Імідж сучасного педагога, як навчальна дисципліна
« Назад Слово імідж запозичене з англійської мови і означає образ. Імідж сьогодні є важливим аргументом для прийняття безлічі соціальних рішень. При цьому основна частина взаємодій будується не на сутнісному пізнанні іншого, а на основі іміджу. Тому володіння іміджевими механізмами важливе, перш за все, для людей публічних професій: політиків, журналістів, телеведучих, але головним чином для педагогів оскільки заняття (лекція, урок) є джерелом інформації, постачальником культурних кодів, а також соціалізацією особистості, як викладача, так і того, хто навчається. Тому для успіху у своїй професійній діяльності педагогу необхідно мати відповідний імідж. Імідж педагога є багатогранним поняттям і включає в себе ряд критеріїв. Це як зовнішні аспекти (манери, міміка, жести, хода, одяг, зачіска тощо), так і внутрішні (темперамент, емоції, темп тощо). Мета: ознайомити студентів з змістом поняття імідж, ключовими моментами формування іміджу педагога, його значенням для подальшої професійної діяльності, формувати у них прагнення створити свій досконалий фаховий образ, виховувати естетичну та етичну культуру. Основні завдання вивчення курсу Імідж сучасного педагога: - виділити проблеми формування іміджу педагога; - визначити види іміджу; - сформувати потребу у самоаналізі та вдосконаленні власного іміджу; - підвищити ефективність організації пізнавальної діяльності студентів; - підвищити інтерес студентів до своєї майбутньої професії; - розвинути творчі та естетичні здібності студентів щодо створення іміджу сучасного педагога; - навчити студентів дотримуватися правил етикету не тільки на робочих місцях, але і в повсякденному житті; - підготувати інтелігентних, культурних, ввічливих фахівців. Після вивчення дисципліни студент повинен мати уявлення: - про роль педагога в сучасному суспільстві; - про норми поведінки на робочому місці і в громадських місцях; - про правила спілкування з колегами по роботі, підлеглими і в суспільстві в цілому. -- Студент повинен знати: - правила і норми поведінки на робочому місці; - правила і норми поведінки з співрозмовниками і колегами по роботі; - правила етикету з підбору одягу для людей педагогічних професій; - основні правила і можливості використання фізіогноміки; - способи попередження та вирішення конфліктів; - можливості спілкування з різними аудиторіями. -- Студент повинен вміти: - працювати з довідковою та спеціальною літературою, в т. ч. електронною; - дотримуватися правил красномовства: логіка мови, її художня виразність; - підбирати моделі зачісок і стрижок для людей педагогічних професій; - доглядати за волоссям; - підбирати макіяж і парфумерні засоби; - стежити за мімікою обличчя і тоном голосу; - правильно рухатися і застосовувати жести. Імідж, представляючи собою багаторівневу багатофункціональну систему, є найважливішим компонентом педагогічної майстерності. Він забезпечує процес професійної соціалізації через образ як уявлення про себе.
Отже, опанування курсу Імідж сучасного педагога є важливим для подальшої професійної діяльності. Адже образ особистості педагога багаторазово підсилює її вплив як на самого іміджносія, підвищуючи ватерпас педагога-майстра, так і на його споживача (студента, колегу, батьків), значно підвищуючи тим самим ефективність взаємодії. На закінчення слід зазначити, що формування професійного іміджу, в кінцевому рахунку, допоможе викладачеві, вчителю зрозуміти значущість педагогічної майстерності. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |