Прогнозування та макроекономічне планування, як навчальна дисципліна
« Назад Вивчення дисципліни «Прогнозування та макроекономічне планування» спрямоване на формування економічних компетенцій у студентів економічних напрямків навчання. Дисципліна «Прогнозування та макроекономічне планування», ґрунтуючись на економічних законах, покликана забезпечити студентам певний обсяг знань, що дозволяє на основі методології та організації планування і прогнозування вирішувати питання теоретичного обґрунтування комплексних програм соціально-економічного розвитку суспільства, оцінювати варіанти майбутнього розвитку економіки і стабілізації її ходу. Самостійна робота студентів з даної дисципліни полягає у вивченні літератури за темами дисципліни, виконанні творчих і аналітичних завдань, написанні контрольної роботи. Формами контролю самостійної роботи є: перевірка письмових робіт, усне вибіркове опитування, самоконтроль, тестовий контроль. Мета освоєння даної дисципліни – формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок у галузі методології та організації наукових прогнозів, планів економічного і соціального розвитку різних сфер народного господарства країни, набуття студентами навичок використання сучасних методів прогнозування при розрахунку та оцінки макроекономічних показників. В ході вивчення дисципліни ставляться і вирішуються наступні завдання: – вивчити теоретичні основи макроекономічного планування та прогнозування; – ознайомити студентів з чинною практикою макроекономічного планування та прогнозування в Україні; – ознайомитися із зарубіжним досвідом і можливостями його використання в українській практиці; – розглянути основні проблеми в сфері макроекономічного планування та прогнозування в Україні та можливі шляхи їх вирішення; – навчити використовувати теоретичні знання на практиці при розробці макроекономічних планів і прогнозів. Дисципліна «Прогнозування та макроекономічне планування» є важливим елементом формування системи знань сучасних спеціалістів в області управління в державних і муніципальних органах влади, передбачає наявність базових знань, отриманих студентами в процесі вивчення таких дисциплін, як: «Регіональна економіка», «Історія економіки», «Інформаційні системи в державному управлінні». У результаті освоєння дисципліни «Прогнозування та макроекономічне планування» формуються елементи наступних професійних компетенцій: - здатність на основі опису економічних процесів і явищ будувати стандартні теоретичні та економетричні моделі, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати; - здатність аналізувати і інтерпретувати дані вітчизняної і зарубіжної статистики про соціально-економічні процеси і явища, виявляти тенденції та зміни соціально-економічних показників. У результаті засвоєння дисципліни студенти повинні: Знати: 1. Сутність і призначення макроекономічного планування та прогнозування. 2. Можливості використання макроекономічного планування та прогнозування в цілях державного регулювання економіки. 3. Принципи та підходи до розробки макроекономічних планів і прогнозів. 4. Класифікацію макроекономічних планів, програм і прогнозів. 5. Логіку побудови планів і прогнозів на макрорівні. 6. Методику макроекономічного планування й прогнозування і перспективні напрями її розвитку. 7. Підходи і способи планування і прогнозування макроекономічних об'єктів і величин. 8. Підходи до аналізу досяжності, точності та достовірності макроекономічних планів і прогнозів. Вміти: 1. Організовувати інформаційне забезпечення планової і прогнозної діяльності. 2. Розробляти плани і програми вирішення різних проблем соціально-економічних систем. 3. Виробляти прогнози і будувати прогнозні моделі для об'єктів різного ступеня складності. 4. Організовувати та впроваджувати систему макроекономічного планування та прогнозування на практиці. 5. Удосконалювати і адаптувати під потреби конкретних об'єктів управління методи та підходи до розробки планів, програм і прогнозів. 6. Аналізувати діючі (прийняті до виконання) макроекономічні плани та прогнози, здійснювати їх експертизу та верифікацію. 7. Проводити оцінку економічної ефективності реалізації планів і програм. Володіти: 1. Програмно-апаратними комплексами для автоматизованого збору, обробки, аналізу макроекономічних даних, прогнозування й економіко-математичного моделювання. 2. Засобами візуалізації та наочної презентації результатів досліджень і розробок.
Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Лопатніков Л. І., Шаститко А. Є., Автономов В.С. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Прогнозування та макроекономічне планування» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |