Просторова організація економіки, як навчальна дисципліна
« Назад Просторова економіка - це напрямок призначений для людей, зацікавлених у формуванні середовища життя людини, особливо антропогенної сфери, при збереженні сталого розвитку та просторового порядку. Дослідження такого роду спрямовані на творчих, відкритих людей з просторовою уявою, які вміють працювати в команді, вести переговори та укладати компроміси. Метою вивчення дисципліни є системно викласти еволюцію та сучасні досягнення просторової економіки, включаючи основні теорії, моделі і методи розв'язання задач розміщення, організації простору, а також економічного зростання та розвитку територій. Завдання дисципліни – ознайомити слухачів з сучасними моделями економічної теорії, що описує розподіл фірм в просторі, просторову конкуренцію, вплив транспортних витрат і зростаючої віддачі від масштабу, процеси агломерації і децентралізації, протягом курсу студенти познайомляться з моделями монополістичної конкуренції в просторі, моделями міжрегіональної торгівлі, ефектами домашнього ринку, явищами агломерації і децентралізації. Також студентам будуть запропоновані результати емпіричних досліджень в області просторової економіки та економетрики. У результаті освоєння дисципліни студент освоює наступні компетенції: - усвідомлення та реалізацію особистісних, колективних, соціальних і державних інтересів у власній діяльності; - вбудовування власної життєвої стратегії у соціокультурні процеси суспільства і держави; - взаємозв'язок самовдосконалення; - готовністю служінню суспільству; - демонструє усвідомлення соціальної значущості своєї майбутньої професії. Компетенція етичної поведінки: - застосовує знання вимог професійної етики і демонструє готовність діяти у відповідності з цими вимогами; - демонструє вміння керувати собою, своїми емоціями і вчинками; - виявляє самостійність у ситуації вибору і вміє нести відповідальність за прийняте рішення; - критично оцінює досягнуті в особистій практичній роботі результати. Компетенція конструктивної взаємодії з громадянами та інститутами громадянського суспільства, іншими організаціями: - демонструє розуміння місця діалогів в загальному контексті суспільного розвитку; - розуміння завдання і можливості діалогів, як способу узгодження інтересів; - готовність до діалогу; - здатність до узгодження і співвіднесення своїх дій з іншими; - здатність до прийняття та сприйнятливості іншого; - готовність до гнучкого тактовного взаємодії з іншими; - готовність до рефлексивної діяльності; - розуміння і прийняття специфіки партнерів по діалогу, їх інтересів, позицій, діяльності; - готовність до компромісів для досягнення результату. Компетенція застосування комунікативних технологій і засобів: - використовує для вирішення комунікативних завдань (спілкування, обміну інформацією, організації спільної творчої діяльності) сучасні технічні засоби та інформаційні технології. Компетенція постановки проблем: - демонструє вміння структурувати проблемний простір. Оцінює і вибирає альтернативи. Компетенція аналітичної роботи: -- Володіє: - методами реферування текстів; - текстологічними методами вилучення знань; - застосовує методологію системного аналізу. -- Демонструє вміння: - слухати і задавати питання, - структурувати інформацію; - формувати ресурсно-інформаційну базу для вирішення поставлених завдань; - формувати експертну оцінку реальних управлінських ситуацій. - демонструє логічне мислення, комунікабельність. -- Компетенція критичного аналізу: - критично оцінює інформацію і конструктивно приймає рішення на основі аналізу інформації; - критично аналізує свої можливості; - володіє здатністю до аналізу та підготовки практично значущих рекомендацій в області просторової економіки та територіального розвитку. Дисципліна вирішує завдання підготовки студентів у таких галузях знань і практики як регіональний економічний аналіз, територіальний економічний розвиток, аналіз місцевих ринків і обґрунтування розміщення підприємств. Хоча така спеціалізація економічної освіти успішно розвивається за кордоном, в Україні вона ще не отримала широкого визнання, в силу чого фахівці-практики, які здобули освіту за суміжними спеціальностями (архітектура та містобудування, регіонознавства, державне і муніципальне управління, теоретична економіка, маркетинг тощо) змушені підвищувати кваліфікацію і освоювати моделі та методи просторової економіки, необхідні для їх утворення і роботи. Фахівці з територіального аналізу економіки повинні володіти моделями і методами планування і прогнозування територіального розвитку, визначати фактори та причини регіональних нерівностей, знаходити оптимальні вирішення завдань просторового розвитку. Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Маєргойз І.М., Лаппо Г.М., Кругман П.Р., Обстфельд М. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Просторова організація економіки» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |