Підприємництво і бізнес-культура, як навчальна дисципліна
« Назад Підприємництво в культурі – специфічна галузь людської діяльності, що виникла в результаті інтеграції двох сфер - культури і бізнесу. Сьогодні чітко зрозуміло, що соціально-культурне середовище може носити комерційну спрямованість, а певні культурні цінності затребувані і користуються платоспроможним попитом. Тому спостерігається досить активне використання соціально-культурного простору в бізнесі. Вивчаючи курс, студенти повинні розуміти підприємництво як специфічну галузь людської діяльності, що виникла в результаті інтеграції двох сфер – культури і бізнесу. Слід звернути увагу на особливості підприємництва у сфері культури, виділяючи освітнє середовище, індустрію туризму, спорт, індустрію розваг і інші галузі і підприємства соціально-культурної сфери, як напряму сучасного підприємництва. Слід виділити «шоу-бізнес» як підприємництво в області видовищних заходів і розглянути основні напрямки діяльності в цій сфері (кіноіндустрія, комерційна організація естрадних групових та індивідуальних виступів акторів, співаків, створення музичних та відеокліпів, організація конкурсів, фестивалів та ін.). Вивчення предмету має за мету ознайомлення з діяльністю художніх центрів (арт-центрів, центрів мистецтв), як функціональних організацій, покликаних заохочувати практики мистецтв і забезпечувати різні послуги. Студенти повинні знати найбільш великі світові та вітчизняні художні центри, аналізувати їх специфіку та напрямки діяльності. В результаті освоєння навчальної дисципліни студент повинен вміти: - формулювати особисті і суспільні цілі створення конкретної власної справи; - обґрунтовувати вибір сфери підприємницької діяльності, способу початку її здійснення,організаційно-правової форми та масштабу підприємства при створенні конкретного власної справи; - визначати джерела інформації і методи дослідження потенційних конкурентів,споживачів і товарів на конкретному ринку при створенні власної справи; - визначати джерела інформації і методи дослідження потенційних конкурентів, споживачів і товарів на конкретному ринку при створенні власної справи; - розраховувати потребу в матеріальних і фінансових засобах, необхідних для створення конкретного власної справи, точку беззбитковості та термін його окупності; - оформляти документи, необхідні для державної реєстрації новостворюваної фірми, отримання ліцензії на здійснення конкретного виду підприємницької діяльності, отримання кредиту та відкриття розрахункового рахунку в банку. В результаті освоєння навчальної дисципліни студент повинен знати: - соціально-економічну сутність підприємництва; - основні етапи створення власної справи; - напрями і методи дослідження підприємницького середовища при створенні власної справи; - методи нейтралізації підприємницького ризику; - особливості різних способів початку здійснення підприємницької діяльності та організаційно-правових форм новостворюваної фірми; - переваги та критерії суб'єкта малого підприємництва; - напрями державної реєстрації підтримки малого підприємництва; - структуру і зміст основних розділів бізнес-плану новостворюваної фірми; - процедури юридичного оформлення новостворюваної фірми; - особливості і порядок укладання договорів продажу, оренди підприємства та франчайзингу; - види банківських рахунків і порядок їх відкриття при створенні власної справи. Підприємництво в культурі має амбівалентну природу. Специфіка даної діяльності вироблялася в прикордонній зоні між створенням матеріальних і духовних цінностей. До невиробничої соціально-культурної сфери відносять нематеріальне або духовне виробництво – «сферу послуг», «індустрію сервісу», театри, бібліотеки, концертні організації тощо. Освітнє середовище: заклади загальної освіти; вищі та середні спеціальні навчальні заклади та ін. Сьогодні приватна система освіти завойовує все більший простір (поява приватних шкіл, вузів, курсів, тренінгів та ін.). Також художня освіта, підтримка і просування талановитих початківців, проведення конкурсів художньої творчості та ін. Індустрія туризму: турфірми; розміщення підприємства; рекреаційні бази; транспортні підприємства, які спеціалізуються на обслуговуванні туристів; підприємства, що виробляють товари для туризму. Спорт: спортивні бази, гімнастичні і спортивні клуби, спортивні асоціації, торгівля спорттоварами, фітнес клуби, басейни та інші напрямки бізнесу. Торгівля спортсменами високого рівня, ажіотаж навколо деяких видів спорту, підтримка фанатських рухів – особливості бізнесу в індустрії спорту. В сучасності спорт перетворений в шоу, і є привабливим напрямком підприємництва. Індустрія розваг: установи культури і мистецтва (театри, музеї, музичні групи, концертні організації), дискотеки, ігротеки, виставки та ярмарки, організації клубного типу і т. д. Підприємництво в області видовищних заходів називають «шоу-бізнесом». До шоу-бізнесу відносять музичну естраду, кіноіндустрію, видовищні спортивні змагання, розважальні телепередачі, конкурси, музичний радіомовлення, виробництво та тиражування фільмів, фонограм та аудіовізуальної продукції, комерційну організацію естрадних групових та індивідуальних виступів акторів, співаків, торгівлю авторськими і суміжними правами, створення музичних та відеокліпів, реклами та ін. Одним з напрямків сучасного підприємництва в культурі є художні центри (арт-центри, центри мистецтв) – функціональні громадські центри, покликані заохочувати практики мистецтв і забезпечувати різні послуги. Художні центри надають місце для виставок, роботи художників і проведення семінарів, надають освітні послуги, що надають технічне обладнання і т. д. Мистецькі центри – унікальне явище в арт-просторі, вони служать для популяризації сучасного мистецтва.
Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Деарлав Д., Євтушенко О., Жданова Є. І., Іванов С. В., Кротова Н. В. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Підприємництво і бізнес-культура» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |