Ділова етика, як навчальна дисципліна
« Назад Етика, менеджмент і економіка є трьома фундаментальними характеристиками життя суспільства. Економіка створює матеріальні основи життєдіяльності людства. Менеджмент забезпечує ефективне функціонування мікро- та макроекономіки. А етика, при цьому формує загальнолюдські цивілізовані правила поведінки людей, ведення ними господарства і здійснення управління. Ділові відносини є специфічною формою взаємодії людей, завдяки яким вирішуються професійні завдання організаційного, стратегічного і тактичного характеру. Будь-яке професійне взаємодія і спілкування має протікати відповідно до етичних норм і стандартів. Уміння будувати відносини з людьми, знаходити до них підхід і розташування їх до себе лежить в основі професійного успіху. У зв'язку з цим невипадковим є той факт, що дисципліна «Ділова етика» стала передбачатися в державному освітньому стандарті і навчальних планах вищих навчальних закладів. Метою курсу є ознайомлення студентів з науково-прикладними знаннями в області ділової та професійної етики, формування сучасної ділової культури. Освоєння курсу Ділова етика передбачає вміння студента самостійно і критично здійснювати аналіз ситуацій, що передбачає знайомство зі змістовними аспектами соціально-гуманітарних наук та етичних концепцій. Тому до початку вивчення даної дисципліни студенти повинні оволодіти базовими знаннями, вміннями і навичками в області філософії, психології, культурології та конфліктології.
Завдання навчальної дисципліни: - вивчення теоретичних основ етики ділових відносин, включаючи етику діяльності організацій і керівника; - вивчення категорії «спілкування» як інструменту етики ділових відносин; - вивчення закономірностей ділового спілкування і освоєння навичок управління ним; - освоєння навичок вербального і невербального спілкування; - освоєння навичок дистанційного спілкування з урахуванням етичних норм телефонної розмови і культури ділового листа; - освоєння правил ділових відносин, включаючи правила публічного виступу, ділової бесіди, співбесіди, службових нарад; - освоєння етикету ділових відносин (в громадських місцях, ділових прийомів). В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати: - норми і цінності, що визначають поведінку людей в бізнесі, при діловому спілкуванні; - моделі людини, існуючі в рамках економічної теорії, менеджменту, соціології, психології; - основні положення ділового спілкування, комунікативного процесу, особливості вербальних і невербальних комунікацій; - мовні тактики і принципи їх використання в ділових відносинах; - особливості вербального і невербального спілкування; - засади дистанційного спілкування з урахуванням етичних норм телефонної розмови і культури ділового листа; - правила ділових відносин, включаючи публічний виступ, ділову бесіду, співбесіду, службові наради; - основи етикету ділових відносин (в громадських місцях, на ділових прийомах). -- Вміти: - вільно орієнтуватися в етичних засадах ділових відносин, як історично сформованих принципах; - реалізовувати на практиці сучасні концептуальні підходи до ділових переговорів; - застосовувати навички дистанційного спілкування з урахуванням етичних норм телефонної розмови і культури ділового листа; - застосовувати на практиці правила ділових відносин, включаючи правила публічного виступу, ділової бесіди, співбесіди, службових нарад; - застосовувати на практиці рекомендації щодо ведення ділової переписки; - застосовувати на практиці технологію вирішення конфліктів, ведення переговорів в конфліктній ситуації.
Таким чином, дисципліна Ділова етика закладає світоглядні і методологічні основи культури поведінки та мислення студента. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |