Менеджмент, як навчальна дисципліна
« Назад Дисципліна «Менеджмент» викладається виходячи із необхідності забезпечити необхідний рівень підготовки фахівців в області менеджменту як особливого виду управлінської діяльності в умовах ринкової економіки. Науковий зміст менеджменту складається з сукупності принципів, методів і форм управління організаціями, об'єднаних загальною метою підвищити організаційну ефективність. Предметом вивчення дисципліни «Менеджмент» є теоретичні та практичні питання функціонування та розвитку системи управління в різних типах організацій та умови її ефективної діяльності. Мета дисципліни: зробити студента більш ефективним менеджером на будь-якому рівні організації, допомагаючи йому зрозуміти фактори, що впливають на прийняття дійсно ефективних рішень. Завдання дисципліни: - розкрити сутність явищ та процесів управління і прищепити майбутнім випускникам відповідний понятійний апарат; - сформувати відповідний світогляд студента, що дозволяє йому об'єктивно оцінювати ту чи іншу управлінську ситуацію і відповідну їй концепцію управління економічною діяльністю; - дати знання, необхідні для осмислення процесів, що відбуваються в соціально-економічній сфері суспільства; - сформувати навички аналізу, тлумачення та опису управлінських процесів; - сформувати вміння виносити аргументовані судження з питань пов'язаних з управлінням та прийняттям рішень; - сформувати навички аналізу альтернативних варіантів з метою прийняття раціональних рішень; - сприяти формуванню загально-професійних компетенцій, пов'язаних з здатністю наукового аналізу управлінських проблем і процесів професійної діяльності, умінням використовувати на практиці базові знання і методи менеджменту. Дисципліна «Менеджмент» відноситься до варіативної частини професійного циклу дисциплін. Для освоєння дисципліни «Менеджмент» студенти використовують знання, вміння, готовності, сформовані під час вивчення наступних дисциплін: «Історія», «Суспільствознавство», «Основи економіки», «Психологія». Дисципліна «Менеджмент» є попередньою для вивчення наступних дисциплін: «Економіка підприємства», «Маркетинг», «Бізнес - планування».
Процес вивчення дисципліни спрямований на формування таких компетенцій: - здатний визначати просторові рамки економічних процесів і явищ на локальному, національному і глобальному рівнях; - здатний обґрунтовувати рішення у сфері управління, спираючись на об'єктивні дані економічного аналізу та власні базові знання. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - загальні характеристики організацій та процесу управління; - історію розвитку управлінської думки, основні підходи до управління; - внутрішні і зовнішні змінні організації, їх вплив на ефективність вирішення проблем організації; - функції комунікацій в управлінні, їх вплив на ефективність вирішення проблем організації; - підходи до прийняття рішень та основні моделі управління; - структуру організації; - вплив мотивації і контролю на ефективність діяльності організації; - ставлення процесу управління до створення і функціонування формальної організації; - проблему влади і впливу в організації, концепцію лідерства; - природу конфлікту, зміни і стресові ситуації в організаціях, методи ефективного управління ними; - управління трудовими ресурсами і виробництвом: створення операційної системи; - підходи до управління виробництвом. Вміти: - оцінювати вплив елементів зовнішнього середовища на діяльність організації, розрізняти елементи зовнішнього середовища прямого і непрямого впливу; - визначати етичність управлінських дій і приймати відповідні рішення; - планувати стратегію організації, вибирати цілі і шляхи їх досягнення; - оцінювати вигоди формального планування; реалізовувати стратегію; - визначати істинні спонукання – мотивації роботи, оволодіти сучасними моделями мотивації; - використовувати мотивацію для підвищення ефективності діяльності організації; - розбиратися в проблемі влади і впливу в організації; - оцінювати себе з точки зору лідера; - виявляти в оточуючих керівні здібності та максимально ефективно їх використовувати, дотримуючись соціальну етику дій; - прогнозувати виникнення конфліктної ситуації та приймати ефективні дії щодо її запобігання; - оптимально вирішувати міжособистісні конфлікти, використовуючи різні типи рішень; - використовувати комплексний підхід для забезпечення загального підвищення ефективності діяльності підприємства (організації). Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Тихомирова О.Г., Тарасенко, В.І., Шеметов П.В., та ін. Отже, якщо Вам потрібно замовити курсову роботу чи магістерську з курсу «Менеджмент» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив кваліфікованих фахівців Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |