Баскетбол та емоційне здоров’я студентів
« Назад Радикальні зміни в житті нашого суспільства зумовили і великі зміни у світогляді та ідеології, в культурі та освіті. В умовах реформування особливе значення набувають питання зміцнення фізичного і духовного здоров'я людини, формування здорового способу життя, реалізації людської індивідуальності, які розглядаються як критерії соціального прогресу. Сьогодні не можна не враховувати того, що кардинально змінився ринок праці, а, відповідно, і освітній ринок, який передбачає гнучкість і мобільність у виконанні соціальних запитів держави. Модернізація освіти, що є загальнонаціональним завданням, вимагає підвищення якості навчання, розробки нових педагогічних технологій, що забезпечують індивідуалізацію освіти, особистісно орієнтоване навчання і виховання. Навчально-трудова діяльність студентів вузів характеризується постійним зростанням обсягу інформації, високою інтенсивністю процесу навчання, наявністю стресових ситуацій, тому питання підвищення їх рухової активності стають дуже актуальними. Потрібно збалансувати підвищення навантаження на розумову діяльність з необхідним обсягом, і інтенсивністю рухової діяльності, і позитивним емоційним фоном. Проблема вдосконалення фізичного виховання у вузі вже давно є предметом вивчення багатьох фахівців, що приділяють все більшу увагу особистості студента, спортивним інтересам і мотивам фізичного вдосконалення студентської молоді, що представляє собою значну частину майбутніх фахівців різних галузей народного господарства, яким належить вирішувати загострилися соціально-економічні проблеми. Найкращі результати розвитку моторики людини забезпечуються при можливо більш повному врахуванні індивідуальних рухових здібностей, морфофункціональних характеристик, соціально-психологічних факторів. Реалізація принципу варіативності і різноманіття форм фізичного виховання вимагає відмови від зайвої уніфікації та стандартизації змісту процесу виховання, створення альтернативних програм, які враховують національні, культурно-історичні традиції, матеріально-технічну забезпеченість конкретних навчальних закладів з урахуванням особливостей та інтересів займаються і професійних можливостей педагогічних колективів.
Останнім часом все більша увага приділяється фізичному вихованню студентів, не займалися регулярно спортом до вступу в інститут. Але питання навчання студентів технічних вузів, що мають слабку підготовку з видів спорту, зокрема, в баскетболі, залишаються недостатньо вивченими. Вивчення цієї проблеми дуже важливо, тому що баскетбол користується великою популярністю у студентів, є одним із засобів їх професійної підготовки. Встановлено, що планування навчально-тренувального процесу має будуватися на основі інформації про структуру змагально-ігровий діяльності студентів спеціалізованих баскетбольних груп і кваліфікованих баскетболістів, що представляє собою сукупність мікропоедінков: коротких, середніх, тривалих, довгих, в яких виражається спортивна конкурентна боротьба її учасників. Зі спостережень за навчально-тренувальної діяльністю студентів спеціалізованих баскетбольних груп на заняттях, що проводяться викладачами вузів, виявлено, що тренувальні вправи по просторово-тимчасовим і кількісно-якісними параметрами, пульсової вартості не відповідають змагальним, приблизно 80% вправ не містять елементів ігрового протиборства. До того ж, у викладачів вузів відсутня сформувалася концепція у визначенні сутності, структури та змісту інтегральної підготовки: 74% опитаних викладачів ототожнюють її з ігровою практикою, 21% - із застосуванням на заняттях вправ сполученого характеру, 5% - з вправами з використанням ігрового і змагального методів. Навантаження на заняттях баскетболом повинна носити змішаний характер: мала навантаження - при ЧСС до 140 уд / хв, аеробний характер енергозабезпечення; середній анаеробний при ЧСС 140- 160уд / хв; велика - анаеробно-гликолістичний при ЧСС 160-180 уд / хв; околокритичний -анаеробно-алактатний при ЧСС понад 180 уд / хв; максимальна - змішаний при ЧСС від 180 до 210 уд/хв (ігрові вправи і гра). З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |