити студентів основам мистецтва використання закономірностей побудови іміджу в практичній діяльності; - допомогти студентам опанувати технології самопрезентації, а також навички і вміння їх ефективного використання в процесі майбутньої професійної діяльності; - сприяти формуванню навичок аналізу складових політичного, корпоративного, професійно-управлінського іміджу і особливостей його сприйняття громадськістю та індивідом; - пізнати природу соціальної поведінки особистості в різному соціальному середовищі; - вивчити механізми, що впливають на відображення образу людини в соціумі; - опанувати технологію створення власного іміджу, що є базисом побудови іміджу іншої людини в залежності від вибору рольової поведінки, пропонованого вимушеними або заданими обставинами. Іміджелогія є однією з основних ланок в ряду інших загальноосвітніх дисциплін, яка, з одного боку продовжує і підсумовує знання, отримані в результаті вивчення таких предметів як "Акторська майстерність та режисура", "Ораторське мистецтво", "Конфліктологія", "Ділове спілкування", "Фізіогноміка", "Ділова етика" і ряду інших. Даних навчальний курс є підсумковим з оволодіння людських технологій. З іншого боку, дисципліна знаходиться в логічному і змістовно-методичному взаємозв'язку з іншими дисциплінами і базується на знаннях, отриманих при вивченні загальних гуманітарних, соціально-економічних та природничих дисциплін. У результаті вивчення дисципліни "Іміджелогія" студенти повинні знати: - особливості змісту основних категорій іміджелогії; - особливості основних підходів до визначення та аналізу іміджу; - сучасні напрямки формування і підтримання позитивного та впливового іміджу; - основні наукові та практичні проблеми іміджелогії. -- Вміти: - користуватися прийомами, методами і технологіями створення і підтримки вдалого іміджу; - розпізнавати і творчо використовувати концепції аналізу іміджу; - визначати специфіку сприйняття іміджу; - користуватися інструментами аналізу іміджу; - читати людину по обличчю і жестам; - визначати рейтинг популярності. -- Володіти: - навичками цілісного підходу до аналізу іміджу; - основами мистецтва побудови і підтримки вдалого та позитивного іміджу; - базовими прийомами запобігання конфліктів в колективі; - методами аналізу іміджу; - технологією побудови іміджу, моделювання ситуацій; - навичками швидкого реагування в будь-яких, навіть в найкритичніших ситуаціях; - навичками захисту і власної значущості; - риторичними прийомами в спілкуванні; - мистецтвом бути іншим. Таким чином, даний курс формує у студентів цілісне уявлення про сутність іміджелогії та її роль в суспільному житті. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |