Теорія сталого розвитку та соціальні аспекти, як навчальна дисципліна
« Назад Висловлювання «Сталий розвиток — це такий розвиток суспільства, коли задоволення потреб теперішніх поколінь не має ставити під загрозу можливості майбутніх поколінь задовольняти свої потреби», — висловлена комісією Брутланд в Ріо, є азбучною істиною для тих, хто вирішує завдання взаємозв'язку природи і суспільства на шляху його розвитку. Але чим далі ми віддаляємося від того часу, коли ідея сталого розвитку сприймалася як, швидше, філософська парадигма, і чим більше досягнень в практичній реалізації цієї ідеї, тим частіше виникає бажання ще раз оцінити її значимість через призму сьогоднішніх досягнень, задавшись питанням, а не розгубили ми по дорозі методологічних дискусій суть ідеї сталого розвитку. По мірі того як принципи сталого розвитку оволодівають масами людей, урядів і різних громадських організацій, зростає опір з боку панівних на планеті парадигм. На думку Дж. Кэйнрса, реалізація принципів сталого розвитку наштовхується на дві перешкоди — винятковість і звільненість. Згідно теорії винятковості, деякі представники людства виняткові по відношенню до більшості людей і, як наслідок, мають право на помітно непропорційну частку запасів планети.
Актуальним стало викладання курсу «Теорія сталого розвитку та соціальні аспекти» для студентів економічних напрямків навчання. Цілями освоєння дисципліни «Теорія сталого розвитку та соціальні аспекти» є: - розвиток у студентів основ глобального світогляду і мислення; - освоєння сучасних науково-обґрунтованих положень концепції сталого розвитку; - вивчення сучасних екологічних і географічних проблем сталого розвитку і підходів до їх вирішення на глобальному, регіональному і локальному рівнях. Завдання дисципліни: Розкрити концепцію сталого розвитку в різні періоди існування суспільства; показати роль і наслідки природного і антропогенного впливу на навколишнє середовище і людину; сформувати розуміння важливості вирішення глобальних проблем екології та їх зв'язок з досягненням цілей сталого розвитку. Структура курсу відображає комплексність і міждисциплінарність базових знань, що пред'являються до студентів вищої професійної освіти. Необхідний рівень освоєння змісту курсу передбачає володіння основними науковими поняттями в галузі екології і раціонального використання природних ресурсів, знання екологічних законів, основ раціонального природокористування та концепції сталого розвитку. Знання, вміння та набуті компетенції будуть використані при вивченні наступних дисциплін і розділів: – глобальні проблеми екології; – міжнародне співробітництво в галузі охорони навколишнього середовища. Процес вивчення дисципліни спрямований на формування елементів таких компетенцій: а) загальнопрофесійні: - навичками самостійної науково-дослідницької роботи і роботи в науковому колективі, здатність породжувати нові ідеї (креативність); б) професійні: - здатність діагностувати проблеми охорони природи, розробляти практичні рекомендації з охорони природи і забезпечення сталого розвитку. У результаті освоєння дисципліни студент повинен: Знати: - зміст основних понять і термінів; - основні концепції природокористування та сталого розвитку; - за порушення екологічної безпеки існує дисциплінарна, адміністративна, майнова та кримінальна відповідальність посадових осіб органів державного управління. Вміти: - шукати бази даних суміжних наук з проблем екології, природокористування та охорони природи; - користуватися нормативною документацією в області природокористування і охорони навколишнього середовища. Володіти: - методами дослідницької діяльності в області природокористування і практичної їх реалізації.
Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Німець Л. Н., Сегіда Є. Ю., Сильченко Ю. Ю. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Теорія сталого розвитку та соціальні аспекти» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |