Оцінка вартості бізнесу, як навчальна дисципліна
« Назад Процес становлення і розвитку ринкової економіки в Україні сприяв появі великої кількості різноманітних підприємницьких структур, зареєстрованих в різних юридично правових формах. Успішна робота і в цілому, життєдіяльність всіх комерційних підприємств були б неможливі без грамотної оцінки їх майнового, виробничого потенціалу. Жорстка конкуренція на світових і вітчизняному ринках диктує новим і традиційним компаніям свої умови. Вижити у XXI столітті може лише та компанія, яка здатна запропонувати ринку щось кардинально нове, більш технічно досконале, ніж існуючі в даний період часу продукти і технології. Тому будь-яке підприємство зацікавлене в попередньому розрахунку майбутніх доходів від тих інноваційних проектів, які воно має намір здійснити в цілях розробки по-справжньому конкурентоздатного продукту. Цей курс пов'язаний з розглядом трьох основних підходів до оцінки вартості будь-якого бізнесу. При цьому чимале місце у вивченні дисципліни приділяється інноваціям, їх практичній значимості в діяльності кожного підприємства. Таким чином, предмет курсу полягає у розгляді різних методів оцінки бізнес-ліній та бізнесу в цілому, а також у аналізі сфер їх практичного застосування, в тому числі по відношенню до інноваційних проектів. Мета курсу – дати уявлення про існуючі методики оцінки вартості підприємства та прищепити студентам навички розрахунку основних вартісних показників. Даний курс тісно переплітається з такими дисциплінами, як «Економічна оцінка інвестицій» і «Фінансовий менеджмент», тому може служити хорошим практичним доповненням до цих базових курсів. Структуру курсу можна підрозділити на три основні розділи. Розділ I (теми 1-3) являє собою вступну частину, в загальному вигляді розкриває предмет оцінки бізнесу та сфери її застосування методів і підходів. Розділ ІІ (теми 4-7) узагальнює три основних підходи до оцінки бізнесу: дохідний, ринковий і майновий. Розділ III (теми 8-12) присвячений різним ситуаціям, коли можуть застосовуватися розглянуті вище підходи: при оцінці впливу інноваційного проекту на зміну вартості підприємства, при визначенні доцільності його поглинання, при оцінці дольової участі, при здійсненні реструктуризації і т. д. Після кожної теми сформульовані основні терміни і поняття, які потрібно повторити, а також дані контрольні питання для закріплення пройденого матеріалу. У результаті освоєння дисципліни студент: 1. повинен знати: - сутність, цілі і задачі оцінки вартості бізнесу; - правові основи регулювання оціночної діяльності в Україні, в тому числі механізм саморегулювання оціночної діяльності та основи функціонування недержавних саморегульованих організацій оцінювачів; - вимоги до складання звіту про оцінку; - підходи та методи оцінки вартості об'єктів власності; 2. повинен вміти: - застосовувати методи та інструменти оцінки вартості бізнесу та активів підприємства; - аналізувати інформацію для застосування її в цілях оцінки вартості об'єктів власності; - користуватися інформацією, представленої оцінювачем у звіті про оцінку; 3. повинен володіти: - інструментарієм аналізу та прогнозування показників діяльності підприємства з метою оцінки його вартості; - методами оцінки вартості бізнесу на основі дохідного, витратного, порівняльного підходів; 4. повинен демонструвати здатність та готовність: - формування інформаційної бази оцінки вартості бізнесу; - публічного представлення результатів проведених досліджень; - практичного застосування отриманих навичок експертизи звітів про оцінку.
Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Федотова М.А., Грязнова А.Г., Шарп У.Ф., Александер Г.Д., Бейлі Дж.В. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Оцінка вартості бізнесу» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |