Соціально-економічний розвиток регіону, як навчальна дисципліна
« Назад При дослідженні проблем суспільного розвитку найчастіше мається на увазі розвиток соціально-економічний, який нерозривно зв'язує між собою найважливіші аспекти життя будь-якого суспільства: соціальний – характеризує рівень досягнення цілей, пов'язаних зі споживанням матеріальних і духовних благ, і економічний – описує сукупність засобів, що сприяють реалізації цих цілей. Таке розуміння соціально-економічної сутності розвитку можна визнати універсальним і незмінним незалежно від інтенсивності перетворювальних процесів. Однак універсальність та незмінність не знижують неминущого інтересу до змісту «соціального» і «економічного» в конкретних обставинах місця і часу. Суспільний розвиток ніколи і ніде не зупиняється, він неминуче супроводжується трансформацією утримання соціальних і економічних процесів, а також співвідношення між ними.
Економічному та соціальному аспекту розвитку суспільства в цілому і регіону зокрема присвячені роботи багатьох вітчизняних і зарубіжних вчених, серед яких можна назвати В. Гейця, І. Лукінова, В. Фінагіна, В. Симоненко, Н. Чумаченко, Ф. Броделя, К. Сво, Л. Ерхарда та ін. Їх роботи закладають теоретичну і практичну основу для аналізу розглянутої проблеми. Метою вивчення дисципліни «Соціально-економічний розвиток регіону» є формування у студентів системних уявлень про механізми регулювання соціально-економічного розвитку регіону. У результаті освоєння дисципліни студент повинен вирішувати наступні задачі у відповідності з видами професійної діяльності: - участь у розробці та реалізації програм соціально-економічного розвитку регіону; - планування програми соціально-економічного розвитку регіону; - регіональне управління; - управління регіоном як соціально-економічною системою. Дисципліна «Соціально-економічний розвиток регіону» відноситься до частини професійного циклу освітньої програми економіста. Дана дисципліна пов'язана з дисциплінами «Регіональна економіка», «Економічне планування», в яких формулюються вимоги до вхідних знань, умінь та навичок студента. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - основу організації регіонального управління, його цілі, методи, засоби; - соціально-економічні умови розвитку регіонів; - тенденції розвитку економіки регіону, раціонального використання економічних ресурсів території; - фактори сталого розвитку регіонів; - визначення теоретичних засад формування регіональної політики; - можливості використання зарубіжного досвіду при формуванні та реалізації регіональної політики; - принципи і механізми державного впливу на соціально-економічний розвиток регіонів; - порядок розрахунку основних показників розвитку, визначення спеціалізації і комплексного розвитку регіону; - правові основи регіонального управління. -- Вміти: - застосовувати на практиці методи управління соціально-економічним розвитком регіону; - аналізувати порівняльні характеристики цільових програм соціально-економічного розвитку регіону; - виявляти пріоритети соціально-економічного розвитку регіону. -- Володіти: - навичками розробки окремих програм соціально-економічного розвитку регіону; - навичками виявлення сильних і слабких сторін економіки регіону; - навичками використання існуючих методів для збалансованого, комплексного соціально-економічного розвитку регіону; - навичками розробки соціально-економічного прогнозу регіону, використання його переваг і зменшення ризику. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Соціально-економічний розвиток регіону» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |