Біосоціальна економіка, як навчальна дисципліна
« Назад «Сталий розвиток», «зелена економіка», «біоекономіка», «еко-економіка», «нео-інституціональна економіка» - різні теорії об'єднані спільним пошуком інших шляхів розвитку світових економік в майбутньому і спробою зрозуміти, як перейти на нові моделі виробництва і споживання. Дані пошуки зумовлені низкою факторів, особливо активізованою в умовах нової цивілізаційної кризи спровокованої трансформаційними економічними процесами (домінуванням фінансової над ринковою економікою), збільшенням чисельності населення, стійким безробіттям, розвитком нових технологій, енергетичної та продовольчої безпеки, несприятливими змінами клімату і т. д. З урахуванням основних принципів неоінституційної та екологічної економіки, часто, сталий розвиток концептуалізу розглядається через біоекономічну модель. Такий шлях передбачає заміщення «трьох стовпів»: екологічного, економічного, соціального на три взаємно залежні підсистеми, які проникають один в одного через соціальний аспект. Мета навчального курсу «Біосоціальна економіка»: - дати знання основних теорій сутності, закономірностей зародження і розвитку міст; - виробити навички визначення типу міста, його основних функцій, проблем функціонування; навички планування розвитку міста; - змінити відношення до міста як до місця проживання (зміна сприйняття міста як об'єкта споживання/ тимчасового притулку на сприйняття як об'єкта творчості/ батьківщини/ будинку) і об'єкта управління (від сприйняття міста як території до сприйняття міста як цілісної соціально-економічної системи, усвідомлення ролі муніципального службовця). Визнання біосоціальної економіки - шлях побудови посткризової економіки враховує комплексне вирішення проблем сучасного суспільства, що лежать у площині соціального, економічного і екологічного аспекту. Також, перехід до біосоціальної економіки є оптимальним механізмом реалізації програми «сталого розвитку», який передбачає практичну роботу по оцінці взаємозаміщення традиційних економічних підходів біоекономічними, побудовою оптимізаційних моделей в умовах глобальних кліматичних змін і створенням біосоціальних кластерів від локальних до загальнонаціональних рівнів. Після вивчення курсу «Біосоціальна економіка» студент повинен: 1. Мати чітке уявлення: - про сутність міста, взаємодію його елементів; - про генезис та розвиток міста; - про типологію міст; - про структуру сучасного міста, особливості його функціонування та розвитку; - про типові проблеми, що виникають у сучасних містах. 2. Вміти пояснити: - в чому сутність урбанізації і які основні етапи світового процесу урбанізації; - в чому сутність просторової еволюції міст; - що таке міська політика, які основні цілі, задачі, методи та напрямки міської політики; - сучасну концепцію розвитку міста. 3. Дати порівняння: - підходів до визначення міста; - теорій генезису міста; - існуючих типологій міст; - містобудівних ідей. 4. На підставі отриманих знань вміти визначити: - тип розглянутого міста; - причини його виникнення; - стадію розвитку; - перспективи росту. Курс базується на сучасній урбаністичній концепції міста як цілісного соціально-економічного організму, в той же час є просторовим феноменом і предметно-матеріальним комплексом, а так само на концепції місцевих співтовариств і концепції соціального капіталу. Це дає можливість глибше зрозуміти процеси функціонування і розвитку міста, місце і роль органів самоврядування міста, зрозуміти світовий процес урбанізації і оцінити перспективи розвитку українських міст. Основними поняттями курсу є: «місто», «структура міста», «генезис міста», «урбанізація», «агломерація», «просторовий розвиток», «економічний розвиток». Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Садовська Л., Євсєєва Т., Мартинова А. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Біосоціальна економіка» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |